Covid bakvendtland!


I dag gikk jeg hjemmefra til sentrum som om jeg vare en eldre gubbe med en erigert penis opp i rompa (les neste innlegg). Ja, det gikk sakte nedover bakkene, men gikk gjorde jeg, og fram kom jeg.

Det har seg slik at jeg skulle være nede på Strømsø Torg her i byen til klokken 14:00 da den mobile teststasjonen skulle åpne, for å få tatt slik en koronatest tidligst mulig. Den er sluttet komme hit til Fjell.

Det har seg slik at snuppen min og jeg skal til Polen i morgen, så da må jeg ha tatt en test innenfor 48 timer før flyets avgang. Derfor kunne jeg ikke ta test i går, for da ville prøveresultatene gå ut bare en liten time før. Men vi tenkte dette går greit, jeg har alltid fått svar innenfor 24 timer ved tidligere testing.

Jeg var tilstede ved vognen ti minutter før, klokken passerte 14:00, og 14:10 var enda ikke testpersonsonalet dukket opp. Jeg var akkurat på vei til å ringe kommunen da denne mannen kom daffende. En meget overvektig, ustelt type en bare kunne se det på med en gang at han egentlig ikke ville være der, og han ga faen.

Vi som stod i kø måtte da vente enda en stund til på at han fikk logget på data, ordnet utstyr og deretter kledd seg i beskyttelsesantrekk. Så da han endelig hadde fått knadd seg klar så tilbød han meg en hurtigtest å ta med hjem, hvilket jeg svarte at den er ikke godkjent når en skal ut å reise, testen må gå via lab så den blir dokumentert.

Når jeg ikke ville ha med meg hurtigtest hjem så fikk han seg til å spørre meg om jeg er fullvaksinert, noe han ikke har noe med, for han er ikke min lege og det har ikke noen betydning om man er eller ikke er, fordi alle tar samme type test uansett om en har fått én, to, tre, åtte, tolv doser, eller har valgt å ikke være med på dette gen-eksperimentet.

Men jeg svarte som sant var, «nei jeg er ikke det du kaller for «fullvaksinert». Da ble fyren sur og ville først nekte meg test, mente at da skulle jeg ta den privat. Gratistesting til vaksinerte, 1200 kr til uvaksinerte?! Høres veldig smitteforebyggende ut, yeah right?!

Jeg forklarte han så et par ting, så dermed utførte han testen. Når det var gjort så sa han at haha, testen vil ikke bli sendt til lab før i morgen, så jeg vil ikke få svar før jeg reiser uansett.. der har man helsepersonell, skikkelig drittsekk!

Dette er bakvendt, for nå er det slik at testen må tas innenfor 48 timer før avreise, men iflg testestasjoner vil testsvar foreligge mellom 1-3 døgn. Slik har de lagt dette opp nå, før var det 72 timer. Nå er det 48 bare for å jævles. Er en uheldig kommer svaret for sent og en må betale for test på flyplass. Dette vet testpersonellet, og velger attpåtil å sende inn tester 1 døgn etter avgitt prøve, i en tid hvor det er liten og ingen pågang, og disse folka rett og slett har lite å gjøre. Det er dårlig altså!

Jeg ga uansett denne surkekuken beskjed at jeg kommer til å rapportere han, ikke bare stiller han for sent på jobb, men han er ufin mot folk, rett og slett respektløs. Det er ikke greit, dette er ikke hva folk skal møte når man henvender seg til helsepersonell.

Litt lang i maska ble han da jeg tok med meg testglasset og gikk og leverte det selv på sykehuset. Har jobbet der noen år, så jeg vet hvor jeg skal henvende meg, og svaret vil jeg garantert få før flyets avgang 😜


Hvis dere liker bloggen min så følg meg gjerne i gruppene mine på Facebook og MeWe. Beste alternative bloggen i Norge!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#covid #koronatest #mobiltestvogn #strømsøtorg #helsepersonell #mat #drammen #bunnytrash

6 kommentarer
    1. Fy flate for eitt rasshøl 😡. Han skal vera glad det ikkje var meg han fekk på besøk, og la ei slik åtferd for dagen. Det ville han i såfall hugsa for resten av livet.
      Eg vonar verkeleg du rapporterer han, for slike folk passer best blandt rotter og mus, og har ingen ting i ei stilling der han skal handsama skikkelege folk, å gjera.

        1. 👍 Det trur eg på, og godt er det 🤣.
          Det går enda gjetord om då eg forklarte kvar David kjøpte ølet, til ein nevrolog på SUS (og dus), for 15 år sidan 🤣.
          Stavanger UniversitetsSjukehus.
          Til og med på Aase (sjukehuset i Ålesund) hadde dei høyrt om det 🤣.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg