10 000 sliter psykisk i Drammen!

Dette er forsiden av Byavisa som dumpet ned i postkassen vår i dag morges. Tall fra Folkehelseinstituttet viser at over 10 000 personer fra Drammen sliter med psykiske lidelser eller symptomer, hvert år.

Jeg undrer meg om dette kommer som noe sjokk for noen? Jeg tenker på alle jeg møter gjennom hverdagen min her i byen. Jeg kjører jo ikke bil, men må inn til sentrum hver dag nesten på hudlegesenteret, fastlege, sykehuset og så videre. Går også en del utenom langs elva og rundt omkring med to mops. Og et kort besøk på byen en kveld i helgene skjer jo også. Og jeg har skrevet om en del hendelser her i bloggen min gjennom tiden. Linkene under er jo bare for siste dagene.

Link: Farlig byliv 7/10-18

Link: En halvtime i Drammen 15/10-18

Det skrives i Byavisa at traumatiske opplevelser, som alvorlige ulykker eller vold mot en selv eller ens nærmeste, kan gi varige psykiske skader.

Så skrives det at andelen jenter mellom 15 og 20 år som får diagnostisert en psykisk lidelse har økt med hele 40 prosent på fem år.

Kan en spekulere i hva annet som har hatt slike økninger de siste fem årene? Vold? Innvandring? Overgrep? Seksuelle overgrep? Voldtekt? Barnevernssaker? Gjengkriminalitet?

Noen som kan gi meg tallene på disse?

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#byavisa #folkehelseinstituttet #psykiskelidelser #trauma #traumatisering #vold #innvandring #overgrep #seksuelleovergrep #voldtekt #psykiskhelse #gjengkriminalitet #byliv #drammen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg