Hatet fra høyresiden!

Jeg leste en kommentar på Resett der en leser har stilt seg meget undrende til mange av høyresidens aggressive måte å fremme sine meninger på. Han skriver:

«Hva kommer det av at dere her inne må være ekstremt sinte på alt her i verden? Dere hater syklister, dere hater feminister, dere hater homofile, pride og parader for inkludering og kjærlighet, dere hater alt som er til venstre for midten av norsk politikk, dere hater såkalt mainstream media, dere rakker ned på den gjennom 200 år undertrykte afro-amerikanske befolkningen i USA, dere hater afrikanere og asiatere, dere er mot alt som kan ligne på det politisk korrekte, dere hater folk som er bekymret for hvordan menneskeheten påvirker miljøet negativt, dere støtter konspirasjonsteorier og ser spøkelser på høylys dag, dere hater Støre, MDG og Tajik, dere misliker sterkt at noen våger å si dere imot, dere hater muslimer generelt, praktiserende og ikke-praktiserende, dere hater demokratene i USA og alle som ikke er enige med dere i alt. Er det noe som helst, bortsett fra Listhaug og krakilske abortlover, som dere har sans for

Jeg selv misliker Støre og co, jeg er imot ideologien Islam, jeg er i mot all religion og jeg er for strengere innvandring til Norge og Europa. Det står jeg for. Men det handler mye om hvordan en ordlegger seg. Ikke fortell meg at man bare er «uenige», for hatet vises så tydelig at om dere ikke ser det selv så er dere like blinde på dette området som venstresiden er for islam og hvor ødeleggende ikke-vestlig innvandring faktisk er!

Jeg leser også endel i «høyregrupper» og kommentarfelt hos Document, HRS Nettavisen og så videre. Jeg ser også mye av dette hatet som så mange, og stadig flere, observerer. Jeg ser også at hvis noen våger å si imot, ha en annen oppfatning eller mening, så blir de kalt jævla sosialister, venstreekstreme, idioter, møkkafolk og whatsoever. Noe den som kommenterer nødvendigvis ikke er. Da knebler en debatten!

Det å kneble debatten har jeg også lest at disse samme fra høyresiden er så fryktelig imot. Ja til ytringsfriheten liksom. Ja, på liksom.

Dere er bitre, aggressive mennesker som ikke ser sin egen dobbeltmoral, og det er den som seirer her. Dobbeltmoralen! Jeg ser mange som bare slenger ut dritt i kommentarfeltene, og det er helt tydelig at de ikke har lest, eller ikke forstått hva de har lest, før de kommenterer.

Hva saken handler om virker ikke til å være så viktig bare man får slengt fra seg noen hatefulle ytringer.

Det er nå dere begynner å kommentere at venstresiden er verre, de er de verste haterne, de er ulver i fåreklær, de har skjulte agendaer og så videre.. det er ikke relevant, fei for egen dør først!!

Det er faktisk ganske utrolig at så mange bedriver slik hetsing og hatpropaganda, for en oppnår intet annet enn at, ikke bare motparten, men også de som sitter på samme side bare oppfatter deg som dum. Jeg tar meg i å tenke «fytte…. for en bitter, ekkel, ufyselig og DUM person h*n er».

Jeg liker ikke holdningene mange av dere fremviser, jeg blir stemplet som en av dere fordi jeg er islam- og innvandringskritisk, men jeg blir aldri en av dere fordi jeg er uenig med dere i så mye, og i tillegg er jeg et perverst homofilt avskum ifølge dere. Noen strekker strikken litt lengre og har kalt både min kjære og meg for pedofile. Det er kun for å ha noe motbydelig å slenge ut for sitt hat. Dere minner om sharia og jihad med deres islamistiske holdninger. Og igjen, hva oppnår dere.. bortsett fra å bli oppfattet som ignorante, motbydelige, hatefulle og dumme? Hvis dere mener feks Siv Jensen er skadelig for Fremskrittspartiet, verre er dere for høyresiden, hvem kan vel ta slike uoppdragne aggressive hatere som dere seriøst??!!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#innvandring #politikk #hat #hatere #ignorante #uvitende #høyresiden #venstresiden #sharia #jihad #berikelse #islam #debatt #ytringsfrihet #skadedyr #norge

PS: Hatet fra venstresiden kan dere lese om i tidligere blogginnlegg!!

 

18 kommentarer
    1. Vel, det er en del gjengangere fra venstresidens støttespillere som er like ille drittsekker i debattfelt. Alle som ikke er enige med dem, er bortimot nynazister eller no’. Det hadde vært ok om folk kunne kunsten å debattere, men neida, hovedgreia er visst å mobbe, herske. Av den grunn er det mange som ligger langt unna disse kommentarfeltene i media. Og da blir den offentlige debatten ganske mye fattigere.
      Når det gjelder Resett, har jeg vært innom noen få ganger, og..ææh..hva skal man si? Ok, godt de har et sted å øse frustrasjonene sine ut. Det blir like dumt som når det diskuteres skilsmisse og barn , og så er kommentarfeltet fullt av sinte menn som hater kvinner. Disse menn er så bitre at de neppe er bra for barn…om de har noen da, for det er slett ikke sikkert..de har kanskje ikke en partner heller og er bitre på alt av hunkjønn i alt av kommentarfelt. Om foreldrene ikke elsker hverandre lenger, bør de ikke la barna tape. Barna er glade i begge foreldre, og det skal respekteres av de voksne. Selv om man “hater” eksen. 😏
      Debattklimaet på nett er blitt fryktelig dårlig i løpet av de siste årene. Dessverre.
      Ha en fin helg!

    2. Det er typisk at det er venstresiden som jo sprer mest hat og som vil eie menneskers meninger og holdninger som syter og klager mest? Volden og hatet kommer ubestridelig fra venstresiden i politikken og jourlistikken

      1. Nå understreker du bare det som er skrevet i innlegget. Kanskje lese det en gang til? Følgende er sitert fra innlegget: «Det er nå dere begynner å kommentere at venstresiden er verre, de er de verste haterne, de er ulver i fåreklær, de har skjulte agendaer og så videre.. det er ikke relevant, fei for egen dør først!!»

    3. Det kan virke som du går i din egen felle her, siden du siterer en som ikke viser annet enn å være stappfull av stereotypier og fordommer, basert på enkelthendelser.

      Jeg forstår hva du ønsker å få frem, men du bør nyansere mer.

      Dette blir for generelt, og du ender med å treffe mennesker som ikke kjenner seg igjen i kritikken.

      Nettopp dette å legge enkelthendelser, uansett om de for deg oppfattes som mange, til grunn for gruppevurderinger er både feil og farlig.

      Om du, eller andre, opplever å få 10-100-200 ufine meldinger, så e ikke dette et bilde av f.eks den generelle høyre- eller venstresiden.

      Da har du samlet på deg avviket, ikke majoriteten.

      1. «Det er så tydelig at om du/dere ikke ser det selv så er dere like blinde på dette området som venstresiden er for islam og hvor ødeleggende ikke-vestlig innvandring faktisk er!»

            1. Generalisering, generelt, er en uting! Ja, det finnes slike som er beskrevet, men den typen finnes også på venstresiden, i høyeste grad!

    4. Her er jeg grunnleggende uenig med det som skrives. Premissene er bygget på tankefeil. Som for det første å demonisere meningsmotstand. Altså å karakterisere som ‘hat’ det at noen er uenig i ens egne standpunkter og verdigrunnlag. Og fra det utvider feilen seg gjennom vide og unøyaktige generaliseringer.

      Vi ser for eksempel i det innlegget som siteres innledningsvis et forbeholdsløst angrep på folk som «støtter konspirasjonsteorier» , noe som vedkommende tydeligvis mener er å se «spøkelser på høylys dag». Er dette et holdbart standpunkt? Selvfølgelig ikke! Det kan plukkes fra hverandre på en-to-tre dersom man peker på noen sentrale konspirasjoner historisk og i nyere tid som har bidratt i vesentlig grad til å forme samfunnsutviklinga.

      Pettersen forsøker å posisjonere seg i en kritisk-rasjonell mellomposisjon idet han skriver: «Ikke fortell meg at man bare er “uenige”, for hatet vises så tydelig at om dere ikke ser det selv så er dere like blinde på dette området som venstresiden er for islam og hvor ødeleggende ikke-vestlig innvandring faktisk er!»

      Men dette er jo ingen annen strategi enn den kjente «mine konspirasjonsteorier er virkelighetsbaserte og min kritikk ar saklig, mens deres konspirasjonsteorier er baserte på fantasier og vrangforestillinger og deres kritikk er usaklig».

      Og videre: Joda, jeg observerer også usaklighetene på høyresida. Men hva med de rasjonelle argumentene? Jeg ser ikke at Pettersen ed medlem i Vi som bryr oss om avisa Klassekampen som er det mest oppegående politiske diskusjonsforumet vi har her i landet. Er dette fordi han ikke har fått med seg forumets eksistens eller fordi han av en eller annen grunn har valgt det bort?

      Pettersen påstår at de ubehøvlede kommentarene fra høyresida («jævla sosialister», «venstreekstreme», «idioter», «møkkafolk») er å kneble debatten. Og tar jo i det fullstendig feil i anvendelsen av de relevante prinsipper og hvilken målestokk man må benytte for å klare å opprettholde et ordskifte i et opphetet klima.

      Videre begår Pettersen og forfatteren av det innlegget han innleder med å sitere i bloggartikkelen sin den elementære feil å overse det fulle spekteret i motpartens retorikk og posisjoner og isteden basere seg ene og alene på utskuddene og de lett identifiserbare overtrampene og så generalisere på denne mangelfulle bakgrunn.

      Pettersen skriver: «Det er nå dere begynner å kommentere at venstresiden er verre, de er de verste haterne, de er ulver i fåreklær, de har skjulte agendaer og så videre.. det er ikke relevant, fei for egen dør først!!»

      Dette igjen blir jo helt feil. Og dette er fryktelig sleipt. Det Pettersen her de facto hevder er immunitet for kritikk så lenge motparten kan beheftes med kritikkverdige forhold.

      For jeg ser nemlig INGENTING i Pettersen artikkel som tyder på at Pettersen ser noe som helst problematisk i de posisjonene, de strategiene eller den retorikken den sida han definerer som ‘sin’ kan beheftes med.

      1. Litt av en anal-yse, men det endrer uansett ikke det faktum at det er ikke bare jeg som har lagt merke til dette, vi er mange – og hvilken side er det jeg definerer som «min»? 😂

    5. Det er dessverre mange som ikke har forstått hva et kommentarer felt er til for. Nemlig å kommentere saken som er presentert. Ser mange som kun kommenterer utifra overskriften uansett hva som presenteres 😒
      Ser også enkelte gjengangere som kun er ute etter å kverulere uansett 🙄
      Min mening er at hvis du ikke vil si det til hele slekta så skal du heller ikke skrive det i kommentarfeltet !
      Ellers synes jeg alle skal få leve som de vill så lenge de IKKE forlanger at andre skal rette seg etter deres tro😏 Det blir for dumt at ingen får spise krokanis bare fordi Jeg ikke liker det😝
      Så ha en strålende helg alle sammen 😘

      1. Takk Kirsti. Det er mange som gjør seg blinde, de vil ikke se annet enn det de har bestemt seg for. Takk igjen for st du kommenterer med åpne øyne. Strålende helg til deg også!

    6. Ser det er en del som føler seg truffet av denne artikkelen din. Legger ut om venstresidens hat som forsvar. Det er som du sier, en må se seg selv først og feie for egen dør før en uttaler seg om andre. Veldig bra skrevet!

      1. “Ser det er en del som føler seg truffet av denne artikkelen din.”
        Det er to personer, og du sier “en del”. Synes du virkelig det er redelig, eller gjør du det med vilje og gir dem du omtaler rett i sine kommentarer?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg