Ella hos dyrelegen – våre første grisehyl!

I dag har Ella og jeg vært hos dyrelegen. Siste par ukene har ikke Ella vært helt seg selv. Vanligvis spiser hun og Ariel to måltider hver dag. Et måltid rundt kl 12 og et klokken 18. Siste par ukene har hun ofte hoppet over måltidet klokken 12.

I tillegg virker det som hun strever med labbene, at det klør eller noe, for hun slikker og slafser langt og lenge og småbiter i dem. Alle labbene. Grusomt ekkelt å høre på. Hun graver hodet aot ned i gulvteppene og lignende, og prøver klø seg med labben i ansiktet. Noen ganger går hun og legger seg alene på et soverom og virker litt utenfor og «trist».

Så i går formiddag ringte jeg til dyreklinikken og avtalte time. Ironisk nok, etter den samtalen har Ella spist alle måltider, ikke slikket og slafset på labbene, lagt seg alene eller prøvd å klø seg i ansiktet. Haha.. hadde jeg visst at det å ringe dit var alt som skulle til for at hun skulle bli bedre, så hadde jeg ringt allerede i forrige uke 😜

Så neida, men joda, jada. Så tuslet vi hjemmefra til AniCura Brakerøya i formiddag. Den halvtimen det tar var en fin tur.

Vel framme satte vi oss å ventet. Vi var alene på venterommet. Så åpnet ytterdøren seg, og det første jeg så da var en hårete snute og deretter ansiktet og jeg tenkte «herre jemini, et villsvin». Så kom resten av kroppen og eieren innenfor døra. Da tenkte jeg at det er en gris, en slags minigris, for det er jo ikke alle griser som er rosa. Den var 3,5 år og vant til andre dyr. Så da fikk Ella (og jeg) hilse på vår første (mini)gris.

Jeg tenker den størrelsen på en voksen gris var jo grei nok. Ikke så mye større enn jeg hadde forestilt meg minigriser. Eneste jeg stusset litt på er at jeg alltid har sett på bilder, film osv at griser har en veldig liten kort hale, med krøll på. Men denne hadde en lang hale, tynn som en tråd, som den viftet lykkelig med, som en hund..

..helt til de skulle sette den på vekta. Det ville den ikke frivillig. Så eier måtte løfte den på. Voldsomme skrik! Ella satte seg brått, sperret opp øynene, og så ganske sjokkert ut. Jeg var vel ikke så ulik jeg heller, haha.. og det slo meg, de hylene der var vel ikke de høyeste eller verste den kunne komme med. Så jeg tenker at et ordentlig grisehyl, i frykt, redsel, sinne eller smerte – et slikt hyl kan vel skremme enhver til å gjøre på seg.

Hahaha.. huff

Men anyway, grisen var frisk den. Skulle bare ta en helsesjekk og chippes.

Så var det Ella sin tur.

Hun hadde da melk i pattene, altså innbilt svangerskap. Så hadde hun gjærsopp nederst i øregangen, noe som tydet på allergi. Legen mente at hun sikkert alltid hadde hatt denne allergien, men at den da har «slått ut» pga innbilt svangerskap. Det er meget uvanlig at en 6 år gammel hund plutselig utvikler allergi.

Fikk beskjed om å ikke tenke på allergien, for når innbilt svangerskap er over så vil ikke Ella merke noe mer til den. Hun fikk så en kortisonsprøyte for å dempe kløe, og en kløe-stillende allergi-shampoo (Douxo Calm Shampoo). I tillegg ble alle klør klippet maksimalt, og Ella fikk en grundig ørevask.

Vedlagt regningen på 1200 kroner fikk vi to små poser med hundesnacks. Ikke så verst for en liten time med pleie, også er det jo så mye deiligste å betale for en frisk mops enn en syk mops 😉

Jeg er så utrolig glad for AniCura på Brakerøya. De sjekker og undersøker hunden, forklarer underveis og er så dyktige.

Jeg husker hvor frustrerende det var da vi brukte Strømsø Dyreklinikk som er bare få hus bortenfor oss. De så ikke på mopsene våre engang da vi kom med dem. Vi kunne forklare hvorfor vi kom så fikk vi til svar at det kunne være det, eller det, eller det, eller det. Jeg husker jeg kommenterte det en gang, «skal dere ikke sjekke hunden, hun står jo her rett ved siden av meg, og det er jo derfor jeg har henne med?!»

De ansatte hadde alltid forskjellige meninger og diagnoser, noe som var et stort problem da vi sjelden og aldri møtte den samme ansatte. Ofte sa de ting som ikke stemte. Husker en av gangene vi klaget, og vi ble bare «blåst bort», det medførte at jeg skrev et blogginnlegg om det hele. Da fikk jeg en email fra daglig leder, en email som både jeg og alle som leste den oppfattet som en trussel og løgn. De har aldri beklaget hvordan de har behandlet oss, og jeg kan ikke skjønne at noen bruker den klinikken i det hele tatt, dem får ikke klippe klørne på jentene våre ihvertfall!!

Nei, takk igjen til AniCura og de ansatte der, vi er veldig fornøyde med dere, hilsen alle oss her i homohuset, både tobeinte og firbeinte ❤

Ha en fortsatt fin dag!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#ella #ellamadonna #ariel #arielmadonna #mops #hund #dyreklinikk #dyrelege #veterinær #anicura #profesjonelle #anicurabrakerøya #brakerøya #anicuradrammen #gris #minigris #villsvin #purke #chipping #grisehyl #innbiltsvangerskap #gjærsopp #allergi #kortison #kortisonsprøyte #shampoo #douxocalm #douxocalmshampoo #allergishampoo #strømsø #strømsødyreklinikk #diagnotisering #uprofesjonelle #homohuset #emmaus #drammen

Setter veldig pris på om hvis noen har meninger om noe, hvasomhelst, i innlegget her ytrer seg og kommenterer. Tilbakemeldinger betyr mye!

10 kommentarer
    1. Oioi, en ekte gris 😅 moro for Ella 😅
      Så godt det ikke var noe skummelt og alvorlig med lille nurket ❤️😘

    2. Nydelige Ella:) Kjørte forbi deg på brua:) Er ikke så ofte jeg går over den brua lenger igrun, pleide og gå der når vi gikk tur før, men det er så fryktelig mye biler og eksos der. Kommer kanskje an på når man går der men:)

    3. Stine: Hei! Ja Ella er nyyyydelig.. kjørte forbi meg pÃ¥ brua… hmm.. og nÃ¥ mÃ¥ jeg gjette 3 ganger hvem Stine?? Hahaha… Vet du, over den brua er den verste strekningen jeg gÃ¥r i hele Drammen, men skal jeg til Brakerøya har jeg nesten ikke noe valg – alternativet er jo Ã¥ gÃ¥ byen rundt :-p

    4. Nudelig vofse. 😀
      Dyreklinikken her i Holmestrand hadde vannlekkasje den gangen lillegullet mitt ble syk. Tønsberg var aldri et alternativ. Ei heller Strømsø. De to siste fordi jeg følte meg dårlig tatt vare på som hundeeier. Det ble AniCura Brakerøya. For vår del ble det ganske mange turer helt til den 28. juni 2016, da vi reiste hjem uten gullet vårt. Men AniCura var grundige med observasjoner og undersøkelser, og jeg er trygg på at de gjorde det de kunne. Jeg har hatt mange dyr opp igjennom årene, og har hatt full tillit til kun to dyreklinikker. AniCura var en av dem, og skal jeg ha hund igjen så vet jeg hvor jeg skal gå når den trenger vaksiner og hjelp. Håper Ella blir bedre fort. Man blir så hjelpesløs når det er noe med “ungene”.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg