Avliver sine kjæledyr for å reise på ferie!

Dette er virkelig noe som får blodet mitt til å koke, og jeg kjenner jeg får vondt i hjertet mitt. Dumpingsesongen er solid i gang, og 2019 ser ut til å bli verre enn alle år tidligere. Kattunger kastes ut av biler i fart, og både katter og andre familiedyr etterlates og forlates, gjerne i esker, ofte gjenganger i skogen. Gi-bort annonsene på Finn.no eksploderer i antall, og årsaken til at dyrene må bort i all hast før ferieturen oppgis gjerne å være «allergi». Tydeligvis en veldig beleilig akutt variant sådan. Andre dyr blir etterlatt hjemme uten tilsyn mens eierne drar på ferie – og i det hele tatt.

Disse menneskenes oppførsel, likegyldighet, hensynsløshet og mangel for omtanke og kjærlighet for annet liv er meg totalt uforståelig. Jeg tenker på min egen lille familie, kjæresten min og våre to små firbente jenter, mopsene Ella og Ariel. Disse er barna våre, og familien min elsker jeg over alt på jord.

Hvordan kan man kaste et familiemedlem ut av en bil i fart, eller forlate dem til å klare seg selv når vi vet de ikke kan det. Hvordan mennesker er der som synes mishandling er greit?! Sjelløse, hjerteløse søppelfolk tydeligvis!!

Og hvordan klarer noen å ta sine kjære med på klinikk for å få dem avlivet, ikke for at de er alvorlig syke eller skadet, for det er de ikke, men fordi menneskene deres skal på ferie en uke eller tre??!!

Ideelt sett burde vi hatt en ordning med krav om empati-sertifikat før man i det hele tatt fikk lov til å skaffe seg dyr. Man burde måtte gjennomføre individuelle kurs for å kunne ha de ulike dyrene. Hundekurs, kattekurs.. og etter fullført og bestått kurs fått sertifikat. Noe slikt ville selvsagt være krevende å få på plass, men det hadde vært det beste. Kursene burde koste litt også. Ellers mener jeg at ID-merking av alle kjæledyr burde være lovpålagt. Ja til Dyrepoliti, vi trenger flere som stiller opp for våre svakeste, de mest uskyldige og mest stemmeløse.

Dagbladet: – Mange får friske dyr avlivet for å kunne reise bort.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hund #katt #sertifikat #kurs #dyr #dyrepoliti #mishandling #drap #dyremishandling #ferie #sjelløse #hjerteløse #drittsekker

4 kommentarer
    1. Man tilpasser ikke familien til ferien – man tilpasser ferien til familien, sånn er det bare <3

      Jeg velger å gjøre det så hyggelig jeg kan å være hjemme, sammen med verdens beste katt, som ble adoptert fra Dyrebeskyttelsen, og hadde fått nok spark i rompa!

      Jeg har vært jordmor for 2 katter som ikke engang hadde klart det alene – så: KASTRER

    2. Ja jeg har lest mye om dette temaet. Folk som tar hunden sin til en klinikk for å få den avlivet fordi de skal på ferie. Jeg har ikke ord for sånne mennesker. Synd å si det, men mennesker er IKKE jordas beste skapninger. Har man skaffet seg et dyr så er man forpliktet til å gi det en godt liv FULLT UT. Jeg vil kalle mennesker som avliver dyrene sine på sånt grunnlag for “søppelmennesker” det er ingen annen benevnelse som gjelder her. Dyr skal ha den samme aksepten som mennesker gjør så mye krav på. Jeg blir skikkelig forbannet når jeg hører om hunden som blir avlivet fordi vi skal på ferie. Min oppfordring til alle veterinærer er å IKKE AVLIV DYRENE, MEN TA DE BORT FRA ONDE MENNESKER OG OMPLASSER DEM MED TVANG. Jeg har stor sympati for dyr og lik skal vi alle være egentlig. Det burde bli fullt ut straffbart å avlive dyr unødvendig og da mener jeg dyreierne. Skjerp lovverket slik at dyr får like rettigheter som mennesker. Ja menneskerettigheter maser vi stadig om, men dyrene, hvor kommer de inn i bildet????

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg