En «mopsefars» verste mareritt.

I går formiddag gikk begge jentene mine, Ella og Ariel, og jeg på besøk til ei venninne. Der ble det en kopp kaffe og litt skravling inne mens jentene snuste rundt i leiligheten. Så gikk vi ut i hagen og satte oss for å røyke litt og skravle videre. Mot slutten av besøket satt jentene foran meg ved hagebordet og kikket opp på meg. Det var da jeg oppdaget et lite sår på undersiden av Ellas øre. Bare det kjente jeg på hele kroppen min. Gufs!

Vi tuslet hjem etterhvert, jentene fikk middag og var i godt humør som de alltid er. Fikk seg en blund og kos på sofaen. Når de livnet til igjen tidlig på kvelden fant jeg fram rensevæske og våtservietter til å foreta en ørevask på jentene. Det var da jeg oppdaget at Ella ikke hadde bare et sår, men der var tre små sår, og inne i øregangen hadde hun en stor kul større enn en overkokt grønn ert. Jeg tenkte med en gang at vi måtte til dyrelegen. Jeg prøvde likevel å vaske øret, men stakkars Ella ristet i hele kroppen av smerte. Jeg kunne ikke vaske i øret, men jeg sprøytet inn rensevæske. Om jeg ikke fikk vasket, så fikk jeg i hvertfall skyllet. Det samme gjorde jeg igjen ved leggetid for kvelden. Det andre øret var heldigvis helt fint og ble vasket. Og begge Ariel sine ører.

I morges håpet jeg at vi kunne dra rett til dyrelegen, jeg ringte da de åpnet og forklarte situasjonen og jeg sa at Ella har betydelige smerter. Dessverre hadde dyrelegen mer enn vanlig å gjøre på dagtid i dag, så vi fikk time 17:15.

Jeg har vært på malekurs og til hudbehandling i dag, men tankene mine har hele tiden vært hos Ella. Lille snille gode Ella min. Vi ankom dyrelegen noen minutter passert fem. Nå er klokken 17:23 og vi sitter her og venter.

Ella er seks og et halvt år. Hele sitt liv har hun vært ei frisk og glad mopsejente. Aldri vært syk. Besøkene hun har vært hos dyrelegen for er vaksiner, kontroller og trekking av tenner. Hun har også født fire valper som hun gjorde hjemme uten komplikasjoner. Hun var veldig hormonell etterpå, men det gikk bra. Siste gang vi var hos dyrelegen fikk vi vite at hun har en svak allergi. Da begynte vi med allergishampoo, og null problem siden.

Så nå sitter jeg her med bildet av den store kulen og de små sårene limt i hodet mitt. Er det noe de må stikke hull på og tømme? Får hun varige mén? Er det kreft?

Når det gjelder jentene mine, og slike situasjoner som dette, dét er virkelig mine verste mareritt.. jeg er så glad i dem ❤

15 minutter senere ble det vår tur…

Dyrelegen sjekket ørene til Ella, tok prøver av dem. Ella kjempet imot som bare hun gjør. Sta som ingen. Når vi først var der fikk dyrelegen klippe klørne hennes også. Da kjempet Ella som aldri før. Jeg har aldri opplevd makan. Laget lyder som var helt ny for meg, og la sikkert igjen et halvt kilo med hår.

Det var deilig å forlate på tross av en regning på 2300 kroner. Det var et allergiutbrudd Ella hadde fått i øret sitt. Så i tillegg til å bruke allergi-shampoo som hun har gjort en tid nå så må hun en gang i uken få allergimedisin i ørene. Utenom det så er hun «frisk som en fisk» som alltid. Bank i bordet!

Og de «smertene» hun hadde i går når hun ristet i hele kroppen var fordi det var såååå godt at jeg holdt på med øret fordi det klødde. Det må ha klødd veldig!! Men så utrolig godt å vite at Ella ikke hadde gått med smerter.

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#ella #ariel #ellamadonna #arielmadonna #dyrelege #ørekul #sår #hund #mops #ektekjærlighet #familie #barn #anicura #syk #utslett #innflammasjon #hevelse #hoven #helse #allergi #drammen

❤❤❤

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg