Blir du trigget??!

Dette er noe jeg har jobbet med en stund, som jeg øver på og praktiserer så godt jeg kan. Jeg blir faktisk bedre og bedre på dette. Men jeg vet, og jeg ser, mange som ikke er gode på dette i det hele tatt. De praktiserer feil.

Jeg har sagt fra mang en gang til folk jeg kjenner. Jeg orker ikke syting og klaging. Jeg orker ikke ha folk rundt meg som tror og mener at alt de føler og opplever er verre hos dem enn hos alle andre. Jeg orker ikke den negativiteten, for jeg jobber som sagt med det positive. Å øve på og praktisere på glede fungerer. En blir gladere, en føler seg bedre.

Jeg ser i temagrupper på sosiale medier, særlig politiske grupper. Alt irriterer enkelte. De klager på hva det måtte være. Gresset som ikke vokser i Sahara. Homofile som går i parade. Den nye pakningen på Bogskinke og Snurring. For å ikke snakke om folk på elsparkesykler!

Mitt råd til dere er å stille dere selv følgende spørsmål: 

Hva øver og praktiserer du hver dag?

Som sagt, det du gjør om og om igjen, det du praktiserer og øver på, dét vil du bli god på. Du kan bli VELDIG god!

Hva øver du på og praktiserer?

Praktiserer og øver du på GLEDE i livet ditt? FRED? LYKKE? KJÆRLIGHET? OMTANKE?

Eller øver du mye på å klage? For hvis du klager, vil du bli VELDIG god på det, og du vil bli så god på det at du vil finne feil med ALT! Selv når det ikke er noen feil som ikke engang en spesialist kan se. Men DU, som er blitt en ekspert, du vil se det!

Øver du sinne? For hvis du øver på SINNE så vil du bli VELDIG flink til det! Og du vil bli så god på det .. at den mest TRIVIELLE ting, vil gjøre deg sint. Som å sitte i en restaurant og se på pizzaen de ved bordet overfor deg har fått, se at den på en eller annen ser bedre ut enn den du har fått! Og det er SÅ urettferdig av restauranten!!

Øver du på BEKYMRING? For hvis du øver på det .. vil du bli VELDIG flink til det, og du vil bli så god på det, at ALT vil bekymre deg! Inkludert ting du ikke har, ting som ikke angår deg eller burde påvirke deg i det hele tatt!

Så, jeg foreslår .. hvis dette er SANT at det er et spørsmål om å øve ved å praktisere, så foreslår jeg at du øver og praktiserer GLEDE!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#øve #trene #praktisere #glede #fred #lykke #kjærlighet #omtanke #klage #sinne #bekymring #øvelsegjørmester #jatillivet #jatilkjærligheten ❤️

4 kommentarer
    1. Jeg “øver” på glede og fornøyd!
      Å være fornøyd med livet og glede over at ting ikke er værre enn dem er.
      For alt kunne jo egentlig alltid vært værre:-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg