Alt blir bra ❤️ 1 år


Nå er det passert et år siden jeg gikk rundt i gatene og observerte alle disse små hjertene som ble hengt opp overalt med teksten «alt blir bra». Runde steiner i innkjøringene til folk med samme teksten «alt blir bra». I vinduene i barnehager og på skoler, tegninger med hjerter og regnbuer, og teksten «alt blir bra»!

«Alt blir bra» ja.

Folk viste kjærlighet og prøvde holde hverandres mot oppe, motivere til å være tålmodige og flinke. Ha god dugnadsånd og være med på dugnaden.

Hvor er dugnadsånden nå? «Alt blir bra» er ikke mantraet i dag. Nå er det «jævla egoister», «konspirasjonsteoretikere» og ellers mye som ikke minner om dugnad og nestekjærlighet. Blir alt bra da?

Det er et år siden jeg knipset disse bildene i innlegget her. Lite visste jeg at den dugnaden jeg var, og enda er med på, skulle gjøre oss så vondt på en helt annen måte. Det er nesten som jeg skulle tatt i mot korona med åpne armer og glede, for hvis hvordan ting har utviklet seg fra for et år siden til nå, fortsetter i samme retning et år fram i tid. Da har ikke livet noen mening for mange av oss lengre.

I mellomtiden får vi bare prøve, de av oss som mener at kjærlighet og medmenneskelighet stiller høyest, vi får prøve fortsette å holde hodet kaldt og hjertet varmt ❤️



Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#altblirbra ❤️

4 kommentarer
    1. God morgen 😊👍🏻🌺

      Eger en evig optimist og eg har en udiskutabel tro på at alt blir bedre til slutt.Ett av mine livsmotto er at det ordner seg,samme hva det er.

      Men veien dit føles mer og mer ut som den blir lengre og lengre og tungere og tungere.Har kjent på motløshet og håpløshet som eg aldri har hatt erfaring med før.De to siste månedene har vært ekstra tunge syns eg.Det er jo ikke bare selve livet under pandemien man må forholde seg til,det er også ting som skjer som gjør at man blir urolig for fremtiden,som fks.dette med vaksinesertifikat.Og så er det holdningene vi som tviler på alt fra hvordan pandemien blir håndtert til standpunkt om vaksinering blir møtt med på daglig basis,det er tungt å forholde seg til,da man blir beskyldt for motiver og intensjoner man absolutt ikke har.
      Eg har tatt et valg på bakgrunn av hva eg mener er det beste valget for meg personlig.Eg er mer enn villig til å stå i det og ta ansvar for valget mitt.Eg aksepterer at eg kan bli smittet av covid19 og i verste fall dø av det,det har vært mitt valg.Samtidig vet eg at eg aldri kan akseptere å bli alvorlig syk og i verste fall dø av bivirkninger etter vaksine som eg hadde blitt presset eller tvunget til å la noen sprøyte inn i kroppen min.Det hadde ikke vært mitt valg.

      Eg aksepterer fullt ut og uten spørsmål at folk lar seg vaksinere,mitt ønske er at vi tvilere kunne bli møtt med den samme respekt for vårt valg.Men,eg innser at det ikke kommer til å skje.

      Eg sliter med å forholde meg til misnøyen rundt meg,eg merker det på jobben,leser om det og opplever det i hverdagen ellers,man ser at voldsproblematikk øker,ofte mer alvorlig enn før,man ser at alkoholbruk øker drastisk,samt andre ødeleggende stimuli,man ser oftere enn før at matvarer blir trukket ut av butikker,grunnet farlige bakterier,man ser at medmenneskelighet,forståelse for forskjellene og kjærlighet oftere og oftere blir erstattet med det motsatte…Lista er lang og det er tungt å se.
      Klappingen har stilnet,men vi som jobber i helse gjør akkurat den samme jobben som vi gjorde for et år siden…

      Eg prøver å være positiv,eg gjør ting eg liker og er,så ofte eg kan,sammen med min lille kohort på fire personer,men uroen,den blir eg ikke kvitt og savnet etter søstrene mine og min bror blir bare større og tristere,man har kontakt på de måter man kan via skjerm,men følelsen av at man begynner å bli fremmed for hverandre,den er konstant.

      Dessverre så ser man at intensjonen om samhold og “dette skal vi klare sammen” som var så tydelig for bare et år siden ikke eksisterer lenger.

      Ha en fin dag,Bunnytrash 🌺☀️

      Hilsen synskepeggy.

      1. Takk, i dag skal jeg ha en fin dag. Den starter nå. Skal lage meg en Baileys-kaffe med min Tassimo, åpne balkongen, sette meg der med røyk og kaffe og kose med jentene. Etterhvert skal vi ut å nyte sola – fin fin dag til deg SP 😘

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg