BloggFlax Julekalender Luke 16

Heisann alle sammen!

I dag har vi kommet så langt inn i kalenderen her at hele 8 luker er blitt åpnet og nå skal luke nummer 9 åpnes. Det vil si at den på topplistens plassering nummer 16 er den heldige vinner, og som sikkert noen har fått med seg så er det samme vinner i dag som det var i går. Det har seg nemlig slik at «Konatil» har hittil Dobbel BloggFlax denne uka da hun har beveget seg én plass opp på listen fra nummer 17 i går til heldige nummer 16 i dag.

Denne bloggen driftes som de fleste vet av Christina Sandnes Kihlman, tobarnsmor og kona til Peter «Pappahjerte» Kihlman. CSK drifter en fin blogg, eller har driftet, drifter innimellom, for denne bloggen er ikke særlig aktiv. Det er langt mellom innleggene i nyere tid, liksom bare «stikker innom» for å stikke innom. Men ut fra hva jeg kan se så har hun lagt sin flid i bloggen den tid hun var mer aktiv. Med det sagt så kan dere finne lese litt mer om CSK aka «Konatil» i presentasjonen fra i går HER.

Så vil jeg dele et lite utdrag fra et gammelt innlegg fra bloggen til Fru Kihlman, et innlegg hun skrev i desember, rett før jul i 2016. Det handler om barn og alkohol og er til ettertanke:

«Jeg vet at ingen liker å innrømme dette, men der det finnes alkohol, finnes det rus. Og der det finnes rus finnes det også et rom for feilskjær. Såpass kan vi vel være enige om og for et par år siden skrev min mann om dette på bloggen sin, innlegget fikk massiv respons, men han fikk også så ørene flagret:

«Herregud, det må da være lov å KOSE seg! Hvis du ikke klarer å ta ett glass vin eller en øl til maten uten å snøvle er det faktisk DU som har et problem!»

Vel, nå skal jeg fortelle deg om noe fra min oppvekst som var helt upåklagelig. En oppvekst som var trygg og god, og jeg tror verken søsteren min eller jeg har noe vi kan rette fingeren mot. Julefeiringene likeså, det var julegaver under treet, mandel i grøten, sprø svor på ribba og massevis av kjærlighet. Jeg husker faktisk ingen episoder der noen ble overstadig beruset etter å ha drukket for mye akevitt eller øl til maten. Men jeg husker én ting: Jeg var alltid så glad for at tante var der!

Ikke fordi hun bestandig pleide å leke med oss på gulvet, eller fordi hun alltid tok en trall ved pianoet og med vilje sang ekstra høyt for å gjøre oss litt flaue. Eller at hun leste bøker for oss eller tok på tullebriller og lagde hatter av serviettene, som hun plasserte på hodet.

Nei, det var fordi hun aldri endret væremåte. De andre voksne ble på ingen måte overstadig beruset, men den lille forandringen jeg enset i væremåten deres, var nok til at jeg følte meg usikker. Det var nok til at jeg holdt meg i nærheten av tanten min, nok til at jeg følte at hun var min trygghet. Og disse tankene får meg selvsagt til å tenke: når dette var nok til å gjøre meg litt usikker og forvirret – hva da med de barna som opplever høylydt krangling, gråting, vold og en jul som blir helt ødelagt? Hva gjør det egentlig med en liten kropp?»

Dette holder jeg med «Konatil». Jeg har selv vært en av disse barna som opplevde grusomme ting med voksne som lot alkoholen prioriteres foran barn. Min far var en alkoholisert og voldelig mann, og ting har skjedd som har preget hele mitt liv i ettertid.

Nok om det, nå til noe mer gøy. I dag har det seg nemlig slik at ikke bare er det den som innehar plassen som nummer 16 på topplisten som er vinner av flaxlodd, men en random plassering i tillegg, og den heldige BloggFlax-vinner befinner seg som nummer 93 på lista.

Gratulerer «BforB»

Denne bloggen har jeg vært innom noen ganger. Når den popper opp på sidevisningene mine så bruker jeg klikke meg inn, rett og slet fordi jeg synes bloggen er koselig. Det er en voksen dame som bor i en kommune utenfor Kristiansund som drifter denne. Vi har vekslet noen ord, og denne dama er en lytter, og lyttere liker jeg veldig godt. Hun tar til seg innspill fra andre og utøver en respekt som er gjennomgående god.

«BforB» leverer i sin blogg hverdagsrefleksjoner som presenteres på et vis som er helt unikt for henne. Dette gjør henne og bloggen hennes original og helt unik. Det er noe poetisk over hvordan hun fremlegger seg.

«Søtt eller salt? Her kan du finne ingenting og alt. Er glade i tankar. Og i det livet byr. På godt og vondt. Det er lære i det meste».

Nok en gang, gratulerer med BloggFlax «Konatil» og «BforB». Ha en riktig fin adventstid og lag dere gode dager fram til jul, når jeg har mottatt en adresse fra dere så vil det asap sendes flaxlodd og dermed et minutts spenning og potensielt en gevinst på inntil 1 million norske kroner 😜

Følg med videre i morgen på BloggFlax Julekalender, for da blir det sprell!!

Lytt til denne 👇🏾 og ha en riktig fin dag!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#konatil #bforb #pappahjerte #julekalender #moro #julegøy #adventskalender #bloggflax #jul #flax #blogg #blogger #bloggere #bunnytrash

14 kommentarer

Siste innlegg