Takk for denne gang Alanya 😜

Så var det over for denne gang, én uke i vårt vakre herlige Alanya. All den gode maten, den billige drikken, varmen, stranda og havet. Det fantastiske utelivet, de rare uventede situasjonene og utfordringene, shoppingen, stemningen, og ikke minst alle våre unike venner som vi har fått gjennom tiden og besøkene våre her.

Nå er vi på vei hjem, siste måltid er spist, trillekofferten er pakket, snart kommer sjåføren vår og henter oss og kjører oss til flyplassen i Antalya. Denne gangen er første gangen vi har brukt privat sjåfør til og fra Alanya og flyplassen i Antalya. Vi har bare blitt såååå mettet på den bussturen, all ventingen, stoppene og den dårlige luften på bussene reisebyråene tilbyr. Det koster en del ekstra med privat sjåfør, men bare såååå verdt det.

Da vi ankom hotellet her (Villa Sunflower) kom vi midt på natten. I resepsjonen satt en godt voksen litt eldre mann. Han skulle ha oss til å betale 250 lire for aircondition og internett. I annonsen stod det ingenting om slike tillegg, og vi har bodd på dette hotellet før, for tre-fire år siden, da var disse tingene inkludert. Snuppen min ville ikke diskutere, så han ga mannen pengene, men jeg er staere på slike ting og forlangte kvittering. Han begynte å skrive på en post-it lapp. 200 + 50 = 250 aircondition + internet. Jeg sa: «det der er ikke en kvittering, det er et notat, vi skal ha en ekte kvittering så vi kan dokumentere til reisebyrået vårt».

Dermed fikk vi pengene tilbake.

Bløffen hans ble avslørt!

Dette hotellet har tapt seg mye siden forrige gang vi bodde her, men må nevne at renholdspersonalet er helt supert. Alltid rene senger, håndklær, gulv og så videre. Helt supert – men håper at neste tur blir til hotellet Smartline Sunpark Garden hvor vi har bodd fast de siste årene.

Allerede første dagen ble vi invitert av fastboende venner til middag. Snille Roja som vi ble kjent med for cirka tre år siden. Det ble så et lite vorspiel hjemme hos henne før vi dro ut på byen sammen med hennes datter Suzan. Vi dro til et utested (Aloha) som drives av fetteren hennes, så da ble det drinker på huset sammen med Suzan og vennene hennes.

Vi har vært hver dag på stranden, hovedsakelig på Sea Garden Beach. En dag var vi ikke på stranden, da dro vi til den store parken en halvtime å kjøre fra sentrum. Aqua Park Waterplanet. Vi hadde ikke vært der før. Ikke så moderne som andre Aqua Park vi har besøkt, men vi hadde det veldig moro. Vi testet flere vannsklier, hilste på en veldig tam papegøye, og hadde det helt knall. Mat og drikke var inkludert i inngangsprisen, og det var også veldig bra. Det ble både hamburger, chips, spagetti og pølser og mye iskald brus.

Vi besøkte vår kompis Eko som driver restauranten Heim i Oba. Han er en av de triveligste av gutta jeg har møtt her nede som er herfra, og hele gjengen på restauranten hans er kjempetrivelige og morsomme. Og når vi først var i Oba brukte vi selvsagt et par timer på utelivet der. Eko kjørte oss til og fra, så det var veldig koselig og greit.

Så var det historien om tatoveringen som jeg fikk tatt i går ettermiddag på Cleopatra Ink (ved Attaturk) etter mye om og men. Så mye fram og tilbake har jeg ikke vært borti før, også i går var det slik, så selv om jeg er fornøyd med tattooen så blir jeg nok ikke å besøke Cleopatra Ink mer.

Link: Det å få tatovert én bokstav i Alanya.

En av dagene møtte vi en barndomsvenninne av snuppen min på stranden. Hun var sammen med en venninne, så da spiste vi lunsj sammen. Og i går møttes vi på Happy Days (restaurant) hvor vi vorset med tequila og drinker. Roja og Suzan ble også med. Etterhvert flyttet vi oss til Queens Garden hvor det tok helt av. Vi ble til det stengte, og etterpå ble det nattmat. Det var kjempemoro.

I går kveld koste vi oss med en ekstra god middag på Bistro Bahama Steak House. Etterpå har var vi på shopping. Snuppen er mer shoppegal enn meg, men jeg har ordnet meg nytt belte til min originale Dolce & Gabbana beltespenne. Litt kult da beltet er rosa på ene siden og svart på andre siden og kan brukes ettersom. Brillene ved siden av er Marc Jacobs kjøpt i Norge, så dem er ikke fake, lol. Kjøpte meg også en svart topp med diverse effekter og en «Victorias Secret» bag/veske i regnbuefargene. Må også nevne at vi var en liten tur innom homsebaren «Loud and Proud». Koselig han som jobber der.

Anyway, nå er det altså hjem. Vi har spist brunsj på hotellet, og tatt farvel. Flere avsløringer fra denne ferien vår får dere ikke – men tro meg, det har vært helt uforglemmelig, herlig fantastisk!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#ferie #alanya #tyrkia #villasunflower #smartlinesunparkgarden #smartline #sunparkgarden #aloha #seagardenbeach #aquapark #aquaparkwaterplanet #heim #oba #cleopatraink #happydays #queensgarden #bistrobahama #loudandproud #venner #sol #sommer #strand #jatillivet