Flått!


Da har jeg vært ute i det nydelige været og fått meg frisk luft. Ikke mikroplast og polypropylen som så mange andre av en eller annen merkelig grunn foretrekker.

Først gikk jeg en liten tur med jentene mine. De er så søte og fine. Heldige meg. Vi holdt oss her lokalt. Ser at naturen har begynt å spire og da våkner alt til liv. Flåtten også, små rasshøl som ikke skulle vært på denne planeten.

Etter runden med jentene ruslet jeg en tur nedover mot sentrum til kjøpesenteret hvor Kiwi XL er. Der fikk jeg handlet dagens middag og det vi ellers trengte av pålegg, drikke og så videre. Så møtte jeg snuppen min da han var ferdig på jobb, og innom en tur på apoteket og hentet noen pillere. Deretter var det rett hjem.

Nå lager jeg middag. Wok med kylling, enkelt og greit. Og jentene har fått hver sin pille som jeg hentet på apoteket. Det er piller mot Flått, de jævla beistene som er mer plagsom enn en skulle tro.


Jentene mine, Ella og Ariel, er 9 og snart 7 år. Før vi flyttet hit til Fjell for vel et år siden hadde Ella kun hatt én flått i hele sitt liv. Ariel hadde aldri hatt en. Men i fjor fikk de vel sikkert over femti hver i løpet av vår og sommersesongen. Om ikke flere. Det var som et mareritt!

De små rasshølene var ikke alltid like lett å finne. Noen ganger fikk de sugd til seg en del blod og bitt seg kraftig fast før jeg fikk vridd dem ut. Det ble noen hårløse prikker på stakkars jentene mine etterhvert ja. Så dét skal dem få slippe å gjennomgå igjen.

Jeg ga dem en pille hver med en gang vi kom inn døra her, og de gikk ned på høykant, hahaha.. så nå skal dem nok slippe de ekle flått-rasshølene de tre nærmeste månedene, så blir det en ny pille på dem hver da.

Kill the flåtts!! Ha en fortsatt nydelig dag alle sammen, og ta vare på dyra, de er mer kjærlighetsfulle enn oss mennesker og gjør hverdagen så mye bedre.

Ekte kjærlighet ❤️


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#flått #mops #hund #kjærlighet #ektekjærlighet #truelove

8 kommentarer
    1. Hei😊.
      Jeg har også hund og bor nær skogen hvor det er flått i bøtter og spann😫. Gizmo får tablett. Men om du ikke har gitt det før så tenkte jeg bare si at flåtten fremdeles vil hoppe på hundene dine. De suger seg ikke fast grunnet tabletten men blir med inn i huset og hopper over på deg ved første mulighet. Er du som meg og har dyra i senga så …ja æsj. Et lite tips. Bruk klesbørste….sånn rulle vet du….og rull over jentene dine før du går inn. Jeg har funnet flått som kryper på meg når Gizmo lå inntil meg i soffaen etter tur. Bare et lite tips fra meg. Ønsker dere en fin kveld både tobente og de med fire ben og uten flått😊❤

    2. Den pilla med 3 måneders mellomrom har jeg brukt hver vår/sommer på min lille rakker også. Ikke en flått å se på han. Liker virkelig ikke flått!
      Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg