Roger Waters, veldig politisk, men helt fantastisk!

I går (15.08.18) var det Roger Waters konsert på Telenor Arena, og der var jeg sammen med noen gode venner og deres familie. Jeg var så heldig å bli påspandert billetten, og det er jeg mer enn takknemlig for.

Vi tok toget inn til Lysaker og gikk derfra opp til Arenaen og møtte resten av familien til vennene mine. Så gikk vi inn, vi hadde veldig gode plasser på gulvet. Bedre enn forventet også faktisk når vi så hvordan showet utspilte seg.

Det er ganske nøyaktig fem år siden jeg var på Waters-konsert forrige gang. «The Wall», en konsert helt uten musikalske overraskelser, men så nært perfekt at man glemte å savne David Gilmour. Og det visuelle, og effektene i showet var utrolig bra. Denne gangen ble det enda bedre.

Lyden var fantastisk, og første del av Set 1 opplevdes støyende og full av effekter med gamle Pink Floyds låter som «Speak to me», «Breathe», «Time», «The Great Gig in the Sky», alle fra albumet «Dark side of the Moon» og låten «One of These Days» fra albumet «Meddle». Så ble det tøffere og enda mer intenst med «Welcome to the Machine» fra Pink Floyds «Wish you were here». Deretter roet det seg med «Deja vu», «The last Refugee» og «Picture that» som er fra hans eget materiale utenom Pink Floyd.

Siste del av Set 1 gikk jeg nesten inn i transe når albumtittelsporet «Wish you were here» kom. Det er en av mine favorittlåter. Så kom det en medley med låter fra Floyds «The Wall» som avsluttet med en amazing fremføring av «Another Brick in the Wall».

Første del av Set 2 ble veldig politisk om president Donald Trump. Akkopagnert av låter fra Floyds album «Animals». Først ble jeg både imponert og lattermild. Bildene var hysteriske. Alt det visuelle var helt fantastisk. Utrolig laget!

Etterhvert ble det faktisk litt for mye. «Trump er et svin» og så videre. Det ble til mobbing. Sinnet til Waters ble så sterkt at sank litt ned på Trumps nivå. Vi følte det i marg og bein. Når han da ba oss være gode mennesker ble det litt rart.

Jeg er enig i med Waters i mye, det ER for mye ondskap, dritt, fattigdom og elendighet i verden. Mye fordommer og hat, men jeg godtar ikke islamisme og muhammedanisme av den grunn. Jeg mener Islam er hovedårsaken, jeg har sett og opplevd nok. Jeg bet hva det handler om. Islam aksepterer jeg aldri, det er ingen religion, det er en farlig ideologi.

«Money» og «Us and them» fra «Dark side of the moon» ble spilt og da var vi tilbake til musikalsk perfeksjon og stemning. Et par låter til ble spilt i god Pink Floyd/Roger Waters ånd. Så kom selveste «Dark side of the Moon» som ble kveldens høydepunkt for meg, og garantert mange andre. Et syn for øyet, og helt nydelig for øret. Ubeskrivelig fantastisk, og publikum reiste seg etter den og klappet stående!

En ny låt ble presentert «Broken bones» nydelig framført sammen med «Mother» fra «The Wall» og det hele ble avsluttet med fantastiske bilder i kjærlighet og varme farger med «Comfortably Numb», en storfavoritt. Også fra «The Wall».

Dette er den beste konserten jeg har vært på i år, et lite skritt forbi Ozzy. Hadde det ikke vært for politikken og Trump-hatet så hadde terningkastet blitt en soleklar sekser. Her ble det fem – en fantastisk femmer!!

Tusen takk Svårens 😘

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#waters #roger #rogerwaters #pinkfloyd #thewall #wishyouwerehere #meddle #animals #darksideofthemoon #telenorarena #fornebu #konsert #show #venner #vennskap #us+them #tour #turne

Us+Them Tour

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg