«Godt integrerte» muslimer.

Jeg er en av dem som er på Facebook «hele tiden», og tidlig i dag fikk jeg opp på «news-feeden» min at arbeiderparti-politiker Lise Christoffersen hadde kommentert på en venninnes Facebook-status. For de som ikke vet hvem Christoffersen er, så ble hun innvalgt på Stortinget fra Buskerud i 2005 og gjenvalgt ved stortingsvalget 2009. Hun var ordfører i Drammen fra 1995 til 2003 og varaordfører i perioden 1992-95.

Som vi alle vet er det en stor andel innvandrere i Drammen. Både Christoffersen og jeg bor i Drammen. Legg merke til hvor forskjellig vi opplever samfunnet og utviklingen i den byen vi bor i. Nå skal ikke jeg gjengi hele tråden mellom Christoffersen og min venninne. Men jeg skal gjengi to ting som jeg «hengte» meg opp i. Den første kommentaren om Sylvi Listhaug, og den andre om «godt integrerte» muslimer.

Christoffersen skriver:

1). «Listhaug falt for eget grep. Vi i Arbeiderpartiet var, helt fram til hennes opptreden i Stortinget torsdag 15. mars, klare til å akseptere en unnskyldning for det grove facebookinnlegget og begrense oss til å stemme for kritikk, men mot mistillitsforslaget denne uka. Vi endret syn etter hennes opptreden, der hun snakket seg (og regjeringen) inn i mistillit. Listhaugs kontinuerlige spill på fremmedfrykt er ikke svaret."

2.) Mitt største ankepunkt mot Listhaug er at hun bruker motstand mot sosial kontroll som en brekkstang for å stemple norske muslimer som gruppe. Det blir helt feil. Norske muslimer flest er godt integrert i det norske samfunnet. #metoo viste også en form for sosial kontroll. Det er de samme mekanismene som ligger bak kvinneundertrykking, uansett utspring, men når det gjelder våre egne, lar vi kritikken gjelde enkeltpersoner, ikke hele befolkningsgrupper. Når Listhaug får kritikk for sine standpunkter, er det, etter noens oppfatning, mobbing. Når hun kritiserer sine meningsmotstandere er det, etter de sammes oppfatning, helt greit, og noe de må finne seg i. Jeg savner konsistens».

Jeg klarte ikke la være. Kanskje ikke så velformulert, jeg bare måtte kommentere hennes utsagn:

«Til Lise Christoffersen. Listhaug brukte metoder i sine uttalelser for å få folk til å reagere. Det er ofte for mye prat og snikk-snakk i politikken, og ord uten handling, men ikke med henne. Hun understreket at temaene er alvorlige, fikk folk til å tenke. Personlig mener jeg at det berømte Facebook-innlegget var fullstendig legitimt og berettiget. Det var langt mer grovt å uanstendig å dra 22.juli inn i saken. Mistillitsforslaget var tydelig for mange av oss et maktspill. Ikke noe annet. Et unødvendig sådan, og ikke bare Listhaug som tapte på det. Men de som taper mest på det er det norske folk, men det er det ingen på tinget som bryr seg om!

Men nok om det, det jeg lurte mest på her er..

Hva angår norske muslimer så lurer jeg på hva som menes som «godt integrert»? Jeg opplever ukentlig, og noen ganger flere ganger i uken å bli ropt «jævla homo» og «soper» etter. Jeg har blitt stoppet og skjelt ut for å være homofil. Da jeg ved et tilfelle svarte at vedkommende kunne reise tilbake til hjemlandet sitt med de holdningene fikk jeg «jævla rassist» tilbake. Jeg har en gang blitt overfalt av fem stykker hvor en av dem trakk kniv mot meg. En annen gang kom en sølvgrå Mercedes kjørende, og ut av den kom en muslim med slagvåpen og truet oss og vår noen få måneder gamle mops-valp. Er det disse muslimene som er «godt integrert»? Eller er det alle de som går med diverse østlige politiske plagg og sender et signal til alle muslimer i Norge og Europa "Ikke aksepter vestlige verdier, vi støtter et islamsk samfunn! Vi har vårt eget mål, vår egen agenda!" Er det de som er godt integrerte? Eller er det den gjengen som voldtok hun jenta utenfor Beverly Pub i Stavanger nylig som er «godt integrerte».

En skole i Salangen avlyser påsken. Brandenga eller hva den heter, en skole her i Drammen i mitt nabolag blir kalt for Halalskolen. De klassetrinnene som har matfagundervisning har kun halal. Egg med bacon, juleribbe, julesylte, matretter som har med norsk kultur og levemåte å gjøre er fjernet. Er det det som menes med «godt integrert»? Jeg kan fortsette i det uendelige med faktaer som dette…

Det virker som de fleste som mener at innvandring- og integreringspolitikken i Norge har vært god er i hovedsak mennesker om kjører bil fra A til B, naive mennesker som ikke beveger seg ute i det virkelige samfunnet. Jeg beveger meg ute i samfunnet, jeg går fra A til B, og det er vel derfor jeg har opplevd alle disse overgrepene og får med meg alt som skjer. Er det greit? Er det slik det skal være? God integrering? Eller er god integrering at etnisk norske muslimiseres? Skal kvinneundertrykkelse, dyremishandling og homohat aksepteres? Er det det som er å ta vare på norske verdier og føre en god integrering?

Hvor er alle disse godt integrerte? Joda jeg vet de er her, men jeg ser dem ikke. Hvor er de? Er det de som sitter hjemme i leilighetene sine og verper unger, snakker et språk jeg ikke skjønner og tar jevnlige turer innom NAV og sier «penger». Joda, de er VELDIG godt integrerte!!

Dere skulle latt Listhaug fortsette gjøre en god jobb!»

Link: SSB-Rapport, Innvandrere og kriminalitet.

Så slengte jeg ved en link til en meget aktuell SSB-rapport!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#arbeiderparti #ap #lisechristoffersen #politiker #politikk #sylvilisthaug #listhaug #integrering #muslimer #islam #kvinneundertrykkelse #homohat #dyremishandling #homofobi #innvandrere #innvandring #ssb #rapport #drammen #norge

12 kommentarer
    1. Takk for at du snakker ærlig og rett frem <3 Jeg har en tendens til å rote meg opp i PK-språk, for å få PK-folk til å høre etter ....

    2. Jeg bor også i Drammen og observerer ganske mye når jeg er ute. Min bydel er Bragernes og der ferdes veldig mange muslimer, spesielt unge gutter som går på norskopplæring på Fjellheim skole. På Magasinet «henger» skoleungdom både i og etter skoletid og om kvelden er det nesten bare muslimer der. På torget på sommerdager og kvelder er det det samme. Stort sett bare muslimer. Hvordan kan LC si at muslimene er godt intergrert? De oppfører seg så ubehagelige i det offentlige rom at etniske nordmenn holder seg unna. Sånn er det blitt mer og mer, dessverre. Vi har jo hatt situasjoner i kinoområdet hvor innvandrergutter har gått av skaftet og sjikanert både unge og gamle kinogjengere.

    3. Elisabeth Kristiansen: Jeg lurer paa om ordet â??integreringâ?? har en annen betydning for enkelte, eller om de bare liker aa lyve for seg selv og andre..

    4. Man ser dette hele tiden nå om dagen, “ja muslimene lager et helvete i landet vårt, men hvis vi bare jobber hardere og gjør mer for å få integrert dem, da løser alt seg!”. Man integrerer ikke turister. Når Svenne Svensson kommer til Norge så prøver vi ikke å integrere han, vi gir han et par uker også må han komme seg hjem til Sverige.

      Det finnes ikke noe behov for integrering i Norge. Det eneste vi trenger er repatriering. Men folk har hengt seg opp i `integrasjonen`, det har ikke gått så bra så langt, men det er vår feil. Vi må lære mer, vi må forstå mer, vi må jobbe mer, vi må betale mer og vi må bruke mer tid. Da blir muslimene integrert skal du se! Hvis vi bare bruker 50 år av livene våre og alle pengene vi har, da blir de så integrert og alt ordner seg. Sier sosialistene. De jævla sosialistene… de får blodet mitt til å koke.

      Den eneste integreringen jeg er interessert i, er å integrere knyttneven min i ansiktet på hver eneste jævla trygdesnylter fra afrika og arabistan. Og Sverigestan. Den integreringen støtter jeg 100%. All annen integrering i Norge er svindel. Vi blir lurt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg