Deilig start på dagen, frokost ute og pruting!


Snuppen min og jeg skulle bare rett ned til byen og  hjem igjen. Det er markedsuke eller noe sånt, det vil si rabatter, og det er siste dag i dag. Vi har lenge sett på en spesiell greie til å ha på den ene veggen over sofaen i stua vår. Den veggen har vært tom siden vi flyttet hit. Vi har ikke villet henge opp noe uten å være helt sikre på hva. Den veggen er betong. Etter cirka 19 måneder har vi endelig funnet ut av det. Eller, vi fant ut av det for et par-tre måneder siden, men nå har vi kjøpt greia. Blir flott!


Morsomt var det også med timingen. Snuppen min hadde lønningsdag i går, det medfølger feriepenger ikke sant, og markedsuke med 30 prosent på den greia vi har sett oss ut. Og for ‘første gang ever’ (!!) så prutet snuppen min, og han fikk ytterligere over 400 kr i avslag. Han pruter aldri, han bare gir det folk sier de skal ha. Jeg er pruteren, og pruter alltid når vi er på ferier. Men her, Østlandet, jeg har prøvd å pushe snuppen min til å være pruteren, fordi jeg som hat Troms-dialekt
blir veldig ofte oppfattet som aggressiv på grunn av språket, jeg synes det er helt teit, men det er faktisk slik det er.


Skulle jeg finne på å banne et sted, for eksempel hvis jeg skulle  bli stukket av en klegg, så kan folk rundt meg finne på å ringe politi. Litt satt på spissen da. Jaja, men i dag fikk vi full klaff på prutingen til snuppen, ingen ble redde og vi gjorde et veldig godt kjøp.


Nydelig vær i dag også, så da ble det frokost på Egon. Steambuns eller noe heter det jeg spiste, med fritert kylling, det var aldeles nydelig. Snuppen spiste også noe kyllingretter og var veldig fornøyd. Jeg synes Egon har lagt seg for høyt på prisene, men læll, maten var god.


Tiden flyver, hjemme igjen nå, men klokka har passert 13 og vi er invitert i 40-årslag og skal være der klokken 16. Så en røyk og en Baileyskaffe på balkongen så må vi bare sette i gang å gjøre det som gjøres skal. Lufte jentene, dusje og finne antrekk, fikse håret, pakke ned drikkevarer og gaver. Og så må vi ta buss igjen, og det går jo ikke akkurat kjapt. Som sagt tiden flyver, ha en herlig lørdag alle sammen, her skal vi kose oss masse masse 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#egon #sol #sommer #drammen

8 kommentarer

Siste innlegg