BloggFlax Julekalender Luke 4

Egentlig tenker jeg bare «jøss» når jeg i dag ser at vi nå er kommet 21 desember, at det er tre dager igjen til julaften, fire inkludert dagen i dag. Selv om jeg faktisk gleder meg til hyggelig dag denne dagen og koselige stunder i romjula og nyttårsaften så gleder jeg meg enda mer til vinteren er over mtp hvordan samfunnssituasjonen er i dag, og det er innlysende tøffere på vinterstid enn sommer, som om det ikke er nok med snø, slaps, holke og kulde, haha..

Anyways, fire dager igjen til julaften hvis man teller med dagen i dag, hvilket vil si at det er den som har plassering som nummer 4 på Topplisten som er vinner av dagens første flaxlodd her på BloggFlax Julekalender driftet av selve sjefskaninen, juleBunnyen selv, meg. Dermed er dagens første vinner nemlig «Matfrabunnenfb».

Gratulerer!!

Selve tittelen på denne bloggen er litt underlig synes jeg, «mat fra bunnen» er jo i og for seg passende, men med «fb» på slutten så synes jeg det er litt klønete. Men saken er at dette er ikke bare en matblogg, hun/de som drifter dette konseptet har flere plattformer, blant annet egen side og gruppe på FB med mange mange mange tusen følgere, og dette linkes til direkte fra bloggen.

Det er uansett en kvinne som er denne bloggen og disse gruppenes ansikt utad, selv om det står i bloggen «følg oss på bloglovin’». Kvinnen heter Tanja, er fra Kongsvinger, har to døtre og har hatt en stor interesse for matlaging i over 20 år. Hun skriver at hennes plattformer er for de som etterstreber å lage mest mulig mat fra bunnen, både interesserte nybegynnere og de som har holdt på lenge.

Hvert innlegg i bloggen avsluttes med noe jeg ikke har sansen for, et ønske om at publikummerne skal sende penger. Men det får bare være. Som jeg har sett gjennom disse ukene med BloggFlax Julekalender så er det utrolig mange som bruker plattformen utelukkende til å tjene penger. «Matfrabunnenfb» inviterer i det minste til at publikum kan komme med innspill iht å stille spørsmål og komme med bidrag. Flere blogger jeg har vært innom i det siste gir flatt faen i kommentarer, innspill og dialog med leserne sine.

En annen ting med denne bloggen og alt rundt er jo at her er en fantastisk deling av gode oppskrifter og bildedeling av alle disse rettene som lages. Det er alt mulig, og veldig mye lekkert. Det hersker ingen tvil om at Tanja kan dette og at hun oppholder seg mer på kjøkken enn noe annet rom. Det fortjener både honnør og skryt, veldig bra!Monairens

Extrasjansen i dag er den bloggen som har inntatt plass nummer 65, hvilket vil si «Monairens».

Mona Iren er en koselig dame i femtiårene, jeg har skrevet litt med henne, periodisk, jeg vet at vi kunne vært naboer da hun har bodd akkurat her jeg bor nå. Hun var veldig engasjert i sommer da jeg skulle hoppe ut av Vikersundbakken i Zipliner, det var en dritkul opplevelse, desverre hadde ikke Mona Iren bil akkurat den dagen, så hun får være tilskuer en annen gang, for det der skal jeg gjøre flere ganger!

I bloggen hennes står det at hun er fra Sigdal, men jeg vet at hun har tilhørighet/familie i Hokksund og at hun er litt kjent i området «mitt». Denne dama har mann, barn, svigerbarn, barnebarn og bikkje og mer til. Så hun har nok å henge fingrene oppi når hun det ønsker. Hun liker å lage mat og eksperimentere der. Hun høster ting fra naturen, og plukket masse sopp på sensommeren og høsten fikk jeg med meg. Var på fisketurer og sådan. Håndarbeide er også noe Mona Iren liker, og hun deler om alt dette i bloggen sin, hun gir av seg selv, og det liker jeg veldig godt.

«Monairens» er også et ansikt utad for usynlige sykdommer og kjemper mot stigmaer med å dele om bipolar lidelse, og det er veldig veldig bra. Åpenhet rundt dette er et bidrag til samfunnet og menneskene i det. Det øker forståelse og aksept, og det brenner jeg for, for det er så mye fordommer iht situasjoner mennesker selv ikke kan noe for. Det at folk skal bli sett ned på fordi de har en diagnose, funksjonshemming, på grunn av seksuell legning, hudfarge og slikt, det er det dummeste jeg vet. Idioti rett og slett!

Keep up the good work «Monairens», og gratulerer som vinner her i BloggFlax Julekalender bakvendtkalenderen for toppbloggere 😜😘

Lytt til en juleklassiker her 👇🏾

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#matfrabunnenfb #matfrabunnen #monairens #kongsvinger #sigdal #bakvendtkalender #bloggjulekalender #blogger #lastchristmas #wham #adventskalender #blogging #zipliner #vikersund #vikersundbakken #bloggflax #flaxlodd #julegøy #bloggere #julestemning #jul #bunnytrash

11 kommentarer

Siste innlegg