Dere synes vel jeg er rar nå, men jeg gleder meg til terapi i morgen!

Mye har skjedd disse nesten fire månedene min terapeut og store støttespiller har vært syk og sykemeldt. Jeg fikk melding fra henne for et par dager siden, og fom i morgen er hun tilbake i halv stilling.

I morgen begynner malekurset som jeg går på også. Det er som noen av dere vet en del av min terapi, og jeg er på et atelier i samme huset som terapeuten min har kontor. Så med en gang jeg er ferdig på maling i morgen så skal jeg i samtale med min faste terapeut. Første samtalen på fire måneder.

Rett etter terapeuten min sykemeldte seg så sluttet mine saksbehandlere hos NAV jobb, og NAV sosial. Og det forholdet, og planen som min terapeut og jeg hadde samarbeidet frem sammen med mine tidligere saksbehandlere hos NAV ser ut til å ha blitt lagt til side. Jeg får ikke svar på det jeg spør om når jeg henvender meg til dem skriftlig eller per telefonsamtale. De gjenopprettet isfronten de hadde før jeg fikk noen på min side med på møter og i samtaler. Jeg møtte opp ‘in person’ én gang hos NAV etter terapeuten min ble sykemeldt, og da ble jeg henvist til, og hadde samtale med fire saksbehandlere den dagen. Uten å komme et steg frem eller videre. Som om dem holdt meg for narr!

Så etter at terapeuten min ble sykemeldt har alt gått i stå. Det er som det var den gang før jeg begynte gå i terapi, og kanskje litt verre. NAV den gang behandlet meg som om jeg bare er en idiot som prater piss og prøver utnytte systemet. Nå er det likedan, pluss at det virker som om jeg skal straffes for å ha tatt med meg en støttespiller. All framgangen siste halvannet året gikk rett tilbake i null. Og med alvorlighetsgraden i min sak så beviser det at dem har ikke satt seg inn i den, ikke sett på den engang.

Jeg kan aldri være alene med de folka der mer, det er helt sikkert!

Jeg skal alltid ha en person med meg til NAV hvis jeg må ha med dem å gjøre. Er man alene så prøver dem å knekke deg, bryte deg ned og gjøre situasjonen din verre. Det er så tydelig som snø på bakken og fisk i havet.

Så det er bare litt av en hel del terapeuten min og jeg må begynne å ta tak på i morgen. Ting har hopet seg opp, og jeg har ikke hatt det særlig bra med det. Men bare det at det skjer noe nå får meg til å se lysere på en hel del. Skriver mer om dette etter maling og samtale i morgen.

Takk for at dere leser, ha en fortsatt fin kveld!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#terapi #terapeut #nav #malekurs #psykisksyk #syk #psykiskehelsetjenester

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg