Beste uka!


I dag er det mandag, ny uke nye muligheter. Det er lenge siden egentlig at en har kunnet tenke på den måten, «nye muligheter». Mulighetene har desidert ikke vært tilstede. De har jo rett og slett vært frarøvet oss i 16 måneder. Fra dag én har man opplevd isolasjon og tristhet. Drømmer har blitt ødelagte og en har følt at en kun eksisterer. En har ikke levd, bare gått rundt som en zombie.

Man har mistet viktig kontakt med nære og kjære. Man har mobiler og sosiale media, men en har ikke hatt noe hyggelig «input», enhver samtale går automatisk inn på pandemi, sykdom, nedstenginger, vaksiner og frykt. Man skal ikke ta rundt hverandre, gi klem og trøst. Det medfører fordømmelser, reprimander og til og med bøter.

Nå skulle ikke dette bli et trist innlegg, men når fingrene fartet over tastaturet her så ble innledningen slik. Det er jo ikke til å komme over at hverdagen har vært grå og trist, og at det er ikke over enda. Folk har det ikke bra. Man eksisterer, men vi lever ikke, ikke som vi burde iallfall.

Men ting er blitt litt bedre. Det har det. Jeg føler det i hvertfall slik. Livet går opp og ned, det er som en berg- og dalbane. Denne uka som vi har hatt nå har har for meg vært den beste hittil i år. Halvveis inn i 2021.


Været har vært fantastisk. Jentene våre er friske, vi er friske. Vi har vært på tur i skogen med venner, på karaoke, vært ute på byen og spist flere ganger. Vi har fått handlet interiør til leiligheten. Vi har lagt planer om turer. Har hatt besøk av mennesker man ikke har sett på lang lang tid.

Vi har også vært i bursdagsfeiring med  masse god mat og etterfølgende fest og moro med en hel gjeng flotte folk. Folk vi kjenner har begynt å våkne til liv, man snakker mer om andre ting enn det samme omfattende tema som har gått igjen og igjen. Tenk alt dette har det vært forbud mot.

Nå er det mandag. Det blomstrer på balkongen. Det kommer frukter og grønnsaker. Greit at det regner i dag, naturen trenger det. Jeg skal tusle runden med jentene. Deretter skal jeg ned til byen og møte snuppen min. Der skal vi møte søstersen hans og barna hennes. Så skal vi på restaurant og spise deilig indisk mat. Dette på en relativt ny restaurant som vi ikke har prøvd før. Så jeg bare gleder meg.

Takk til alle som har bidratt til den flotte uka som var, også dere bloggere og lesere der ute, og velkommen alle sammen som skal sette preg på denne nye uka. Ja til livet 💜


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#jatillivet ❤️

2 kommentarer
    1. Bra med en god uke 😊Jeg har egentlig ikke hatt det så verst siste året jeg 😂Lært masse nytt om digitale greier på jobb. Selv om det var py i starten. Vært mye ute i helgene og gått tur. Gjort ting på en annen måte. Så absolutt. Men for meg gjorde en del av nedstengingen at jeg måtte endre meg, tilpasse meg mye nytt jobbmessig. Og det har vært veldig lærerikt og utviklende 😊 Jeg og Hr Frodith har nok ikke levd SÅ ulikt dette året og andre år. Vi koser oss mye alene. Men nå er jeg glad for å kunne “flagrer” litt mer igjen. Ha en fin uke da 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg