Noen blir sikkert sure på meg for dette!

For cirka et år siden ble jeg oppringt av Drammens Tidende etter at de hadde lagt merke til at bloggen min hadde surfet litt opp og ned på blogglisten og på daværende tidspunkt lå ganske høyt.

Jeg husker ikke hvor jeg hadde vært, men jeg var nok på vei hjem, for jeg var på stampuben, og jeg bruker stikke innom der på hjemveien. Palmen pub har i alle år jeg har bodd her i Drammen vært et naturlig stoppested for meg på vei hjem etter ærender eller avtaler.

Jeg ble litt satt ut da kvinnen presenterte seg og fortalte at hun ringte fra Drammens Tidende. Hun fortalte at DT gjerne ville skrive om bloggen min og meg, og hvorfor bloggen i daværende tidspunkt hadde så mange lesere. Så da hun spurte meg om hvorfor jeg trodde det var så mange som leste bloggen min svarte jeg at jeg trodde det var pga mine innlegg om innvandring og innvandringspolitikk. Det var det jeg kom på, jeg fikk helt sperre, klarte ikke svare mer på det. Dermed ble det ikke noe av.

Det jeg sitter igjen med og tenker er at DT ikke vil skrive om innvandringsproblematikken her i Drammen. De opptrer litt som så mange andre, later som de ikke ser, og dermed eksisterer ikke problemene.

Takk for oppmerksomheten likevel!

Bloggen min bruker til tider å «besøke» topplisten. Er stadig innom, selv om jeg på ingen måte er noen toppblogger. Saken er at en vet aldri når et innlegg «tar av». I dag, nå i skrivende stund ligger bloggen på 65 plass. Det er tusenvis av blogger som er aktive, og hver dag opprettes nye. Jeg er veldig takknemlig for mine lesere!

Det er ikke bare mine politiske innlegg om innvandring som har fått mange lesere. Det har også vært noen innlegg om mishandling og overgrep. Noen om kroniske og «usynlige» sykdommer. Og det har vært innlegg om skjenkesteder og byliv.

Det er hva jeg vil fortelle om i dette innlegget.

Skjenkesteder og uteliv.

Jeg har igjen blitt kontaktet på grunn av bloggen min og oppmerksomhet rundt den. Denne gang av en nettavis. De har tilbudt meg å skrive, ikke en artikkel, men en reportasje om drikkeplasser i Drammen. Og jeg har takket ja.

For meg er dette midt i blinken. Jeg har en del kjennskaper til noen utesteder, og jeg tenker det blir moro å besøke på nytt de stedene jeg har bare litt kjennskap til, og også spesielt de plassene jeg aldri har besøkt.

Og jeg vet et par steder jeg undres veldig på hvordan jeg blir tatt imot, hahahaha..

Jeg ble spurt fordi de vil ha «bredde» i reportasjen, og mente at derfor passet jeg til oppdraget. Jeg er blitt forklart at for dem å sende en person som ikke i det hele tatt har kjennskap til utelivet her, å sende en slik person på et eller tre besøk til Drammens utesteder vil ikke gi et utfyllende bilde. Og det er jo slik at jeg har inntrykk og erfaringer fra mange av utestedene i byen her fra før. Jeg har på en måte begynt å skrive reportasjen inne i hodet mitt allerede.

Utestedene i Drammen er jo som i de fleste andre byer ganske forskjellige. Men for meg er alltid det aller viktigste de som jobber på stedene, de ansatte, og hvordan de opptrer. Kundebehandling og service. Det var min oppdragsgiver helt enig i, så det jeg kommer til å skrive vil nok mest være om det.

Ellers så vil det nok være noen få ord om hva slags type sted den enkelte plassen er. For eksempel brun pub eller dansested. Hva slags tilbud dem har, DJ, biljard, levende musikk, jukeboks, mat og så videre. Og på hvilken måte den ene plassen skiller seg ut fra andre. Det er det jeg kommer på nå, men jeg skal få tilsendt informasjon om punkter oppdragsgiver ønsker å ha med.

Jo, dette blir moro tenker jeg. Drammen er jo litt kjent for litt «sært» uteliv. Det er jo bare noen måneder siden jeg var i Oslo og ble stående å høre på et gjeng bestående av både østlendinger og nordlendinger som hadde ganske så bestemte meninger om Drammen. Og vi har jo alle hørt om «en dram i timen er bedre enn en time i Drammen», og «Harrybyen».

Link: På Pub i Drammen.

Så joda, jeg tror enkelte kommer til å bli veldig sure på meg for dette. Men det er slik at enkelte utesteder her i byen faktisk opprettholder et dårlig rykte for utelivet i Drammen. Og da vil jeg være hundre prosent ærlig om det, på samme måte som jeg kommer til å være like ærlig om de stedene som virkelig er verd å besøke!

Det tror jeg kan gi et bedre rykte for Drammen og utelivet, og fortelle hva som er bra og ikke bra. Det kan øke populariteten til de bra stedene, og de andre får tilbakemelding og dermed en mulighet til å forbedre seg. De utestedene som ønsker å forbedre seg da, det er det nok ikke alle som gjør, er et inntrykk jeg sitter igjen med fra før.

Jeg har undret meg om jeg kunne skrive om dette oppdraget her i bloggen min. Det fikk jeg svar på i dag at det kan jeg. Reportasjen ligger frem i tid, om det blir tre måneder, et halvt år, ni måneder eller et år er det ingen som vet. Det er avhengig av diverse aspekter. Jeg kan ikke trykke reportasjen i min egen blogg, men jeg kan omtale den, og jeg kan linke til den. Og i dag er dagen jeg kan si med sikkerhet at den blir skrevet!

Sees på byen folkens!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#uteliv #utested #pub #skjenkested #uteliv #nattklubb #bar #restaurant #teater #bowling #drikkeplasser #kultur #drikkekultur #oppdrag #reportasje #ansatte #kundebehandling #service #cafe #drammen

4 kommentarer
    1. HET: Takk for det, jeg er veldig glad for baade statistoppdrag og skriveoppdrag. Folk skal liksom stadig ditshe arbeidsledige og ufoere, men aa glede seg paa endres vegne naar de faktisk faar en jobb eller noe aa gjoere, da sier de ingenting.. rart det der, men takk du for at du deler min glede 🙂

    2. Huff, ja vi får dele gledene vi som kan 😅❤️
      Det er meget riktig som du sier, man skal rakke ned på folk fordi de ikke er i jobb pga uførhet osv, men «ingen» klapper deg på skuldra om du faktisk klarer å jobbe litt… da er det ofte «så det orker du?»

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg