Julepakken som aldri kom.

Det er mange som misliker tiden før jul når de føler alt er bare stress og at handelsstanden har tatt over og nesten «ødelagt» julen.

Selv var jeg tidlig ute med å få ordnet det som skulle ordnes til jul. Men som jeg skrev i de dager så gikk jeg med en indre følelse av tomhet og uro. Jeg var litt redd for å bli deprimert. Men så ille ble det ikke, heldigvis.

Disse følelsene vedvarte en stund, og hva som helt var årsaken kunne vært flere. Var det pga at folk rundt meg stresset? Var det fordi dette var første jula alene?

Altså hvert år har snuppen min og jeg vært sammen med noen på julaften. Mest vanlig har det vært at mammaen min og hennes samboer har kommet fra Nord-Norge på besøk, eller vi dit. Men i år, jeg mener i fjor haha, så måtte snuppen jobbe noen timer på selveste dagen, og vi feiret bare oss og jentene sent på kvelden.

Det var kjempekoselig. Det ble flere julegaver enn forventet med både konsertbilletter til Enrique Iglesias, penger, brun tequila og rødvinspølse, godterier og mye mer. Og maten var fantastisk. Ribbe, julepølse, medisterkaker og pinnekjøtt med alt tilbehør!

Det var så mye mat at jeg fikk ikke spist lutefisk i romjula engang. Lutefisken kom på middagstallerkenen i går først. Har enda pinnekjøtt igjen!!

Nei, den tomhetsfølelsen og uroen kunne jo også være en kombinasjon av alt?! Vi hadde blant annet ei jente, bekjent, som stadig sendte meldinger om at hun skulle komme innom oss med julepakke?! Javel??

Vi er litt der at vi ikke kjøper julepakker til venner såfremt det ikke har en litt spesiell årsak forbi vennskap. Vi har ikke råd til det. Mange venner, haha.. Neida, men så begynte hun jenta som vi kjenner bare litt, å sende meldinger om at hun hadde kjøpt julepakke til oss. Hun sendte flere meldinger, at hun skulle komme innom oss med pakken, og at hun skulle komme innom snuppen på jobben med den..

Og man kjenner litt på det. Når andre kjøper til en så vil en gjerne gi noe tilbake. Så siden hun sa fra så ordnet vi en liten ting. Så dette ble jo verre enn når folk bare plutselig dukker opp med en gave og du ingenting har å gi tilbake. Så verre, fordi jenta kom aldri, bare bløff gang på gang!! Nå er jula over og mer hørte vi ikke fra henne..

Kanskje hun fikk for mye å gjøre? Kanskje hendte det diverse som gjorde henne satt ut eller opptatt? Neida, hun fartet fram og tilbake som aldri før og oppdaterte jevnt på Facebook.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er slik?! Er det så vanskelig å holde ord liksom??

Neida, jeg bryr meg fint lite om henne og pakken. Det var ikke det som var poenget. Det var vel heller hvordan flere ting som skjer på en gang, og andres stress kan være årsak til egen nedsatt psykisk helse. Det var poenget.

Denne uroen og tomhetsfølelsen jeg gikk med. Frykten for å bli deprimert. Det var kanskje en form for ensomhet. Ensomhet når jeg selv var alene og snuppen på jobb. Viten om at han skulle jobbe, og vi skulle feire jul alene for første gang. Kanskje det var fordi jeg gruet meg samtidig som jeg gledet meg?!

Kanskje det var fordi jeg var redd for at det ikke skulle bli så bra som det ble??!! ❤

😜😜😜

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#jul #ensomhet ##julestress #stress #uro #tomhetsfølelse #julemat #julepakker #juleribbe #julegaver #venner #juleglede #minlillefamilie #godjul #mylittlefamily ❤

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg