Disse bloggerne er irriterende!


Hahaha.. her kom det garantert noen lesere inn i håp om å få lese om navngitte bloggere og uthenging av enkeltpersoner. Nei, ikke i dag. Slike innlegg får tilhøre sjeldenheten og kun være når en føler kritikken er berettiget. Det er forskjell på hatprat, og på kritikk man hater å høre.

Med det sagt så over til tema.

I det siste har jeg vært innom en del blogger i bloggerverdenen, lest, kommentert, engasjert meg, søkt synspunkter, meninger og andres perspektiv på temaer fra samfunnet. Og ikke minst rett og slett søkt underholdning.

Så ja, jeg finner bloggere som skriver innlegg om andre bloggere i nesten samtlige av sine innlegg hvor de kritiserer, forsøker å ydmyke og latterliggjøre, de finner jeg irriterende. Det er bare ufint, og sier mer om personen som skriver enn om noen andre. At de så «gjemmer» seg bak å kalle sine innlegg for «satire» gjør det hele bare dummere. Satire er satire, det er innenfor en grense, på andre siden av grensen er man bare ondskapsfull og slem!

Jeg finner det også irriterende at man kan kommentere innlegg hos enkelte bloggere og aldri får noen form for svar eller respons. De ønsker kommentarer, men bare for klikk og oppmerksomhet. De bryr seg lite om leserne sine. Mangel på folkeskikk. Selv svarer jeg alltid på kommentarer og innspill jeg får i bloggen min. Det med unntak av kommentarer fra folk som kun skal hate og sjikanere. Noen ganger får de også svar, men da hvis de ikke gjemmer seg bak ‘anonym’ eller pseudonymer.

De som har stengt kommentarfeltet helt og holdent for kommentarer og tilbakemeldinger finner jeg også irriterende. De har hevet seg over alle andre og viser tydelig at ingen andres meninger og oppfatninger betyr noe, kun de selv har betydning. Det er arrogant!

Så er det de som legger ut innlegg med masse skryt og overfladisme, det er heller ikke min «cup of tea». Mange kan oppfattes som skrytete og overfladiske, uten å nødvendigvis være det. «Se på meg, så flott jeg er, dette har jeg, dette eier jeg, se på meg, meg meg..», da er det innlysende og opplagt skryt og overfladisk holdning.. blæh!!

Bloggere som bruker barna sine har jeg virkelig aldri hatt sansen for. Masse bilder og innlegg om barna som uskyldige blir lagt ut til skue for enhver, for klikk og likes, uten noen tanke om konsekvenser. En tid var det mange bloggere som gikk under navn som «18årogmammatiltre», «mammatil», «mammasom», «trebarnspappa» og så videre.

Så har vi bloggere som legger ut innlegg etter innlegg som ene og alene er reklame de får betalt for. Innlegget er uten innhold ellers. Dét er bare kynisk! Hvorfor skal alt ha en bakomliggende agenda? Hvorfor ikke bruke bloggerplattformen til noe som har verdi? Annonser og reklame har vi overalt, hvorfor ydmyke seg selv med å selge produkter som en ikke kan stå inne for? Noen synes det er ille med prostitusjon og at noen overlever med å selge kroppen sin. Jeg synes det er verre at man velger å selge sin integritet og egenverdi!

Samtidig er jo dette bare å utnytte plattformen og leserne sine. Me not like!!

Har jeg glemt noe?


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#blogg #bloggere #blogging #blogger #blogglesere #bunnytrash

#satire mohahahaha..

4 kommentarer

Siste innlegg