Diett uke 5 (og resultatet etter uke 4).


Jeg skal ikke skryte av været i dag, for selv om mange ønsker vinteren velkommen, så synes jeg selv dette bare var trist og dystert å våkne til. Vått og slapsete, nei takk. Slapseføre og speilholke er absolutt det jeg synes er det verste med forandring av årstider. Slaps og holke er så absolutt to sterke årsaker til at jeg ikke har noe ønske om å bo i Nordnorge mer. Jeg flyttet til Drammen for 15 år siden, her er det mest sol og flest soldager i dette landet. Det er min preferanse.

Været til side så er det alltid godt å komme hjem igjen når en har vært ute og reist. Denne reisen vår til Polen var jo kort, bare noen få dager, men selv så kort en reise er, om vi gjerne skulle vært litt lengre, så savner vi alltid jentene våre. Selv om vi vet de har det bra mens vi er borte, så vet vi at det verste for dem er når vi reiser fra dem. Nå er det bare kos og velstand på sofaen her. Våre hjertevarmere, disse fantastiske to, selve symbolene for ekte kjærlighet gir livet mening. Elsk!!

Søndagen glemte jeg oppdatering angående vektreduksjonen min som følge av at jeg nå følger 5:2-dietten. Altså hver tirsdag og torsdag faster jeg, holder meg under et inntak av 500 kcal disse dagene. I dag er første fastedag i uke 5. Søndagen skulle jeg fortelle hvordan det gikk forrige uke. So here it goes: jeg hadde ikke redusert vekta med et gram engang, men jeg hadde heller ikke lagt på meg et gram så det er jo bra.

Disse ukene har gitt resultater, men det kan se ut som om annenhver uke så går det i null (0). Første uka reduserte jeg vekten med 2,3 kg. Andre uka ingenting opp eller ned, altså 0,0. Tredje uka reduserte jeg vekten med 1,7 kg. 0g nå fjerde uka 0,0. Dermed er det slik at jeg har redusert vekta med 4 kg tilsammen på 4 uker. Så får vi selvsagt denne femte uka bringer..

Denne uka blir litt spennende da vi disse dagene i Polen har inntatt mange gode måltider (uten begrensninger). Vi har bare kost oss all the way. Ikke bare har det vært mange gode måltider, men til vanlig drikker jeg kalorifritt også, i hovedsak Solo Super og Kaffe, men i Polen har det gått i Coca-Cola og et par ganger har jeg kost meg med en Irish Coffee. Og lørdagen ble det en del drinker og shots, ikke at det er så uvanlig til meg å være på en lørdags kveld, men disse drinkene i Polen hadde vel mere slike typer syrup og essenser som består av masse sukker. Så ja, spennende å se resultatene i slutten av uka.

Så gjenstår det også å se hvor mye aktivitet det blir på meg denne nåværende uke. Det er ikke noe whatsoever som frister meg til å forlate leiligheten i dag i hvertfall, så får vi se resten av uka. Om det var mye god mat og drikke i Polen, så fikk vi gått veldig mye til gjengjeld der da. Det er jo bra.

Nå skal jeg først gjennomføre fastingen i dag, så på torsdag. En dag av gangen. Så får vi se hvordan det bærer seg åt. Planen var jo å være i mål til jul. Og denne dietten handler ikke om å sulte seg. Har lest på blogg om de som har redusert vekta 3-4 kilo på én uke. Det er ikke slik jeg vil gjøre dette. Når folk sulter seg så tror kroppen det er hungersnød og sparer på kalorier som frigjøres når en spiser igjen. Dermed går man lynraskt opp i vekt igjen. Jeg tenker at å følge 5:2 gir mer kvalitet i resultatet, for det er ikke det største problemet å redusere vekt, men å faktisk holde vekten der når en har oppnådd såkalt «idealvekt».

Håper dere fortsatt følger meg folkens og heier på meg. Jeg blir så glad for den oppmuntring jeg får, og jeg håper jeg får til å inspirere flere som trenger å redusere kroppsvekten sin, til å gjøre nettopp det. Da jeg i halvåret høsten 2019 – våren 2020 reduserte vekta med 28 kg, greide jeg faktisk å inspirere noen, og det gleder meg å høre om at mennesker får mer livsglede og bedre helse.

Takk for titten 😘


Hvis dere liker bloggen min så følg meg gjerne i gruppene mine på Facebook og MeWe. Beste alternative bloggen i Norge!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#diett #52 #slanking #kosthold #mat #tips #råd #vektreduksjon #kcal #kalorier #motivasjon #vekt #resultat #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Du er flink og det er moro med resultater og selv om at man ikke hver uke går ned i vekt så gjør jo ikke det noe. Riktig å gjøre det sakte, men sikkert. Blir litt inspirert av alle som går ned i vekt. 💪

      Ha en fin fastetirsdag

      1. Takk, klarte ikke motstå de friterte ostene på den greske restauranten, så er uhyre spennende å se til helga hvilket utslag en sådan tur gir 😜😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg