Hvis jeg hadde sagt «jævla utlending»? Hva så?

En sen sommerkveld i fjor sommer sto en 50 år gammel kvinne i kø ved et gatekjøkken i Elverum. Hun havnet i munnhuggeri med en 18 år gammel ung mann. Jeg vet ikke om han selv var innvandrer, men han hadde i hvert fall innvandrerbakgrunn.

Det var utenfor dette gatekjøkkenet de mulig straffbare ordene ble sagt, kvinnen ble anmeldt for sine uttalelser og saken havnet i tingretten. Der ble hun dømt til 30 dager for blant annet å ha stilt spørsmålene «hvordan kan du spise når folk i Afrika sulter?» og «bryr du deg ikke om folk i Afrika?», i tillegg til utsagn som «sånne som deg kan dra hjem til Afrika igjen» og «dra deg hjem der du kom fra, din jævla utlending».

Saken gikk videre til lagmannsretten hvor kvinnen ble delvis frikjent. Nå skal Høyesterett behandle om det er straffbart å kalle noen «jævla utlending». Det har aldri skjedd før at Høyesterett skal ta avgjørelse i en sak så triviell som dette, men resultatet vil skape presedens for lignende saker og sette en nedre grense for hva som er straffbare ytringer.

Det var rett24.no som først omtalte saken.


Dette er slik jeg ser det kun munnhuggeri som er ordet jeg brukte lengre opp, og flisespikkeri. Kvinnen har tydelig vært irritert for å komme med disse ytringene. Flere utsagn må ha vært provosert frem, for normalt står man ikke å hører på noen som slenger med leppa på denne måten. En velger å heve seg over det
man selv mener er lavmål. Det er noe med hva min vise bestefar brukte å si: «man vender det andre kinnet til». Man kaster ikke bort tid på dumheter.

Lurer på hvor mange som skulle hatt 30 dager i fengsel for å ha kalt meg «jævla homo», «jævla soper» og slike ting? Det hadde blitt noen stykker. Det er stygge ytringer fra lavmåls dumme folk, men en anmelder ikke slikt. Det er å kaste bort både politiets og rettens tid med tull. Hvis man føler seg truet eller blir angrepet stiller det seg selvsagt annerledes, men å bli dømt til fengsel for disse uintelligente ytringene blir for dumt mener jeg. Hva hvis alle som er dumme og slenger med leppa skulle bli fengslet? Hadde blitt litt av en soningskø 😂

Og hvorfor blir det så mye styr når det er noen med innvandrerbakgrunn som føler seg eller blir krenket? Hva med når dette skjer motsatt vei? Hva med alle krenkelsene vi «blendahvite», «rasistiske», etniske nordmenn, har blitt og enda blir utsatt for? Det ser ut til å være veldig greit. Er det slik det skal være?! Det virker virkelig slik.

79% av de som har slengt «jævla homo» og «jævla soper» til meg har vært innvandrere og eller personer med innvandrerbakgrunn. Mer spesifisert så er de islamister fra omkring midtøsten eller Afrika. Og så har de et problem med «jævla utlending»? Hahaha.. De har faktisk det, men det burde ikke bli rettsaker av den grunn..

Av mange opplevde episoder så kan jeg nevne en spesifikk og spesiell episode som hendte min samboer og meg midt på lyse dagen i trafikken her i Drammen. Vi gikk tur og hadde vært på et kjøpesenter. Vi hadde handlet fòr til hundene våre og var på vei hjem. Da vi kom til elva før vi skulle gå over brua så passerte en ung mann oss. «Jævla homser», ropte han. Han var på sykkel og stoppet ved foten av brua der han sto og faktisk viste fingeren til oss.

Da vi nærmet oss for å passere over så begynte han igjen å messe ‘jævla homser, jævla homo’. Det var da han fikk svaret «pell deg tilbake til hjemlandet ditt». Jeg sa ikke «jævla utlending» eller noe, men hva hvis jeg hadde gjort det? Hva så?? Han var jo en jævel! Han fulgte etter og kalte oss rasister for hva vi hadde svart, og han truet oss. Og plutselig var vi både «jævla homser», «sopere» og «jævla rasister». Vi hadde krenket han. Han var uskyldigheten selv. Vi var de som hadde gjort urett i hans verden. Ja jøss..

I dette politisk korrekte Norge har det ikke noen hensikt å anmelde dette, innvandrere som hetser og krenker oss nordmenn. Bortkastet tid for alle parter. Vi vet i hvem sin favør den saken hadde gått. Men det jeg derimot gjorde var å gå rett opp i ansiktet på han og knipset et bilde av han som jeg la ut på nettet med en forklaring på hvorfor. Det er dette bildet under i innlegget her. Først prøvde han gjemme seg bak mobilen og hånden sin, så ble han mer aggressiv. Uansett, han er velkommen til å anmelde meg. I don’t care!

Det er et problem at innvandrere kan opptre som rasshøl mot nordmenn, men vi kan ikke slenge med leppa tilbake. Da kommer rasist-stempelet med en gang. Smack!!!

Og nå risikerer man at å bruke ord i opphetede diskusjoner, ved munnhuggeri og i forbannelse skal bli straffbart??!! Pippis far var negerkonge!!! Dette skal man bruke tid, penger og ressurser på? Jeg forstår at det må slåes ned på truende oppførsel, trusler og vold. Men oppgulp og kjeftsmelling?? Idiotisk!!

Jeg er fra nordnorge, hete diskusjoner og bank i bordet er jeg vant til. Man må da få lov til å bli forbannet?! Vise følelser?! Så lenge man ikke blir angrepet og utsatt for vold er det jo bare å le, lukke ørene og ikke bry seg.

Tro hvis alle i byen hvor jeg ble født som har tiltalt noen eller kalt noen for «jævla bondeknøl», «jævla idiot», «jævla jåsspeis», «jævla hæstkuk» og «jævla myggpikk» og så videre skulle bli anmeldt og dømt til 30 dagers fengsel?! Hadde ikke vært mennesker igjen der i det hele tatt. Tror ikke det hadde vært noen igjen i hele fylket heller!!!

Da hadde det blitt uendelig mange milliarder for staten i utgifter for å bygge fengsler. Men det er vel bare de med innvandrerbakgrunn som ikke skal oppleve hardt tilsnakk? Skal bli moro å se hvordan denne ytringssaken ender i Høyesterett.

Krenkes den som krenkes ønsker 🤪

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#jævlautlending #ytring #munnhuggeri #hatytring #sinne #forbannelse #provokasjon #afrika #midtøsten #tingrett #lagmannsrett #høyesterett #jævlahomo #soper #jævlaidiot #rasist #rasisme #krenking #rettsak #norge

10 kommentarer
    1. Jeg har lagt ut dette innlegget ditt på Amnesty ifbm at en homofil er banket sønder og sammen IGJEN! Er det snart nok berikelse her ?!?

    2. Idioter vil alltid finnes, og det er selvsagt ikke greit å ‘slenge dritt’ til folk. Men dersom saken med ‘jævla utlending’ skulle vinne frem, så åpner det døren for sensurering av rene utsagn, og det neste spm for meg da, blir hvem som skal inneha denne sensuren for hva som passerer og ikke..
      Jeg ser nå at det også er blitt etablert et begrep som refererer til at hvite er oversensitive når de går ut mot omvendt rasisme, og det skremmer meg faktisk noe innmari! Dette er jo hersketeknikk av værste sort som er i ferd med å eliminere seriøsiteten av den rasismen vi måtte utsettes for!..

    3. Ikke alle, men det er en overvekt på jævla utlendinger her i landet nå! Politikerne får ta mye av ansvaret for vold og trakassering som har følgt med innvandringen fra land utenfor vår naturlige svære!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg