Min samtale med 112.

Dette skjedde en gang jeg hadde nettopp vært på kurs og var bare hjemme og hentet Ella for å gå kveldstur sammen med henne. Så dette er noen år siden. Før vi fikk Ariel som nå er passert 3 år.

Vi gikk nedover gata vi bor i, Ella og jeg, ned til sykkel- og gangstien ved elva. Derfra fulgte vi gangstien mot sentrum. Men etter bare cirka femti meter lå der en mann tvers over den delen av stien som er laget for turgåere.

Folk på sykler og vanlig spaserende gikk rett forbi dette mennesket som om det var hans faste liggeplass, som om det var normalt at han skulle ligge der.. ute.. på asfalten.

Jeg passerte, men stoppet.. kikket tilbake.. Det var en «luguber» skapning. Det så ut som han hadde levd lenge på gata, brukt masse narkotika og gjort mye rart i ren desperasjon..

Jeg ropte «er det liv i deg», jeg fikk hverken en lyd eller en bevegelse som reaksjon. Nothing! Jeg begynte å gå videre. Jeg valgte å ikke gå bort til mannen, jeg ville ikke havne i noen situasjon som jeg typisk nok havner i når jeg blander meg opp i ting.

Jeg ville heller ikke utsette Ella for noe, eller skremme henne ved å binde henne alene et stykke unna for å sjekke mannen. Vi var ikke kommet så langt i trening at jeg bare kunne «gå fra» henne. Hun var lita, og sorry mækk, jeg velger å prioritere min egen lille familie først.

Hadde jeg vært alene hadde jeg kanskje tatt et annet valg.

Så det jeg valgte å gjøre var å ringe 112, presenterte meg og fortalte hva saken gjaldt. Reaksjonen i andre enden var meget uventet. Jeg ble faktisk ganske sjokkert over at politimannen jeg fikk kontakt med begynte å skjelle meg ut fordi politiet visstnok ikke hadde bemanning nok. Han la også til at «det var min fordømte plikt» å sjekke tilstanden til mannen. Han kom også med uttalelser som: «Er du ikke mann?, du høres ut som ei fordømt kjærring!».

Whuuut??!!

Vedkommende greide ikke gjøre annet enn å provosere meg, fordi han var politi.. jeg sa «jeg er da mer mann enn de 50 stk som jeg nå har sett passere mannen uten å gjøre noe som helst, og deg som svarer som du gjør, fuck off, dere vet hvor mannen ligger, nå legger jeg på»!!!

#etlivmedangst

Dere kan tro jeg tenker meg godt om før jeg ringer 112 igjen!!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#112 #angst #bekymringsmelding #nødnummer #ella #ellamadonna #politi #drammen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg