Har besøkt Blåfargeverket 😊

I dag hadde vi avslutning for malegruppen før sommerferie. Nå er det opphold for sommeren og atelieret stengt til mot slutten av august.

Klokken ti i morges forlot mine tre «medmalere» og jeg sammen med vår kursleder Drammen, og vi satte kursen mot Modum og Blåfargeverket for å dra på kunstutstilling.

Blaafarveværket er en tidligere norsk gruvebedrift i Åmot i Modum i Buskerud som utvant koboltmalm og brukte det til fremstilling av koboltblått. Det er i dag et museum og kunstgalleri. Verket ble grunnlagt av Frederik VI i 1776.

Link: Blåfargeverket

Utstillingen var ikke helt som forventet, men det var verdt besøket. Malerkunsten er veldig variert, og også denne gang oppdaget jeg noen verk som bød på inspirasjon.

Området synes jeg var enda bedre. Utrolig vakkert, og vi kunne ikke vært heldigere med været. Vi var også på cafe og innom den blå butikk, diverse souvenirbutikker, dyrene på gården og vi så fossefall.

Det har vært en fin dag. Vi var tilbake i Drammen cirka rundt halv fire. Jeg møtte snuppen min, så var vi og hentet sushi med oss hjem.

Nå skal jeg ta meg en høneblund, takk for at dere følger Bunny Trash 😊

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#blåfargeverket #blaafarveværket #kunst #kunstutstilling #kunst #modum #åmot #buskerud #malekurs

6 kommentarer
    1. Hehe det er litt 40 tallet her oppe. Ting går saktere. Ikke det jaget som er i byen . Men du har helt rett det er ikke for alle ❤ ha en kjempefin dag og digger bloggen din ❤

    2. Ååå, jeg bor jo rett oppfor, på gården. Er kanskje 300 m fra butikken på toppen. Hadde jeg visst det skulle jeg møtt dere og invitert på noe godt 😍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg