Gruble, 10 000 og kort!

De siste årene har vel de fleste av oss over og under en viss alder vært veldig hekta på sosiale medier. I hvert fall har jeg blitt det. Men siste dagene har jeg fått en avsmak som jeg aldri før har hatt. Jeg har hatt litt avsmak i perioder, men nå har det virkelig toppet seg.

Jeg har sett pressekonferansene til ministrene i regjeringen, og de ber oss om å være kreative, bruke sosiale medier til å holde kontakt med venner og familie for å støtte opp om hverandre og ikke miste den sosiale gleden i hverdagen.

Men å logge på internett er jo bare en stor tragedie i seg selv. Ikke bare er vi voksne folk som er i full stand til å holde oss selv informert om tingenes tilstand, vi har også main stream media i form av aviser, nettaviser, nyhetskanaler og så videre som pumper ut oppdateringer i overdrevet tempo.

Jeg bli faktisk rent frustrert av alle jeg kjenner som absolutt må dele hver artikkel de finner om smitte, virus og så videre. Oppdatering om hver enkeltperson som må bøte med livet under denne elendigheten som foregår.

I en frustrerende hverdag bidrar ikke det til noe bedre. Folk må få lese hva dem vil, det synes jeg er helt greit, men hvorfor må man dele hver en artikkel om dette? Hver en artikkel som er skrevet i alle Norske medier, og ikke bare det, men også alle artiklene som er skrevet i alle andre land! Det er som om folk tror at alle vi andre ikke er opplyst nok uten at disse personene må drive propaganda!!

Hvor blir det av å dele hyggelige ting for å hjelpe hverandre å holde humøret oppe og skape en bedre hverdag for hverandre? Hvor er omtanken? Medfølelsen? Mange sliter under dette, og folk sitter hjemme og bidrar til elendigheten. Bidrar til stress. Bidrar til angst. Bidrar til frykt. Bidrar til depresjoner. Bidrar til å ødelegge andres immunforsvar og deres liv.

Nei, vi må ikke lese alt hva hverandre skriver, deler og legger ut på sosiale media, men når man daglig må klikke på feks innstillingene på Facebook for å ikke følge «venner» da blir det håpløst.

Snuppen min og jeg har kjøpt et nytt (for oss) spill som heter Gruble. Vi spilte noen omganger i går, det var moro. Vi fikk tankene vekk en god stund og vi lo og koste oss masse. Vi har også kjøpt oss ny Maxiyatzy-blokk, funnet frem terninger og kortstokker. I hele går kveld spilte vi ikke bare Gruble, men også M-yatzy og 10 000. Det skal vi gjøre i kveld også. Blir som å dra på hyttetur, bare ha det gøy i hverandres selskap, spille og kose seg. Det er digg å leve ❤️

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#spill #moro #sosialemedier #instagram #sykdom #immunforsvar #propaganda #frykt #stress #maxiyatzy #facebook #corona #omtanke #nestekjærlighet #solidaritet #tankesløshet #egoisme #titusen #kort #kortstokk #gruble #coronavirus #covid19 #media #angst #depresjon #massemedia #fuckmedia #fucksosialemedier

#jatillivet ❤️

11 kommentarer

Siste innlegg