Ernas bot, nok en symbolsk handling!


Det politiske landskapet vi har i dette landet er ofte preget av symbolpolitikk. Symbolpolitikk er en betegnelse på politisk virksomhet som ikke betyr noen endring eller gir resultater. Nå har vår statsminister Erna Solberg blitt ilagt en bot på 20 000 kroner for å ha vært midtpunktet på en todagers feiring i Geilo, hvor hennes nærmeste familie og slekt på 14 mennesker samlet seg.

Dette hele foregikk med entourage i tillegg på bakrommene.

For ektemannen Sindre Finnes del, så fikk han en påtaleunnlatelse. I praksis er det en konstatering av straffansvar, uten at det ilegges noen reaksjon. Det i seg selv er jo bemerkelsesverdig da det ifølge forklaringer er slik at det var han som var arrangøren av feiringen.

At statsministerens kontor har hentet inn dokumenter i saken og holder dets innhold hemmelig er også meget bemerkelsesverdig.

Etter at feiringen ble avslørt har Erna Solberg i ettertid beklaget at familien hadde brutt reglene for smittevern, og at hun selv har brutt anbefalingene.

Det hele er jo bare latterlig og spill for galleriet. Denne boten er en symbolsk handling. Denne boten har ingen betydning for et menneske som lever gratis i statsministerboligen og stort sett får alle sine handlinger betalt på statens regning. Det faktum at det er Erna Solberg som signerer for disse anbefalingene og reglene som er brutt burde gitt en langt høyere bot. Slike bøter burde settes i sammenheng med den enkeltes inntekt.

Hadde jeg arrangert en slik samling, en feiring av min samboer, så hadde jeg fått en bot på 20 000 kroner som er noen tusen mer enn jeg har utbetalt. Det ville fått fatale konsekvenser og ville svært belastende. Særlig med tanke på at, og tvil ikke på det, at min samboer også ville fått 20 000 i bot. Og samtlige av de som stilte på arrangementet ville fått bøter på 10 000 hver.

Dette ville da sikkert kostet oss 160 000 kroner. Denne summen i bot for Erna og co ville også vært symbolsk..

Nå er det nå endog slik at hverken min samboer eller jeg er kriminelle. Vi har forholdt oss til anbefalinger, smittevern og regler hele veien. Smittevernet ser ikke ut til å være viktig for Erna Solberg, men det kan jo komme av at hun vet mye som ikke vi vet. Og vi vet at slik er det. Men vi har respekt for våre omgivelser, folk rundt oss og hverandre. Så uansett hvor lyst vi har lyst å samle et større gjeng i helga til festligheter, så gjør vi ikke det.

Her ser vi nok en gang hvor urettferdig politikken i Norge er. Hvordan folk behandles forskjellig ut fra sin posisjon. Vanlige folk i gata blir hardt rammet om man tråkker feil i disse dager, de som sliter mest skal slite mer. Mens våre folkevalgte får en smekk på fingrene, og ler seg ihjel på bakrommene samtidig som de nyter sushi, kake og Champagne, avskrevet på skattebetalernes regning.

Nå kan i hvert fall ingen nekte på at vår statsminister er kriminell. Og dette er bare det hun er blitt straffet for, tenk på alt det andre, og det som vi ikke vet!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#ernasolberg #statsminister #sindrefinnes #kriminelle

7 kommentarer
    1. Har en penger, begynner jo i realiteten straffeansvaret først når det blir snakk om fengsel.. Har en flere millioner på konto, har jo sånt som 20 000 i ‘koronabot’ her og 5 000 for en trafikkforseelse der nada betydning

    2. Hei og god formiddag.

      Nok et strålende innlegg fra deg. Jeg har begynt å lese bloggen din hver dag Det gir meg en slags trøst fordi vi har de samme tankene rundt situasjonen vi er i nå .

      God helgs ønskes dere begge to og de søte jentene.

      Klem fra Lise

      1. Det er hyggelig. Blir spennende når jeg uttaler meg om noe som du er helt uenig i, ingen er enige i alt vet du, selv ikke de beste venner. Så ikke legg meg for hat når den dagen kommer, lol, hyggelig å ha deg her. Og god helg til deg og dine oxo 😘

    3. Takk for det Hei igjen. Neida, jeg respekterer alle mennesker. Så lenge andre respekter meg så respekterer jeg dem. Kommer ikke noe hat herfra uansett. For meg er alle mennesker unike 🙂 Jeg er dog ikke så tøff som deg. Klem, klem klem 🙂 Det ville vært veldig trist hvis alle mente det samme om alt
      Lise

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg