En bloggers fortvilelser.


Sola skinner inn i rommet vårt her i Gdansk, musikken er på, Kristin Frogner synger så vakkert for oss mens jeg nyter morgenrøyk og kaffe. Har tatt en rask titt innom topplisten for å se hvilke nye oppdateringer som er kommet fra andre bloggere. Der oppdager jeg at jeg nå raser nedover lista. Ligger på en 20-plass og regner med jeg er forsvunnet ut av listen før vi er tilbake i Norge igjen.

Det har seg slik at jeg nok en gang er blokkert fra Facebook. Denne gang får jeg ikke engang poste noe i egne grupper eller på egen vegg, noe som ellers stort sett har vært mulig ved blokkering. Derimot har de ikke gjort eldre innlegg usynlig, så det virker som her utprøves nye metoder.

Denne gang ble jeg blokkert fordi en araber skrev i et kommentarfelt til meg at islam er kommet for å bli og skal overta Norge, og jeg klarte ikke la være å svare at jeg synes å bruke islam på den måten er ynkelig. Det gikk to sekunder så fikk jeg rødt kort!

Med tanke på kommentarfeltene og hatkommmentarene på Facebook etter Lars Vilks død hvor islams følgere (hundre- og tusenvis av dem) skrev de grusomste ting, så kan en jo ha til ettertanke hvordan Facebook faktisk fungerer. Personlig synes jeg ikke min kommentar til denne personen var hverken ufin eller hatefull. Det var ganske enkelt et tilsvar på en hatefull kommentar, men mens min kommentar ble fjernet og jeg blokkert, så har vedkommendes kommentar fått stå, og verre kommentarer er etterfulgt.

Link: Hvil i fred Lars Vilks – måtte folk våkne nå!

Det er rart hvordan media og sosiale media har kastet seg på en trend, en idé om at den vestlig mann (og kvinne) skal anklages og knebles for hatefulle ytringer, mens enhver med annen bakgrunn står beskyttet og ikke blir gått i sømmene eller irettesatt for hatytringer og så videre. Noe har vi lært, rasisme går bare én vei, og blir islams følgere eller ikke-vestlig innvandringsbefolkning utsatt for den slags, eller bare mistolket i den retning så får det konsekvenser. Rasisme mot nordmenn er fullstendig akseptabelt. Islams følgere kan si at de skal overta og ødelegge Norge med islam, mens vi skal ikke få lov å si dem imot, si at det er ynkelig, motsette oss den slags ytringer.

Det er min fortvilelse som blogger, den stadige sensuren. Stadige forsøk på å kneble og begrense mine meninger om dette. Kneble ytringsfriheten. Jeg er så utrolig lei av at noen henger over oss og forteller hva vi skal mene, føle og ytre. Hvem vi skal få lov til å være i vårt eget samfunn. Men jeg gir meg ikke, islams inntog i vår samfunn og måten det gjøres på er ynkelig. Islam er ukultur og islam er farlig.

Trist med denne kneblingen fra Facebook sin side er at det er derfra alle mine lesere kommer. Mine lesere finner mine innlegg på Facebook når jeg får postet i noen grupper der. Disse leserne blogger ikke selv og klikker derfor ikke inn på blogg.no eller topplisten. Dermed uteblir de, og ingen deler innleggene mine. De eneste som klikker seg inn på blogger via blogg.no og topplisten er andre bloggere, og de deler ikke andres blogginnlegg. De deler ikke mine ihvertfall. Jeg har hatt NULL delinger etter FB blokkerte meg denne gang. Det er trist.

Men nå er jeg i Gdansk i Polen. Vi storkoser oss og er klar for en ny runde i gatene her. Nå skal vi ha oss en god frokost og shoppe litt. Ha en fin dag dere få som titter innom, hyggelig at dere tok dere tiden til et lite «besøk», settes pris på 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#islam #terror #hat #samfunn #larsvilks #blokkert #facebook #islamisme #knebling #sensur #jihad #urettferdighet #blogg #ytringsfrihet #blogging #blogger #gdansk #polen #langhelg #weekendtur #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Det er vel ikke Islam i seg selv som er farlig, men menneskene som utøver og bruker religionen på feilaktig måte. Til alle tider har det vært disse to faktorene som har skapt ufred, krig og blodsutgytelse i verden: Menn og religion.

      Kos dere i Polen! Der er det sikkert ingen begrensninger 🙂

      1. Jo så absolutt er islam farlig. At mennesker utøver og bruker «religionen» på en feilaktig måte er rent ordkløveri. Islam er en ideologi, kun 14 prosent er religion, hele koranen handler om Kafirs (oss vantro) og hvordan vi ikke har livets rett. Hvis religionen din er noe en psykiatrisk person kan radikaliseres inn i, er den ikke bare en religion.

        Islam er ikke som andre «religioner». Voldeligheten i islam er beviselig mye mer ekstrem enn i andre religioner. Derfor tiltrekkes psykisk syke – konvertitter – og kriminelle islam.

        Folk konverterer ikke til kristendommen, hinduismen eller buddhismen og går deretter ut og skader andre mennesker til fote.

        Takk. Vi storkoser oss i Polen, deilig å reise vekk fra en av Norges mest islamske bydeler og hit, enda ikke sett en hijab engang 😜

    2. Hei 🙂 jeg er alltid innom bloggen din, gjerne flere ganger om dagen 🤭 er veldig enig med deg i det du skriver om islam, det er en farlig religion som jeg mener ikke har noe i Norge å gjøre.

      1. Jeg er veldig glad for at noen ser nettopp dette. Vi kan ikke være naive med en sådan doktrine rundt oss, det vil skade både oss selv og landet vårt. Takk for at du følger bloggen, det setter jeg pris på.

    3. Ja, du har vel faktisk ikke hatt en sånn der totalblokkering siden bruken av det Goebbels-sitatet gav deg nazi-stemplet så langt tilbake som i våres! – Eller har jeg glemt noen nå?? *hahaha*

      [Jo.. Siden du er i det store utland hvor tekstmld. ikke er like sikkert å komme frem, og dette må sies å være prekært, så får jeg bare ta det her.. Kan du også lage et innlegg for å støtte spleisen for advokat til Vivian? Mer info og linker på min blogg, minlilledagbok (initiativtaker) og Vivian sin blogg + selve siden til spleisen på https://www.spleis.no/project/192509%5D

      1. I snitt blir jeg blokkert én uke annenhver måned, denne hangen var det bare 5-6 uker siden forrige, da fikk jeg en uke som varte i ti dager. Husker ikke om jeg ble total-blokkert etter Goebbles-sitatet, men vanligvis bruker jeg få poste i egne grupper, men ikke denne gangen nei..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg