Jeg er ingen slave!

Det var søndag 18/3, altså for ti dager siden at jeg gikk innom den lokale puben for å møte ei venninne. Vi skulle på demonstrasjon i Oslo for Sylvi Listhaug. Utenfor puben møtte vi på en kar som vi begge kjente. Vi pratet litt og fortalte at vi skulle på demonstrasjon. Han sa tydelig at han likte hverken FrP eller Sylvi Listhaug, men han understreket at man må jo likevel kunne være venner og ikke la politiske meningsforskjeller ødelegge det. Vi alle var enige der!

Dette er en mann som jeg har kjent litt over flere år. For fire år siden fikk jeg kull på eldste mopsejenta vår. Jeg registrerte kennel hos Eukanuba, og denne mannen laget bilder og design til kennelsiden.

I ettertid har han sendt meg Madonna-bilder som han har laget. Han visste at jeg er stor fan av henne. Så jeg har jo hele tiden oppfattet mannen som en hyggelig kar. Det var bare cirka en uke før Listhaug-demonstrasjonen at jeg plutselig fikk venneforespørsel fra han på Facebook. Som sagt, jeg har alltid oppfattet mannen som en hyggelig kar, så jeg godkjente han som venn. Tenkte at det var jo trivelig.

Når mennesker ikke kan stå for sine meninger og ytringer så mener jeg at det er noe galt. Jeg er veldig for ytringsfrihet. Jeg mener at det er greit at folk har sine meninger, at folk har andre meninger enn meg. Valgmuligheter. Det er greit å diskutere, noen ganger er det bare moro. Det har til og med vært greit å krangle, det kan være sunt innimellom. Jeg har ofte befunnet meg i situasjoner der jeg og en annen bare har sagt oss enige om å være uenige. Og jeg har også kommet i situasjoner der vi bare har måttet droppe tema og ikke ta det opp igjen, altså begynne på ny scratch. Alt dette synes jeg er helt greit!

Så til poenget. Denne mannen hadde jeg aldri på noen måte diskutert eller kranglet med engang. Det bare kom opp tilfeldig da venninnen min og jeg skulle på demonstrasjon at vi har noen forskjellige politiske ståsteder. Jeg vet ikke hvor han står, men det er visst veldig venstrerødt. Det var likevel han som sa til min venninne og meg at man «må da kunne være venner og ikke la politiske meningsforskjeller ødelegge det». Likevel hadde han kort tid etter slettet og blokkert min venninne og meg på Facebook.

En skjønner jo sammenhengen..

Fra jeg gikk på grunnskolen som guttunge har jeg fått høre at det er viktig å engasjere seg. Ikke le nå, Joda bare le. Som ungdom satt jeg på valgliste for MDG og gikk i tog og på demonstrasjoner i regi av dem. Så flott at du engasjerer deg hørte jeg hele tiden. Jeg var litt grønn-rød politisk – lenge. Og alt jeg hørte var at det var så bra at jeg engasjerte meg. «Stå på».

Jeg gikk i rosetog etter Utøya, det var jo så medmenneskelig og flott av meg.

Så stemte jeg FrP, og det var jo litt fy. Så holdt jeg med Sylvi Listhaug i å føre en streng innvandringspolitikk, og det var litt mer fy. Så sendte jeg henne blomster når hun ble mobbet og trakassert til å si opp jobben sin. Da ble jeg kalt rasist og nazist. Så møtte jeg opp på en demonstrasjon for Sylvi Listhaug og ytringsfriheten, som et medmenneske. Da ble jeg ropt etter og psykologisk spyttet på. Og nå har jeg opplevd å bli blokkert på Facebook av et menneske jeg kun har hatt god relasjon med og moro.

Er det flere som har opplevd dette?

Er dette det «røde hatet»?

Vel, det er i hvertfall ikke jeg som skal føle meg dum når vi tilfeldigvis møtes igjen. Jeg står for hva jeg sier og gjør, og jeg er stolt av det også!! Som en veldig god venninne av meg en gang skrev:

"Å ikke stå for hva en mener på grunn av andre mennesker… det er en form for slaveri!!!"

Og JEG blir ALDRI noens SLAVE!!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#politikk #politikere #sylvilisthaug #listhaug #demonstrasjon #rosetog #miljøpartietdegrønne #frp #fremskrittspartiet #innvandringspolitikk #facebook #ytringsfrihet #venner #vennskap #politiskeuenigheter #rasisme #nazisme #medmenneske #detrødehat #medmenneskelighet #vennskap

4 kommentarer
    1. Du er så tøff ❤️
      Jeg har også vert på den mer «MDG» grønn/rød siden av ting, kanskje jeg er der litt fortsatt, på mange synspunkt … men, realiteten er at jeg også stemte FrP sist valg, og jeg støtter også Sylvi på mange områder.
      Du er så tøff som står i så mye og står så stødt på ditt! ❤️

    2. Jer er ingen FRP’er, heller ingen stor fan av Listhaug, men jeg er gift med en “sånn”.
      Og jeg irriterer meg GRØNN når den røde skare samstemming stempler FRP’ere som egoistiske, rasistiske, full av fremmedfrykt og tvers gjennom lite medmenneskelig. De taler uhemmet om toleranse og likeverd, men denne toleransen og likeverdet skal ikke under noen omstendighet innbefatte FRP’ere! 😉
      Det er meg en gåte at å være tilhenger av grensekontroll og bedre integrering blir forbundet med å være et dårlig menneske. Og det er meg en gåte at ingen ser hvor intoleransen har fått godt feste og hvor mot sin hensikt det er!!!!
      Hilsen en x-rød, nå blå/grønn.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg