Den narkomane på gata..

Du ser heroin, jeg ser fortvilet virkelighetsflukt.

Du ser kokain, jeg ser lav selvfølelse.

Du ser LSD, jeg ser mangel på kjærlighet.

Du ser alkohol, jeg ser ensomhet.

Du ser sprøytemerker, jeg ser indre tårer.

Du ser en sprøytenarkoman, jeg ser fortapte venner, deres barn og min egen familie.

Du ser en prostituert, jeg ser undertrykkelse, overgrep og misbruk.

Du ser egoisme og «gi faen holdninger», jeg ser en forvillet sjel.

Du ser ett pillehue, jeg ser angst.

Du ser noen som ikke bryr seg, jeg ser noen som trenger noe å leve for.

Du ser benektelse, jeg ser noen som lever i et personlig fengsel.

Du ser noen som er borte vekk, jeg ser noen i et helvete.

Du ser noen å unngå, jeg ser noen som trenger hjelp.

Du ser avskum, jeg ser meg selv.

Du ser en rus(mis)bruker, jeg ser et menneske som er verdt like mye som deg!

Du ser en som var narkoman, jeg ser en suksess historie.

Du ser deg selv som bedre, jeg ser meg selv som jeg var!

Det er en grunn til at noen er narkomane, på samme måte som det er en grunn til at noen ikke er det.

Jeg har vært der!

Takk for at du tar mine ord til ettertanke ❤

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!

#jatillivet

4 kommentarer

Siste innlegg