Blir bra med Fjordbyen?! 😜

Fjordbyen.

Snuppen min og jeg har tatt oss en fin tur gjennom Drammen i dag. Vi har gått hjemmefra Fjell, ned til Strømsø, over elva og hele veien til ytterst i Fjordparken på Brakerøya.

Jeg gikk mye i Fjordparken i fjor. I år har jeg hatt en del kroppsdepresjon og har på langt nær vært like aktiv som jeg var gjennom fjoråret. Men i dag har det bært både godt ig fint å gå.

Fjordparken ligger ved der det nye sykehuset i Drammen skal stå. Sykehuset Drammen er underveis og er en sammenslåing av Blakstad sykehus og Drammen sykehus. Og da blir det områdene ved Fjordparken som skal hete Fjordbyen. Drammen er Elvebyen, og lengre ut mot fjorden blir Fjordbyen, en del av Lier og Drammen.

Det blir mye styr og forandringer på en gang i Drammen fremover nå, to bruer skal rives og bygges nye, togstasjonen skal fornyes, Holmennokken skal forandres og gjøres om, og Fjordbyen kommer. De har gjort mye bra med Drammen de suste 15+ årene, men nå blir det mye på én gang. Tenker det blir en del kaos fra neste år, men det kommer til å bli jævlig bra!

Anyways, vi gikk gjennom hele Fjordparken, knipset litt bilder der, som dere ser. Så var vi og kikket på utviklingen av sykehustomten, men jeg synes ikke dét var noe å ta bilde av. Bare et stort område med rot inntil videre. Det er jo ikke før 2025 sykehuset skal være ferdig.

Veldig spennende prosjekter da, veldig spennende for snuppen min som «tilhører» sykehuset, han får ny vei til og fra jobben, nye kollegaer, sammenslåinger som skjer og i det hele tatt, alt nytt!

Bildet under er av et tårn som er helt nytt bygd opp i enden av Fjordparken. Det vil etterhvert bli kjent som «Fjordbyens første kunstverk» og hadde åpning 19. september. Dette såkalte «kunstverket» (hihi) heter «You are here now».

Etter Fjordparken tok vi returen hjem via sentrum, altså Bragernes Torg, bybruen, Strømsø Torg, Strømsø Senter og hjem til Fjell. Veldig fornøyd med dagen hittil 😜

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#fjordparken #drammensykehus #blakstadsykehus #elvebyen #fjordbyen #sykehusetdrsmmen #lier #brakerøya #drammen #bunnytrash

6 kommentarer
    1. Vakre bilder og fint sted med mye sjel…Gode vibber her ja, og vann i nærheten.
      Her var det virkelig flott. Skal jeg bo i blokk så må det være muligheter med et bad..
      Slik som i Moss også…Bare til å hoppe i sjøen rett ved blokkene…
      Fredrikstad har denne elva vettu..kan ikke bade der!

      1. I Drammen bader vi i elva 😁 eller jeg gjør ikke det, men gjorde det et par ganger sommeren for tre eller fire på siden. Da var vannet som i syden. Ellers må jeg til Midtøsten eller Afrika for å bade. Eventuelt Tyrkia. Snuppen min er ei badeand da, han plumper utti nårsomhelst hvorsomhelst 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg