Gratis oppskrift til jul

Denne uka skal jeg henge opp masse blinkende lys på balkongen her. Det løfter humøret mitt med alle fargene som blinker i lystig tempo. Tenker snuppen min kommer til å fly rundt i stua og sette opp nisser, stjerner, juletre, glitter og hva det måtte være.

Jeg tenkte også å dra inn til sentrum eller Gulskogen senter og finne en liten julegave til min mamma å sende nordover. Er jeg heldig så finner jeg noe til snuppen min og jentene også. Jeg har veldig lyst til å bare få dette unna nå. Kulda kommer og det er så mye covid-pes igjen nå at jeg føler ikke for å være i byen blant masse folk som stresser og skal gjøre alt mulig dumt i siste liten.

Jeg tenker at jeg vil helst bare holde meg hjemme, slappe av og stenge omverdenen litt ute denne måneden. Unntatt i helgene, da vil jeg være litt med venner og oppleve litt festligheter.

Ribbe, julepølser og medister har vi. Så da er det bare å skrive på en lapp tilbehør og det man trenger ellers for kos og julestemning så skal en vel klare og lage seg en riktig god jul.

Legger ved oppskrift på riskrem og rødsaus, det synes jeg er en fin dessert i jula. Denne oppskriften er til 4 porsjoner, så får dere multiplisere, dividere eller begge deler om hverandre ettersom hvor mange porsjoner dere ønsker.

Riskrem:

3 dl kremfløte
4,5 ss sukker
500 g risgrøt
1 ts vaniljesukker

Rød saus:

4 dl husholdningssaft
20 rosiner
3 dl ca vann
1 ss potetmel

01 – Pisk kremfløte og sukker til krem.

02 – Bland inn grøt til riskremen har fått ønsket konsistens. Smak til med sukker og vaniljesukker.

03 -Bland saft av rips, bringebær eller kirsebær en del sterkere enn når du drikker den.

04 – Kok opp saft, rosiner og potetmel under omrøring. Avkjøl sausen.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#jul #julepynt #julegaver #julemat #dessert #oppskrift #rødsaus #riskrem #bunnytrash

6 kommentarer
    1. Bruker fjordlands ferdig laget risgrøt (stor pakke) 3 dl kremfløte et par spiseskjeer sukker 🙂 Knallgod riskrem som kan lages på 1-2-3 🙂

      1. Jeg styrer unna Fjordlands. Sikkert god, men folks stadig økende valg om lettvindt mat ødelegger utvalget og setter opp matprisene. Det vil jeg ikke være en del av. Min riskrem er knallgod, hjemmelaget grøt, billigere og superenkel nok 😜 takk for titten og velkommen igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg