Er du en som lar deg lure av romfolket? Idiot!

I dag var jeg en snart tur innom sentrum. Bare til og fra hudpleiesenteret for behandling. På vei til spaserte jeg over bybroen her i Drammen. Der satt den gamle rumenske mannen som han bruker. Oppå brua, med teppe over beina, bjønnefitta på hodet, L&M sigarett i den ene handen, og android mobil i den andre. Der satt han og skravla.

For to dager siden var jeg også på behandling på hudpleiesenteret. Da jeg skulle hjem og gikk over bybroen og passerte denne samme mannen satt han og telte sedler. En over 1 cm tykk bunke med strøkene 100 og 200 lapper. Jeg snudde, tok fram mobilen for å ta bilde av han. Men jeg var for sen. Han rakk akkurat å dytte pengene i sin svarte lommebok av skinn og dyttet den inn i sin venstre innerlomme i jakken. Sikkert nettopp vekslet inn.

Jeg har sett romfolket gjøre mye kriminelt og respektløst her i byen. Og jeg prøver få folk til å forstå hvordan de opererer. Men det er mange som ikke lytter. Og det er mange som gir penger til dem.

Gi heller penger til en seriøs veldedig organisasjon som hjelper de som virkelig trenger det!

Etter at han hadde dyttet pengene i innerlomma laget han det stakkarslige ansiktet sitt og rakte ut handen til forbipasserende for å tigge mer. I hånden hans lå en femkroning og en enkroning. «Stakkars meg» liksom.

Jeg har også skrevet blogginnlegg om mine (og andres) observasjoner.

Les: Romfolksvindel

Les: Lar seg svindle

Jeg minner også om Brennpunkt på NRK for en tid tilbake siden. Episoden het "Lykkelandet" hvor et TV-Team hadde fulgt romfolket i to år med skjult kamera og spaning. Der kom det frem en hel del avsløringer.

Link: Brennpunkt – Lykkelandet

Og selv etter dette programmet og maaange andre avsløringer. Og det faktum at romfolket blir frekkere og frekkere og sitter direkte åpenlyst i våre gater og teller pengene de sitter med, så fortsetter folk å gi, fortsetter å støtte denne stygge, skitne, kriminelle virksomheten.

I går leste jeg en artikkel i Nettavisen.

Les: Elleve rumenere pågrepet for tyverier fra eldre

Dette kan disse eldre, og alle andre som blir svindlet, lurt og stjålet fra rett og slett takke alle idiotene som gir penger til romfolket og holder dem her. Ja, jeg sier idioter. Når man er en direkte årsak til å ødelegge samfunnet her, og gjør at minstepensjonister, funksjonshemmede og barn blir frastjålet det lille dem har, så er man idiot.

Man kaller en spade for en spade.

Skulle bare ønske romfolket ble flinkere til å stjele fra samme folka som er så dumme å gi dem penger! Vel fortjent, og vel bekomme!!!

Og her er forresten en annen artikkel jeg leste i går. Publisert 13. februar 2018 av Document.

Les: Tigger pågrepet – med 6 millioner i kontanter.

Ha en fortsatt fin dag!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#romfolk #romfolket #rumener #tiggere #svindel #tyveri #kriminalitet #lykkelandet #brennpunkt #drammen #oslo #bergen #norge

6 kommentarer
    1. Nope, jeg er skeptisk. Når journalister snakker med tiggere, så er de så enige i at kriminelle romfolk må straffes, og de kjenner ingen kriminelle, blablabla.
      Og så går journalisten fem på? Disse menneskene er skuespillere og spesialister i å manipulere. Generasjon etter generasjon. Det ligger vel i genene deres nå.
      Disse som har anskaffet seg en krykke eller stokk og ligger “halvdaue” på fortauet med koppen sin……nei, vet du hva! Plutselig ble en drøss av dem krøplinger? De finner stadig på nye ting, nye taktikker. Jeg skal tåle de kvinnene som plutselig satt på gaten med strikkede votter og sokker, heklede grytekluter o.l., for da har de i det minste foretatt seg noe arbeid de kan selge. Eventuelt er hele slekten i hjemlandet involvert i håndarbeidet.
      Jeg har også fått veldig mange fra ulike østeuropeiske land på døren med lapp om en eller annen i slekten som har leukemi eller hjernesvulst og trenger penger til operasjon. Det er da ikke u-land de kommer fra! Flere har vært fra Polen. Et land som også utdanner norske leger.
      Så har vi de som er stumme, men som skravler i mobilen straks de er kommet litt unna. Hallo?
      Det stjeles, lures, svindles , dopselges og hores for å skaffe penger.
      Midt oppi disse er det nok noen få “ærlige” tiggere, men jeg er blitt så skeptisk at jeg ikke klarer se dem lenger.

    2. Var for noen år siden i Oslo med ei venninne og delte ut julegaver til gatas beboere, bare for å gjøre noe fint. Da sa de norske der at vi ikke måtte finne på å gi noe til de utenlandske, for de fleste var svindlere. Vi gjorde som dem sa, og ga bare til norske.
      I gavene var det superundertøy, flakslodd, ullsokker, og litt julekaker 😉

    3. Doc og Dask: At noen er utenlandske gjør dem ikke automatisk til svindlere. Men se på romfolket, hvis dem hadde vært så fattige som dem prøver få oss til å tro, hvordan kom dem seg hele veien hit da? Jeg har rumenske venner som bor her i Norge, jobber og sliter, men har ikke råd til å reise til Romania og besøke familien sin.. men disse tiggerne reiser hit, plutselig forsvinner en eller tre i flokken en stund, og plutselig er vedkommende tilbake her igjen.. rart det der..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg