Grrrrrrrlsa mine ❤️


Nå er det en stund siden disse to nydeligste hjerteknuserne mine har fått vist seg fram i bloggen her. Kjæreste Ellagull og Veslegull, Ella og Ariel, Ellamor og Vesle bølla! Kjært barn har mange navn, og disse to er veldig kjære!

Det beste disse to vet sånn egentlig er å bare sløve, selv om de blir elleville når ord som ‘mat’ og ‘tur’ blir nevnt. Det kan tidvis være farlig hvis akkurat disse ordene kommer fram i en tilfeldig dialog. Man kan ligge og slappe av for eksempel på sofaen, og disse elsker jo bare å ligge inntil, eller aller helst oppå. Hører de ‘tur’ eller ‘mat’ så hopper de til, og da tenker ikke de hvor eller hva de tråkker på. Det har jeg smertelig fått oppleve noen ganger.

Snakker om mat så har Ella og Ariel én matblanding de får fast hver dag, unntatt lørdager, bursdager og spesielle dager, da får de ekstra godt våtfor. Men vanlige hverdager har de alltid fått en blanding av to typer fra Eukanuba. Jeg har alltid sverget til Eukanuba. Men for ikke så lenge siden sluttet Eukanuba med den éne varianten, så nå er den byttet ut med en variant fra BritCare. Nå får de altså en Eukanuba/BritCare-blanding.


Ella og Ariel er henholdsvis snart 10 år og 7,5 år. De ligger akkurat nå her og fiser og fiser, det er helt insane
. Det er som om de legger seg nærmere når de skal fise, med rompa til. Fiiiiis. Noen ganger blir jeg tummelumsk i hodet mitt, en kan jo virkelig lure på hva som er i den gassen. Hva maten faktisk inneholder. Er der noen ingredienser som ikke er oppgitt? Noen ganger hører jeg fiiiiis komme, vet jo ikke helt om jeg skal le eller gråte. Dette begynte før matblandingen ble endret, men det blir bare mer og mer fiiiiis, og pfffffff.

Så her kan det jo både være alder og matblanding. Enten eller, eller begge deler. Det er utrolig hva man finner seg i når man elsker noen, og disse to hjertegullene elsker jeg virkelig.

Nå skal vi snart gå kveldstur, ha en riktig fin kveld alle sammen, fra oss 😘


Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#mops #ella #ariel #pug #pugs #britcare #euksnuba #hund #fis #familie #kjærlighet #mylittlefamily #bunnytrash

 

14 kommentarer
    1. Hei igjen 😊🌺🇳🇴

      De er bare helt nydelige de to jentene dine 💕💕 og det er du og 💕

      Eg hadde samme problem med mine to,det begynte hos oss da de blei kjønnsmoden,det var fising døgnet rundt og verst etter at vi hadde lagt oss – i min seng,det var sånn stank ofte,at eg gikk i stuen å la meg.
      Og så vet vi jo at jo eldre «babyene» våre blir jo større blir problemet og lukten,så eg snakket med veterinæren vår Ron om dette for en tid tilbake,han anbefalte da å prøve et annet for som han mente hadde hatt god effekt på andre hunder (og hundeeier som sleit med det samme) Han anbefalte å gå over på Royal Kanin sitt for som er spesialtilpasset hver rase,eg bruker nå Royal Kanin,Sihi Tzu Adult (du må da bruke Royal Kanin,Mops Adult).Eg kan anbefale dette foret,mine to er så og si helt fisefri,det er bare en sjelden gang eg kjenner litt lukt,men det er ofte etter at de har klart å sluke i seg noe annet enn det vanlige foret eg no bruker til dem.Av godteri gir eg bare hundekjeks i forskjellige smaker og størrelser,og da bare lørdager,bursdager,jul og noen ganger utenom det også,har veldig god erfaring med hundekjeks da fisingen ofte blitt verre etter annet godis.Eg har prøvd meg litt fram og kommet til gode løsninger på problemet her hos oss.

      Og så,hvis det er greit,litt utenfor tema,eg liker veldig godt plasseringen din på lista i dag,tipper at en annen blogger,som er helt sykelig besatt av listeplassering fikk seg en skikkelig blåveis på egoet sitt og er helt sikkert 🤢🧐av sjalusi og misunnelse.(unnskyld,eg måtte bare nevne det).

      Ha en fin kveld,du og dine 😊🌺👍Hilsen synskepeggy.

      1. Takk, dem er så herlige ❤️ Jeg skal teste ut det Royal Canin etterhvert, takk for tips, vi har en del kilo som dem må gnofse i seg først, så kan vi etterhvert begynne å blande inn Royal Canin. Jeg har i alle år sverget til Eukanuba og jeg tror nettopp derfor at jeg alltid har hatt dyr ned god helse og verdens deiligste pels, men nå er det vel slik at Eukanuba kanskje ikke har så godt salg på akkurat dét foret som er mest egnet for mine, så da er vi villige til å gjøre endringer. Det som er greit er at det er ikke noe tap å prøve, for disse to spiser det foret dem får uansett 😂 Liste? Haha.. jeg satt akkurat og lurte på om det etterhvert blir mulig å skrive seg opp på en liste på den nye båten som skal begynne gå fra Kristiansand til Nederland våren 2022. Jeg skulle gjerne vært med på jomfruturen der 😜

        1. Ja,det er greit å bruke opp for du har først,for når du har begynt på Royal Canin så vil du bruke det heretter.
          Eg ville ikke blandet Royal Caninforet med annet for,det er et fantastisk og fullverdig for,tilpasset hver enkelt rase,og,om du blander med noe annet er det også fare for at jentene forsetter å fise å forpeste luften rundt seg.Eg måtte slutte å gi mine våtfor,hver gang de hadde fått våtfor tok fisingen helt av så det får de ikke mer,det er greit,de er fin i formen og de får i seg det de skal når eg forer med Royal Canin.
          Du kan jo gi en tilbakemelding om hvordan det går når du har brukt det foret en stund,det tok ca to uker fra eg begynte med foret til eg merket stor endring.
          Hilsen synskepeggy.

          1. Hvis/når vi endrer fór så blander vi bare i begynnelsen for tilvenningens skyld, vi kan ikke slutte å gi våtfór på lørdager, da lever vi heller med fisingen, den gleden de viser, den gleden de opplever når de får ekstra godt måltid kan vi aldri ta fra dem, hadde du sett dem så ville du skjønt akkurat hva jeg mener her, haha.. når disse to får go’mat på lørdager så er det som om verden ikke skal stå til påske, det er beyond insane.. 😂

            1. Jo,du,eg forstår utmerket,det var akkurat sånn her hos meg og,men eg snudde den tøffe siden til og erstattet våtforet med hundekjeks som de nå elsker,det er nok å åpne skapdøren der godteriet står så er de helt ville ❤️ Eg tror ikke de har savnet våtforet en eneste dag❤️ Mine reagerer ikke så mye på ordet mat,men ordet tur derimot trigger gleden i dem og de viser det og,ofte så høyt og tydelig at katten min Baldor løper til skogs og blir der en stund ❤️ Det er reine sirkuset her av og til,papegøyen Pelle elsker å terge hundene og hundene elsker å terge katten og da har vi det gående….
              Hilsen synskepeggy.

      1. Nå har vi liksom gått tur, og jeg inntar sofaen, etter litt kommer dem snikende, og plutselig ligger de helt inntil meg her med begge rompene til, så «as We speak» så føles det litt som jeg er på ei bygd mellom Harstad og Kvæfjord som kalles Møkkeland. Tenker jeg skal prøve RC sitt for Synskepeggy over her anbefaler 🤧

    2. Så skjønne😄😍Skjønner godt det er selvskap med de☺️Ville prøvd å bytta til allergivennlig för, en del som må skifte når de blir eldre..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg