Neste boka jeg skal lese! Gi meg gjerne tips!

I dag har jeg egentlig ikke lyst til å skrive noe blogginnlegg. Jeg er trøtt, sliten og egentlig ikke helt «med». Osasen holdt et mer enn vanlig helvete med meg i natt, og jeg har fått mindre enn et par timers søvn.

Litt over halv ti i morges var jeg allerede ute av huset og på vei til angstmestringskurs i regi av Drammen kommune. Skal man ha hjelp til å håndtere uansett somatisk eller psykiske sykdommer og lidelser så skjer det alltid/til vanlig, tidlig på morgenen. Ironisk da en faktisk sliter med obstruktivt søvn apné syndrom, chronic fatigue syndrome og slike ting.

Dette hadde ikke fungert hadde det vært en jobb jeg måtte til hver morgen. Slik som back in the days. Da måtte jeg legge meg tidlig på ettermiddagen dagen i forveien for å komme meg til jobben og i tillegg være uthvilt og i stand til å være ansvarlig og forsvarlig. Da jeg kom hjem måtte jeg legge meg. Hadde ikke tid til å lage mat, spise middag, kino, gå en tur, besøke noen, lese en bok – ingen «meg» tid og ingenting sosialt. Utmattet! Ferdig! Game over! Døgnet var og er for kort.

Slik hadde jeg det en gang i tiden, så raserte bare alt. Jeg ble så syk at håret mitt på kroppen min ble hvitt og pistrete der det ikke ble borte. Jeg fikk kramper og panikkangst.

Scary shit, jeg lover!

Så siden dette kurset er bare én gang i uken så takler jeg det. Etter mye om og men har jeg fått forståelse av andre jeg har med å gjøre innen helse at jeg ikke funker tidlig på morgenen. Det går bra siden jeg har faste personer å forholde meg til. Altså hørselslege mandag, angstmestring tirsdag (+maling), hudlege mandag, onsdag og fredag, tannlege torsdag og søvnsentralen fredag. Så er det i tillegg kontroller og timer hos terapeuter, fastlege og advokat i tillegg. Og før jeg sovner og når jeg står opp må jeg ordne med pustemaskin, høreapparater og andre duppedingser, ta medisiner og smøre psoriasisen min, lol. Så når de ikke kan ta imot meg utpå dagen så må de sørge for både vekking, ledsager og taxi. Det er veldig kjipt når jeg for eksempel møter på en vikar eller en sur sekretær som ikke har kunnskap eller forståelse for mennesker, sykdommer og helseproblematikk. Eller NAV!! Men altså hver tirsdag starter dagen tidlig, og jeg blir som jeg er nå i hodet. Koko!

Blir spennende å se hvordan kommende torsdag blir. Da blir jeg hentet tidlig til tannlegen og på ettermiddagen har jeg fått et spennende jobboppdrag. Jeg trenger det, så jeg kunne ikke si nei. Jeg vet jeg kommer til å bli mer utkjørt enn jeg er i dag, men fredag får jeg hvilt hvis det ikke skjer noe uforutsett. Jeg har bare ti minutter hos hudlege klokken halv tre på dagen, så da får jeg ladet litt og kan være sosial på lørdag og hvile igjen på søndag.

Mer om jobboppdraget etterhvert.

Nå har jeg sendt melding til bokforlaget som gir ut Sylvi Listhaugs bok «Der andre tier» og etterlyst boken. Den er forhåndsbestilt og skulle da slik jeg forsto det, være hos meg 1-2 dager før utgivelsesdato som er i morgen. Det er den ikke, og nå driver media og spoiler mye fra boken. Men den er underveis var svaret, så da er det greit.

Det er lenge siden jeg har lest en bok. Skulle gjort det oftere som før i tiden, men det er vanskelig. Det kan forhåpentlig hende at Listhaugs bok gir meg et «lesekick», og da hadde det vært moro om noen kunne anbefalt meg noen gode bøker.

Jeg liker best real-life, biografier og sånt. Feks. «Du finner meg i fjellene», «Forbilde», «Hard Asfalt», «Levende begravet», «Bakgård» «Life with my Sister Madonna», «Villskudd» og «Stjerneskudd».

Nå skal jeg blunde og hvile litt. Det er ikke mer i dag jeg MÅ gjøre. Så..

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#sykdom #somatisk #psykisk #helse #tilrettelegging

#sylvi #listhaug #sylvilisthaug #derandretier

8 kommentarer
    1. Ikke alle morgener er like. I natt gikk brannalarmen men det var heldigvis bare batteriet som sa i fra at det måtte byttes. Men resten av natten sov jeg nesten ikke. Flaks at jeg har fri i dag. Det er høst og bøker kommer i rekke og rad. Den ene statsråden etter den andre kommer med bøker det blir debatt av. Fakta skal frem uansett hva det er. Selv leser jeg en kun fakta bøker som er basert på sanne ting.

    2. Husker ikke alle men ei bok som jeg har lest flere ganger heter “En nordmann mot mafian”, husker ikke hvem som skrevet den. Boka kom for endel år tilbake, handler om en trønder som tok som fikk noen mafiabosser i fengsel etter at han hadde levd et dobbeltliv på Malta. Historien er like fantastisk som den er sann. Boka er sikkert på biblioteket. Men det er kanskje ikke den slags bøker du tenker på? Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg