Berikelsen i Drammen 1.mai

I dag var det opp i rimelig tid på morgenen. Etterhvert ble det en tur til Strømsø Torg for å høre 1.mai appellene til Fremskrittspartiets Jon Engen Helgheim og Sylvi Listhaug.

Jeg likte veldig godt Listhaugs forslag til inntaksstopp av ikke-vestlige innvandrere til blant annet Drammen. At innvandrere ikke skal få bo og flytte til hvor dem vil i landet synes jeg også er en positiv greie. Når man ikke får stoppet innvandringen så er det greit med integrering og kontroll. Å måtte være etablert, selvforsørgende og i jobb et sted i 10 år før en kan flytte til et annet sted vil jeg tro kan virke preventivt mot innvandrere som kommer hit av feil årsaker.

Ellers var det en del snakk om bomring og bompenger, og jeg er selvsagt imot. Jeg mener bompenger er en mer usosial skatt enn for eksempel eiendomsskatt. Men jeg tror desverre ikke Fremskrittspartiet greier å forhindre disse bommene i Drammen.

Jeg sitter selv med erfaringen fra Harstad. Folk i Harstad stemte nei til bomringer to ganger. De hadde et suverent flertall. FrP og folket i Harstad sa: NEI!! Selv om enkelte politikere sier at det er folket som bestemmer, så er det ikke det. Med FrP som eneste politiske parti som var i mot bom så ble det likevel masse bom i Harstad. Hva folket ville hadde faktisk ingen påvirkning eller betydning i det hele tatt!!

I nordnorge er det store avstander i forhold til her, og det koster faktisk min mamma og hennes samboer masse penger å kunne ha sosialt samvær med familie og venner. Pensjonerte, ikke i jobb, mindre inntekt.. dermed isoleres de og blir tvunget usosiale. Bommene står tett i Harstad nå. Ikke meningen å være negativ, men i kulissene så tror jeg politikerne har bestemt seg i denne saken og at folket ikke kan gjøre noe med det.

Regnestykket er slik at denne bompakken i Drammen koster en person 15-16 000 i året, og da sikkert litt til. Vi kan like gjerne si at det koster en månedslønn. Så hvis alle politikere betalte en full månedslønn av sin lønn for bompenger, da skulle jeg ikke sagt så mye, for da tenker jeg at ordet bom hadde blitt tabu her til lands.

Men det er innvandring og integreringspolitikken jeg engasjerer meg mest i, aller helst vil jeg ha inntaksstopp, i hvert fall fra islamister og islam-supportere. Det nærmeste jeg kommer det er Helgheim, Listhaug og Fremskrittspartiet. Det handler ikke om rasisme, men det handler om å kunne føle seg trygg i eget hjem, eget lokalsamfunn, hjemby og land.

Det handler om å ikke få tilslengt hat og hets flere ganger i uken, sist i dag opplevde vi dette. Det handler om å ikke oppleve at noen kaster kinaputter etter små uskyldige mopsejentene våre eller prøver å kjøre på dem med bil. Det handler om å ikke bli overfalt av gjenger eller få kniv mot strupen. Alt dette har jeg personlig opplevd, og jeg må få lov til å si at det ønsker jeg ikke for meg eller noen andre. Jeg må få lov å bruke min stemme til å si nei takk.

Etter appellene på torget ble vi alle fire, min lille familie og meg, hentet av en venn fra Island og hans kone fra Polen, og deres lille mopsejente. Vi har kost oss hjemme hos dem i dag med musikk og gode samtaler med substans, belgiske vafler, is og brus.

Dette er integrerte mennesker som jobber i bank og med kreftforskning. De er hyggelige og inkluderende og står ikke på gatehjørnene i sentrum (med kniv i baklomma) og hyler dritt etter enslige damer eller homofile par som passerer. Dette er den virkelige berikelsen som faktisk er berikende å ha her, fremfor «berikelsen» som politikerne i landet her ønsker til landet i kvoter på mange mange tusen.

Alt i alt en veldig fin dag selv om de ikke-vestlige folka i den fancy bilen måtte slenge dritt ut av bilvinduene sine som takk for at de får være her og som takk for bilen og velferden de blir gitt. Håper dem kjører i en husvegg neste gang!

Takk for at dere leser!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#førstemai #politikk #innvandring #integrering #bompenger #bomring #bom #islam #islamister #islending #polsk #samfunnspolitikk #homohets #kvinnediskriminering #jon #engen #helgheim #sylvi #listhaug #fremskrittspartiet #familie #usosialskatt #usosial #skatt #venner #hund #moro #mops #kjærlighet #drammen #norge

STEM RIKTIG FOLKENS!!!

6 kommentarer
      1. Hei. Jeg liker bloggen din . Jeg liker at folk tør å si det som det er, uten omsvøp og innpakning. Klare fine ytringer og veldig bra at du beskriver dine opplevelser. Det er viktig å informere om hva som utvikler seg her i landet. Mange mennesker er veldig naive og forstår ikke hva som skjer i landet vårt.
        Vanvittig søte Mopsefrøkner. Jeg smelter.

    1. Klar tale, men jeg deler ikke din pessimisme når det gjelder bommer i Drammen. I tillegg til Frp har vi listen nei til bom som stiller til valg etter å ha samlet 30 000 underskrifter. Senterpartiet sier også tydelig nei til bom og høyre påstår de vil være mot etter valget ( dem om det). Dette vil forhåpentligvis gi bommotstanderne flertall ved høstens valg og Drammen forblir bomfritt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg