Det største nettrollet på internett: Facebook!!

Det er nesten blitt en fast greie at jeg blir blokkert av Facebook. Det er 3-7 dager i måneden alt ettersom. Hver gang med trussel om at hvis «problemet» gjentar seg så vil Facebook-profilen min bli fjernet permanent.

Men når det ikke er jeg som er problemet, så er det faktisk vanskelig å unngå å bli blokkert.

For dere som ikke har vært utsatt så er det altså slik at når Facebook blokkerer en bruker så er bare profilen oppe, men en kan ikke bruke den. Ikke poste innlegg på veggen sin eller i grupper, ikke delta i diskusjoner eller kommentere. Kan ikke engang svare på meldinger en mottar på Messenger.

Etter jeg skrev om å bli blokkert av Facebook forrige gang så har jeg sett mange som har uttalt seg om at de har vært utsatt for det samme. Og jeg tenker at når folk hetser og sjikanerer hverandre og kaller hverandre ting som er verre enn «idiot». Når man forfølger og sender trusler og hatmeldinger, da synes jeg det er riktig at Facebook blokkerer de som gjør det. Men for å bruke ordet «husneger» i et forklarende innlegg, eller legge ut en tegning av en naken kvinne, og bli blokkert for det, da går det for langt!

Link: https://bunny.blogg.no/hva-faen-facebook.html

Nakenhet og seksuell aktivitet er ikke lov å legge ut, og det er jo forsovet greit, selv om det er det naturligste som finnes i hele verden – kropp og sex. Men det er å ta det for langt når en blir blokkert for å legge ut tegninger, maleri og sensurerte/sladdede bilder.

Verre er det at man blir blokkert av venstrevridd propaganda for å ha politiske standpunkt og meninger. Er man innvandringskritisk eller iskamkritiker så risikerer man bli blokkert. Det er tydelig at Facebook er islam-supportere. Sier man meningen sin om hva en synes om at romfolket sitter og tigger overalt, stjeler, svindler og legger igjen avføring langs husveggen din, så risikerer en å bli blokkert. Folk har blitt blokkert for å protestere mot bompenger og Acer. Nylig var en underskriftskampanje mot bomringer på gang. Den ble stoppet av Facebook.

Forrige uke (5.mars kl.14:26) ble jeg blokkert for 7 dager etter å ha skrevet følgende status på min egen Facebook-vegg: «Det du legger ut på internett, enten det er på sosiale medier eller andre steder, det blir alltid værende på internett. Uansett hvor mye dere sletter så er det alltid mulig å finne det igjen. Spesielt Facebook lagrer alt som blir lagt ut, og de har fraskrevet seg ansvar for alt dere legger ut om det havner på ville veier, så vet dere det».

Det tok under to minutter så var jeg blokkert, og da de gjorde det så kjente jeg faktisk at det kokte litt inni meg. Jeg synes faktisk ikke det burde vært lov. Den makten Facebook har og den friheten de tar seg har gått over alle grenser. Nå håper jeg på at det kommer en eller to konkurrenter til Facebook som tillater mennesker å dele fakta og sannheter, opplyse hverandre om virkeligheten. Jeg besvarte med å deaktivere kontoen min, og jeg har ikke vært pålogget tiden jeg var blokkert. Slik vil jeg besvare eventuelle blokkeringer fra dem i framtiden. Noe jeg håper alle som opplever dette vil gjøre!

I skrivende stund fikk jeg faktisk varsel fra FB, og det er bare noen timer siden jeg aktiverte kontoen min. På varselet står det: «Vi har dekket til bildet ditt fordi det kan ha voldelig eller støtende innhold». Bildet er fra 16. april i fjor, altså et år gammelt. Så det de egentlig prøver å si er: VI SER DEG, VI OVERVÅKER DEG!!

Legg merke til det øverste bildet der Facebook nekter å fjerne en video av en islamist som presser et lite barn med et skytevåpen. Den videoen var lagt ut i en islam-gruppe. Da er det greit! Bilde nummer to viser det som skjedde nettopp nå, at Facebook dekket mitt bilde som ble lagt ut for et år siden. Det tredje bildet er det aktuelle originale bildet som jeg la ut den gang. Islamister får lov å legge ut, men islamkritikere får ikke lov.

Egentlig skulle man organisert en boikott av hele jævla Facebook, men det er vanskeligere enn å gå en uke uten å drikke..

Hva mener dere om dette? Opplevd lignende? Fortell gjerne!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#facebook #politikk #kritikk #sensur #islam #islamisering #propaganda #islamkritikk #sosialemedier #internett #ytringsfrihet #blokkering #standarder #barnehage #gay #homo #skjultagenda #nettroll #hersketeknikk #maktmisbruk

11 kommentarer
    1. Full krig, hm?
      Jeg har aldri hatt profil på FB, og ikke skal jeg heller. Det skyldes at jeg ikke stoler en dritt på dem, og at hensikten kun er å tjene penger på profilene der. De sensurerer i hytt og pine også. Fjerner ting som ikk burde vært fjernet, men lar ufyseligheter bli der. Det er flere som lagrer alt man foretar seg.. det er nesten utrolig at det dukker opp ting i mailboksen som gjør at jeg blir sånn: Hæ???????. Så roter jeg litt rundt og oppdager at ok, det der søkte jeg etter for 5 år siden! på det nettstedet for å hjelpe noen.
      Adjøss, privatliv 🙂

    2. Opplever det samme, da jeg har meninger om det meste. Leser på Facebook om de styggeste hendinger, men mine meninger om dette og hint blir ikke tålt. Dette respekterer jeg ikke. Annerledes med bruk av skjellsord etc mot andre, eller ulovlig forfølgelse. Dette driver jeg ikke med, greit nok. Det å ikke tie, er viktig.

    3. Enig i din kritikk. Men det er ikke bare Facebook som blokkerer “det som ikke passer”. Mektige VG gjør det samme, og på en finurlig måte. Drivkraften er den SAMME knelingen for en fremmed religion/ideologi. VG lar “de utelukkede” skrive kommentarer, men det er kun skribenten selv som ser dem. Ingen likes, ingen kommentarer. Slik vil de skape et inntrykk av at kommentaren har null interesse. Smart og effektivt.

    4. Jeg gikk litt langt, kalte ei kjerring for psykopat på Messenger. Tipper det er hun selv som har rapportert dette og at det er derfor jeg er blokkert, og ikke fb som har gjort det.. Men hva vet jeg.

      Bare det å Google dette problemet er vrient, for alle søkeresultater sender deg til fb. Ved å vri lit på ordene kom jeg hit.

      Nå har jeg mest lyst til å kald-kvæle fb ansatte og den kjerringa som fra før lager livet surt for folk.. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg