Hva legger folk i det å være mann, eller det å være kvinne?


I går skrev jeg et innlegg om det å kjønnsnøytralisere. Om en kvinne som mener at for eksempel en kortstokk diskriminerer kvinner da Kongen i kortstokken ofte gir mer poeng i spill enn Dronningen gjør.

Les her: Skal vi kjønnsnøytraliseres for å unngå diskriminering?

I dag vil jeg skrive litt om det å gjøre likekjønnede par, altså homofile/lesbiske om til det motsatte kjønn. Jo, for det er folk enda den dag i dag, i 2021 tenk det, som spør homofile par om ‘hvem som er mannen og hvem som er kvinnen‘ i forholdet.

Enhver begrunnelse for å stille det spørsmålet blir for dum for meg.

Spørsmålet dukket opp igjen denne uka, og spørsmålet ble stilt av samme personer som har stilt spørsmålet før, til akkurat det samme homofile paret. Dét viser jo at det svaret som blir gitt ikke blir respektert. Da er man jo respektløs mot noen. Eller?

Homofili: romantisk eller seksuell tiltrekning mellom personer av samme kjønn. Homofili fra gresk homos, «samme» og filos «venn», det vil si elske den samme, og da i forstand en av samme kjønn.

Hva er det med «samme kjønn» enkelte ikke forstår? Hvor kommer denne viljen til å frata andre sin kjønnsidentitet fra?

Når noen stiller slike spørsmål, så er det jo berettiget å spørre hvorfor de spør?! Når man da får svar som «vi er jo nysgjerrig».. Nysgjerrig på hva? Hvem som er hva? Hvem som er mest feminin? Hvem som er mest maskulin? Er dette et forsøk på å si at feminine menn ikke er menn? At maskuline kvinner ikke er kvinner?

«Vi vil jo bare bli bedre kjent med dere». På hvilken måte blir man bedre kjent med noen med å frata dem deres kjønnsidentitet? Eller tilstå en kjønnsidentitet en ikke har?

Siden det er vanskelig å gi disse menneskene som undrer på dette, et tilfredsstillende svar, så skriver jeg dette.

I kvinneforhold er begge to damer, og menn er menn i homofilt samliv. Å i det hele tatt spørre om dette vitner om ignoranse, arroganse og en ovenfra-og-ned-holdning overfor både homofile, men også kjønn og mennesker generelt.

Man spør aldri heterofile par, hvor kanskje mannen har feminine trekk, eller kvinnen maskuline trekk, om hvem som er mannen i forholdet. For det ville ikke falt oss inn å tråkke på deres seksualitet, kjønnsidentitet eller fremtoning.

Det en egentlig spør om er ikke hvem som er mest eller minst feminin, hvem som er mest eller minst dominant, for det ser man jo selv, det er jo basert på hva en selv oppfatter som feminint eller dominant. Det har jo heller ikke noe med kjønn å gjøre?!

De som stiller slike spørsmål, vet de ikke hva kjønn er? Vet de ikke forskjellen på mann og kvinne?

Det disse egentlig spør om er hvem som knuller hvem! Er det noe noen har noe med? Og hvorfor er det ikke greit at begge knuller hverandre? Igjen, homofile er ikke heterofile, homofile er samme kjønn.

Det å påtvinge noen konverteringsterapi og reorienteringsterapi er ikke bare homofobisk, det er diskriminerende og slemt. Det viser ikke aksept og likeverd.

Vi er i vår fulle rett til å tenke hva vi vil om andre, det er helt greit, men å tråkke på andres seksualitet og kjønnsidentitet. Det er ikke greit.

Vil man være venner, så er dette feil vei å gå.

Jeg er ikke sint eller sur, men jeg blir oppgitt og skuffa. Jeg er stolt av hvem jeg er: homofil, hvit, middelaldrende, ærlig, feminin, maskulin, gutt, mann. Jeg er den jeg er, og jeg kapper ikke penisen min av for noen!

Vær dere selv, og vær stolte!!

 


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#likeverd #diskriminering #kvinner #menn #legning #seksualitet #menneske #human #thekillers #killers #hetero #homo #aksept #homofili #konverteringsterapi #ignoranse #parforhold 

7 kommentarer
    1. Hæ!? Jeg er blandt de som mener det er absurd med ord som ‘forkvinne’, etc, også er galskapen trappet opp ytterligere 5 hakk gjennom å anklage kortstokken for diskriminerende! Skal kongen omdømmes til ‘regjerende monark’, da? – Og så får de starte kampen om hvorvidt dronningen skal inntas av monarkens ektefelle, eller om arveprinsen/prinsessen skal gis høyere rang enn den av sitt opphav hvis kongelighet er inngiftet (hahaha)..

    2. Så du er feminin og maskulin. 🙂 lol Dette er vel to motsetninger som ikke fungerer sammen. Klarer du å være våt og tørr samtidig? Hvorfor kan ikke menn være menn og kvinner være kvinner? Det er da ikke mer enn 25 år siden det var normalt. Jeg er så lei det norske samfunnet, det kryr av forvirrede halvmenn som bruker sminke og prater om følelser. Og groteske halvkvinner med tatoveringer, snus under leppa og baller. Jeg er en helt normal mann på alle måter, så for meg er det som å leve i helvete. Det er et mareritt å bo i Norge nå, man kan ikke kjøpe et brød lenger uten å møte på disse kjønnsforvirrede idiotene. Og de lager så mye lyd og tar så mye plass! Jeg har aldri sett mer oppmerksomhetssyke mennesker, fullstendig oppslukt av seg selv. Og de er så sykt opptatt av sex og kjønnsorganer. Det er det eneste de prater om og jeg er så drittlei. Jeg må nok finne et land hvor folk fortsatt oppfører seg normalt og flykte dit. Det norske samfunnet forfaller og blir verre for hver dag som går, så nå er det om å gjøre å komme seg vekk. Du får ha lykke til med den feminine maskuliniteten din. Og si ifra hvis du klarer å forklare hva det betyr, jeg skulle ha likt å høre den forklaringen.

      1. Jeg har feminine og maskuline sider, det har vi alle, også du. Noen ganger bruker jeg sminke og prater om følelser også, tenk det, tror du at det er mandig å ikke prate om følelser? Du har misforstått en del. Interessant at du møter folk som bare prater om kjønnsorganer og sex, hvor bor du? Er du sperret inne på en spesiell avdeling eller? 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg