Ligostua

Jeg overhørte en samtale og måtte spørre vedkommende etterpå om jeg hadde forstått riktig, for jeg syntes det var så spesielt..

Et lite lag sykehusansatte her i Drammen har bestilt catering mat til en sammenkomst/spleiselag og én har blitt syk. Da sier det seg selv at bedriften en har bestilt fra kan forvente kansellering av maten til den syke.

På en sydenferie nettopp ble en av disse sykehusets ansatte smittet og syk. Alvorlige bakterier. Få dager etter hjemkomst skal det være en planlagt jobbfest, den kvelden er i morgen. Klokken 17:00 skal maten leveres på aktuelle adresse. I morges ringte vedkommende som sto for bestillingen av maten og forsøkte avbestille for denne ene kollegaen som har blitt syk, men det ville ikke cateringen. Det lot seg ikke gjøre. Litt senere ringte den syke selv, og måtte gjennom tre personer før han fikk den med ansvaret på tråden. Ansvarshavende sa kontant nei til avbestilling for denne ene personen. Han skal ha betaling for alle det først var bestilt til.

Det hele ble begrunnet med at maten er bestilt og påbegynt. Og at de har bestillinger til 500 personer. Det er her jeg først reagerte. Hvor lang tid før matgildet står egentlig maten på vent? Og når de har bestillinger til 500, hvordan kan det da være umulig å kansellere for én person på en bestilling til under 12 når det meldes om i så god tid? To-tre aktive arbeidsvakter i forkant. Har de ingenting å gå på under uforusette situasjoner? Hvis de har påbegynt maten til 500 stykker så er det litt merkelig for meg, med tanke på min egen erfaring innen bransjen.

..om dette hadde blitt begrunnet med minimum antall personer eller noe slikt hadde saken stilt seg annerledes, men her var ikke det nevnt.

Også var det dette med kundebehandling og service, dette med å være hyggelig og imøtekommende, ivareta sine kunder. Jeg nevner service og kundebehandling en gang til, for det er nettopp hva dette handler om, og hva en slik bedrift burde ha som mål å yte best mulig.

Så var det dette med kvalitet?! Ja jeg tenker siden det er bestilt mat til klokken 17:00 i morgen kveld, og bestillingen ikke kan endres hele to aktive arbeidsdager før fordi de har påbegynt maten til dette lille laget pluss de over 490 andre.

Dette er Ligostua AS i Betzy Kjelsbergsvei i Drammen. De har sin bestemte kundebehandling og service. Så da får laget fra sykehuset betale for en syk person som ikke kommer, selv om de ved flere anledninger har forsøkt å ta dette opp, og gitt beskjed om sykdommen så raskt det lot seg gjøre.

Håper for dette laget at maten er god, særlig mtp at den allerede for flere timer siden faktisk er påbegynt. Håper at servicen ellers er god, og at de blir fornøyde med kvelden. Også håper jeg personlig at de bruker et annet sted enn Ligostua neste gang. For jeg synes dette er uhørt egentlig. Disse menneskene jobber direkte med pasienter og hjelper syke, og skal ikke kunne bli syke selv. Egentlig irrelevant hvor de jobber, alle kan bli syke, også ansvarshavende på Ligostua.

Jeg tenker de skal være glade for at hele laget ikke var blitt syke. At de måttet kansellere spleisekvelden og likevel betale for alle. Det kunne ha skjedd. Det er ikke så mye for en person, bare trist at det ble slik. At man som menneske (og kunder) betyr så lite. Jeg tenker på når jeg har kansellert time på sykehuset dagen i forveien, det har skjedd mer enn én gang. Tro hvis de da skulle vært like vanskelige som Ligostua?!

Nei folkens, bruk noen andre. Av erfaring vet jeg at matbransjen er vanligvis mye mer imøtekommende, medgjørlige og service-minded i situasjoner som dette. Kundeservice er alfa omega og alle i bransjen burde ha det mice en place!

Til denne gjengen vil jeg bare hilse å si at neste gang er dere mer enn velkommen til å ringe meg, så skal jeg lage dere den deiligste mat – og bekymre dere ikke for å bli syke, det er lov, og det kan skje alle ❤

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#kundebehandling #mat #sykdom #service #catering #ligostua #drammen

Ligostua:

Luksuskoldtbord – minimum 15 personer.

Selskapskoldtbord – minimum 10 personer.

Minikoldtbord – minimum 6 personer.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg