Sylvi Listhaug – fremmedkrigere og terror

«Landets justisminister, ønsker å nøre opp under det hatet og de vrangforestillingene om Arbeiderpartiet som førte til den største terrorhandlingen på norsk jord. Sylvi er ikke dum. Hun vet akkurat hva hun gjør – og det er bevisst. Jeg blir redd når landets justisminister bevisst bruker løgn for å fremme sin hatretorikk mot politiske motstandere.»

Dette var det første jeg leste da jeg satte mitt første blikk inn i bloggernes verden i dag. Bloggen het «Kjerringtanker», og her er innlegget: Jeg blir skremt..

Det er ikke mye jeg ikke er enig med Sylvi Listhaug. Bare et par «småsaker» mange år tilbake har hun kommet med utsagn som jeg ikke synes om. Men de utsagnene har ingenting med den posisjon hun har i regjeringen å gjøre, eller hennes jobb som justis-, beredskaps- og innvandringsminister og som sjef for Justis- og beredskapsdepartementet.

At Sylvi er tøff og hard er det ingen tvil om, og det er vel derfor at mange stadig går til angrep på henne. Jonas Gahr-Støre går heller til angrep på henne på avstand. Han vil og tør ikke møte henne i debatt. Frykten for at hun skal tilbakevise alle hans påstander og uttalelser er tydelig store. Han bruker heller at venstrefolk og innvandrere ikke ser ut til å like tøffe og harde kvinner. Det er rart. Det burde jo være slik at man burde sette pris på det. Personlig så tenker jeg at det er det som må til for å gjøre en god jobb i en så komplisert og tøff jobb som Sylvi Listhaug er satt til å gjøre. Og fakta er at hun gjør en særdeles bra jobb, og hun er den beste politikeren vi har i dagens Norge.

Innlegget til «Kjerringtanker» synes jeg bare var et dumt innlegg. Vrangforestillingene som det er snakk om er det hun og hennes likesinnede som bidrar med. Sylvi Listhaug lyver ikke, hvor i all verden fikk hun det fra? FrP ønsker inndra pass og statsborgerskap til fremmedkrigere og terrorister raskt og effektivt. Jeg ser ikke at det skulle være galt! Og fakta er at AP stemte imot dette forslaget!!

Avslutningsvis skriver bloggeren at hun er redd. Og at høytstående politikere og Arbeiderpartiet stadig skal motarbeide Listhaug bare for å gjøre det. Vel, da skjønner jeg at hun bloggeren og folk blir redde, for det burde de være. Men det er ikke pga Listhaug de burde være det, tvert imot!

Jeg sendte denne bloggeren noen ord, og la ved en link til Judas Gahr-Støres berømte Khaled Mashaal-intervju.

Khaled Mashaal har vært og er den viktigste lederen av den palestinske organisasjonen «Hamas». Han er utvist fra Jordan og er tilsluttet «Det muslimske brorskap». Både Hamas og Det muslimske brorskap er terrororganisasjoner!

Her er intervjuet med Gahr-Støre: Link!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#justisminister #beredskspsminister #innvandringsminister #sylvi #listhaug #fremskrittspartiet #arbeiderpartiet #frp #ap #kjerringtanker #jonasgahrstøre #judas #gahrstøre #sylvilisthaug #antiterrorforslag #terrororister #fremmedkrigere #khaled #mashaal #khaledmasal #islamister #islamisering #islam #hamas #terrororganisasjoner #detmuslimskebrorskap #politikk #terror #norge

10 kommentarer
    1. Hei.
      Synd du ikke likte innlegget mitt.
      Jeg forstår at du synes Listhaug er en rå og tøff politiker. Det kan jeg på mange måter være enig med deg i. Hun er ei tøff dame, og vi trenger flere tøffe damer i norsk politikk.
      Når det gjelder politikk derimot er Listhaug og jeg uenige.
      Jeg bidrar ikke med vrangforestillinger. Det er fakta at justiskomiteens innstilling går ut på at fremmedkrigere og andre som opptrer slik at de truer rikets interesser kan fratas pass og statsborgerskap når de er dømt.
      At politiet, eller justisministeren skal kunne ta fra folk pass og statsborgerskap kun på grunnlag av mistanker, derimot vil ikke de ansvarlige partiene på stortinget gå med på.
      Det er det å straffe folk uten lov og dom jeg advarer i mot.
      Jeg mener og at justisministeren som er ei skarp dame, sikkert er klar over hvilken innstilling justiskomiteen har levert, og når hun da poster et fb innlegg som inneholder grove faktafeil, ja så er det per definisjon å lyve.
      Jeg er redd.
      Men jeg er ikke redd Listhaug, eller Solberg. Jeg er redd en samfunnsutvikling der landets regjering bevisst sprer løgn og feilinformasjon for å nøre opp under fremmedfrykt og fremmedhat.
      Jeg er redd en samfunnsutvikling der vi opplever at hatretorikken flytter seg fra kjellerstuer og gutterom til regjeringskontorene.
      Jeg er redd en samfunnsutvikling som bryter med alle de verdier jeg står for.
      God middag.

    2. Arbeiderpartiets Kjersti Stenseng og Jonas Gahr Støre har begge trukket 22. juli inn i diskusjonen om Sylvi Listhaugs utspill på Facebook. Listhaug delte et bilde med påfølgende tekst “Ap mener terroristenes rettigheter er viktigere enn nasjonens sikkerhet”. Foto: Berit Roald / NTB scanpix
      Da justisminister Sylvi Listhaug delte et bilde på Facebook med teksten ?Ap mener terroristenes rettigheter er viktigere enn nasjonens sikkerhet?, tok det ikke lang tid før kjente politikere fra Arbeiderpartiet tolket budskapet i verste mening. Tidligere generalsekretær i AUF, Tonje Brenna, sa til Dagsavisen ?Listhaug og hele Norge vet hva denne type Arbeiderpartiet-hat kan føre til. De to tingene ? fremmedfrykt og Ap-hat ? var bakgrunnen for det dødeligste angrepet på norsk jord i fredstid.?
      Tidligere nestleder i AUF, Åsmund Aukrust, skriver på sin Facebook-side ?Landets justisminister bruker dagen på å gi grobunn for konspirasjonsteorier og hat mot Arbeiderpartiet.? Også AP-leder Jonas Gahr Støre trekker 22. juli inn i saken. Men hvorfor gjør han det? Fordi sympati er gull verdt, dessverre.
      Jan Tore Sanner gjorde et modig forsøk på å styre kritikken inn i et mer saklig farvann. ?Men det må være mulig å diskutere denne konkrete saken, nemlig hvilke verktøy vi har for å stoppe terrorister, uten at Jonas Gahr Støre skal trekke 22. juli-kortet.? Senere har han trukket og beklaget uttalelsen.
      Så mektig var presset, at sakens mest nøkterne person følte han måtte unnskylde seg. De som står igjen på slagmarken er det velkjente ?hylekoret?, og et spissformulert budskap fra landets mest populistiske minister. Er det rart at norsk debattkultur blir polarisert?
      Jeg var selv på Utøya 22. juli 2011. Jeg kom heldigvis unna det hele uten en skramme, men jeg måtte svømme for å berge livet. Den uklare skikkelsen i det tunge regnværet som hevet riflen og tok sikte på meg, kommer jeg aldri til å glemme. Men lar jeg hendelsen definere hvem jeg er? Nei. Og jeg vil heller ikke gjøre mine grusomme opplevelser til poeng i en debatt der de ikke hører hjemme.
      Sakens kjerne handler om at Høyre og Fremskrittspartiet ønsker å gi politiet verktøyene de trenger for å stoppe fremmedkrigere og terrorister. Forslaget, slik jeg har forstått det, retter seg kun mot mistenkte med doble statsborgerskap. Hadde Anders Behring Breivik hatt dobbelt statsborgerskap, så hadde Arbeiderparti-representantenes uttalelser vært saklige. Dette er ikke tilfelle, og derfor er det veldig åpenbart at 22. juli blir brukt som et kort for å appellere til følelser. Dette er en elendig strategi Jonas Gahr Støre må unngå.
      Sympati varer ikke evig, spesielt ikke når den blir misbrukt. Men elendige strategier har det vært flust av i AP, det fikk vi være vitne til i fjor høst. Når skal Arbeiderpartiet lære at man ikke kan bekjempe populister med overreaksjoner? Det er alltid den samme gamle tralten. Sylvi Listhaug ber opp til dans, og venstresiden snubler i sine egne ben.
      Arbeiderpartiet burde isteden ha gått rett på sak. Her prøver Høyre og FrP å utvide regjeringens makt, noe som er stikk i strid med liberalistisk ideologi. Når et liberalistisk parti som FrP åpner for at justisdepartementet får leke jury, dommer og bøddel, så ser jeg for meg at beinharde ideologer i FrP har det vanskelig for å stå bak dette forslaget. Muligens er FrP et noe annerledes liberalistisk parti, men dette forslaget hadde antakelig ikke blitt fremmet av Liberalistene, dersom de hadde sittet på Stortinget.
      Men er det et dårlig forslag Høyre og FrP har kommet med? Nei. Når politiet spør om hjelpemidler i kampen mot terrorisme, så må Stortinget lytte. Selv om land har gått fra demokrati til diktatur når regjeringer har gjort krav på fullmakter i unntakstilstand, så er heldigvis Norge langt unna et slikt scenario.
      Det sikreste alternativet hadde vært å innføre dette forslaget med en utløpsdato.
      Jeg skulle ønske jeg kunne underskrive dette innlegget med fullt navn, men med slike kommentarer Jan Tore Sanner fikk så kommer jeg til å gjemme meg bak et pseudonym. Man skal ikke undervurdere hylekorets vrede.

    3. Merkelig nok var Ap FOR denne lovendringen for to år siden!
      Hva som gjør at vinglepartiet – igjen har snudd kappen etter vinden er hva både Brit og Bunnytrash burde konsentrere seg om….

    4. Den som lyver her heter Støre. Han driver med hets av personer slik han har holdt på siden før valget.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg