Risikoen for at han får oppholde seg i Europa er veldig liten!?

I kveld får snuppen min og jeg besøk av to venninner. Hun ene av dem har vi kjent i en del år og hadde det mye moro sammen med den gang. Så tok hun det valget å omgås noen mennesker som hun helt sikkert synes var hyggelige, men en gruppe mennesker jeg var og er skeptisk til. Afrikanske muslimer. Tunisierne. Hun ble etterhvert sammen med en av dem, giftet seg og fikk et barn.

Nylig delte min venninne denne statusen på sin Facebook etter å ha slettet hovedparten fra vennelista, og kun beholdt noen få som hun føler hun kan stole på:

«Kjære dere som er på vennelisten min 💜 Det er ikke alle som er klar over vår situasjon, derfor vil jeg skrive dette slik at dere vet litt mer, og slik at jeg kan være trygg på at informasjonen ikke kommer i feile hender. Jeg har valgt å søke om bytte av etternavn på meg selv og Isac, rett og slett fordi det er èn ting til vi kan gjøre for å føle oss trygge fra Isacs pappa som vi måtte rømme fra til slutt da situasjonen ble veldig veldig ille. Så vi har etter omstendighetene da han nå er fengslet, valgt å ikke leve med hemmelig adresse, men istedenfor bytte etternavn. Risikoen for at han får oppholde seg i Europa etter soning er veldig liten – heldigvis. Jeg kommer ikke til å gå ut med detaljer, men jeg setter pris på at når etternavnet endres, at ikke det informeres om til andre som kan være i hans omgangskrets, en av grunnene er at han har truet med å kidnappe Isac å ta han med seg til Nord Afrika for godt. Sikkerheten til sønnen min betyr absolutt alt her, og nå som vi er tilbake i nærheten av familie og tryggere omgivelser fortjener vi å kunne leve så normalt som mulig slik at stabile rammer og gode nettverk kan etableres for Isac sin del 💜 Dette er ikke informasjon jeg ønsket å gå ut med, men jeg føler at jeg må informere litt slik at det føles tryggere for oss. Vi har det veldig bra til tross for omstendighetene nå, og Isac er lykkelig – det er alt jeg ønsker!» 🌸

Kan bare spekulere hva min venninne har gått gjennom, men de fleste av oss skjønner det uten å ha blitt fortalt. Muslimer er jo kjente for hvordan kvinnesyn de har, hvordan kultur de kommer fra, og hvordan de prøver å leve etter islamsk ideologi. Jeg er så glad for min venninne og hennes barn at forholdet er over, at han ble fengslet og at hun og barnet kom seg unna. Og jeg håper alt går bra. Jeg håper også at min venninne får rett i at hennes eks blir sendt ut av Europa. Men dessverre føler jeg det er mer realistisk at han får bli. Særlig med et ekteskap og en sønn i bildet, og ikke minst med tanke på hvordan politikken er her i nord, Sverige og Norge.

Hva tenker dere?

Uansett, i kveld skal vi kose oss masse!!

Del gjerne innlegget, dagens unge og naive og ellers mennesker som tror at åpne grenser er en berikelse må få kunnskaper til å forstå at det er nettopp det det ikke er. Det er farlig – rett og slett!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#afrika #muslimer #islamister #koran #fremmedkultur #kultur #kvinneundertrykkelse #flukt #navnendring #trussel #kidnapping #politikk #fengsel #innvandring #kriminell

Bildet øverst er ikke av min venninnes sønn, han heter heller ikke Isac.

10 kommentarer
    1. Sukk sukk og sukk…..Hvor mange ganger hører vi om slikt. Filmen ikke uten min datter oppsummerer mye av hvordan muslimske menn ser på vesterlandske kvinner. man er naiv om man tror folk som kommer fra en kultur der det er mer eller mindre helt Ok og lyve skal oppføre seg i et ekteskap. Når skal jenter her lære ?

    2. Fy faen å drittsekk du er. Hun deler dette med noen få, sånn att ikke informasjonen kommer i gale hender. Likevell, så gjengir du innlegget i sin helhet på din blogg med oppfordring til å dele. Jeg var klar over at du er dum, men dy bryter jo alle grenser vedrørende dumhet.
      Jævla dritsekk, er det du er.

    3. Jeg syntes en skal være forsiktig med å stigmatisere ved å påstå at alle med muslimsk bakgrunn er sånn eller slik, men desverre er nok et slikt kvinnesyn det her refereres til såpass utbredt at det blir opp til vedkommende å bevise sin uskyld, so to speak..

    4. Kunne ikke vært mer enig. At folk aldri “lærer”…….. Flott at venninnen din kom seg bort før det var for sent.

    5. Muslimske menn, kristene eller budistiske for den del .. når religion blir brukt til å oppmuntre og underbygge meninger og handlinger som ikke hører hjemme i et sivilisert samfunn er det forkastelig. Jeg driter i hvilken relgion noen kommer fra, men når sunn fornuft må vike fordi det en tror på sier noe annet ,er å blir dette et problem !! Ikke på grunn av religionen i seg selv men på grunn av “troende” som systematisk velger å bruke sin tro til å gjøre verden ikke til et rikere sted men mye mye fattigere. Jesus ville ha grått . ” For at hver den som tror på meg ikke skal gå fortapt men ha evig liv “. Vanskeligere er det ikke. Håper det går bra med venninna deres Roger og Jan. 😍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg