Hva skjer i kveld? Jeg blir ikke overrasket!


Vidar Kleppe er et spennende navn i dagens politiske landskap. Kleppe er en tidligere stortingsrepresentant som ble kastet ut av Frp av Carl I. Hagen i 2001, etter beskyldninger om at han var populist, altså en som støtter en ideologi, strategi eller kommunikasjonsform som beskriver et motsetningsforhold mellom eliter og folket.

Populister uttrykker mistillit til det eksisterende politiske system eller den politiske eliten, lovpriser og henvender seg til «folk flest» sin sunne fornuft.

Siden den gang Kleppe ble kastet ut av FrP har han vært aktiv i et lite kontroversielt parti Demokratene som han selv grunnla, et parti som omtaler seg selv som nasjonalkonservative. Nasjonalkonservativ er ordet FrPs leder Sylvi Listhaug høylydt uttalte at hun får frysninger av og sa det minnet henne om nasjonalsosialisme. Dette på et tidspunkt da FrP valgte å kaste ut Oslo Frps leder Geir Ugland Jacobsen, som nå stiller for Demokratene.

Da dette hendte var Siv Jensen fremdeles leder for FrP og utkastelsen av Geir Ugland Jacobsen ble støttet av flere av partiets topper, blant annet nåværende FrP-leder Sylvi Listhaug. Også Jon Helgheim og Per-Willy Amundsen stilte seg helhjertet bak utkastelsen.

Kombinasjonen av utkastelsen av Ugland Jacobsen og uttalelsen om at «nasjonalkonservatisme minner om nasjonalsosialisme» gjorde at en stor gruppe av FrPs velgere vendte partiet ryggen og har siden trådt hardt til og kjempet for å få partiet Demokratene opp og frem.

Demokratene mener de er det eneste antiglobalistiske partiet og ingens dre partier vil føre en riktig streng og fornuftig innvandringspolitikk som dem. Hvis partiet Demokratene får gjennomslag, så vil folk merke det. Om Erna Solberg eller Jonas Gahr-Støre er statsminister, flytter det bare noen promille. Disse er samkjørte og har en felles agenda, folk flest vil ikke merke noen forskjell, og Demokratene vil aldri støtte noen av dem, det er de helt tydelige på.

Etter jeg flyttet fra nordnorge til Drammen har jeg konsekvent stemt FrP. Helt annerledes enn jeg gjorde da jeg bodde i Harstad. Innvandringspolitikken er en av hovedårsakene til det.

Den innvandringspolitikken som føres i Norge er uvettig og farlig. Å være vitne til så mye vold, utnyttelse og kriminalitet i bestemte grupper er forferdelig, det å føle seg trygg i samfunnet er det kun de ignorante og naive som gjør. Integrering eksisterer ikke, men er bare et ord som kastes ut hist og her.

Etter jeg flyttet til Drammen har jeg aldri vært i tvil om hvilket parti min stemme går til. I år har det vært mye vanskeligere. Mye mye vanskeligere. Jeg har både heiet på og fryktet Demokratene. Jeg fryktet at de ville gjøre FrP til et mindre parti, og med det gjøre Ap, SV, MDG og Rødt (kommunistene) sterkere. Samtidig heiet jeg på dem fordi jeg støtter partiprogrammet og ønsker et tryggere samfunn, og da må den siden av det politiske landskapet styrkes.

I år holder jeg kortene mine tettere til brystet, jeg har stemt, men det er bare jeg som vet hvem, og jeg må si at jeg blir ikke overrasket om Demokratene klarer å komme seg inn på Stortinget. De har virkelig stått på, og blir det representanter, om så bare én representant inn på tinget så burde det uansett være varsel nok om hva folket ønsker endring på i dette landet.

Jeg har sett at stadig flere nordmenn har innsett veien det går iht den politikken, de sakene som nevnt lengre opp. Folk har innsett at de største partiene på Stortinget i dag bare snakker folk etter munnen og fortsetter uvettig politikk, og de små partiene som er på tinget er livsfarlige som ønsker ødelegge Norge raskere enn de førstnevnte. Jeg ser at folk har fått nok, ønsker trygghet og stabilitet, og eneste måten å gjøre det er å sette foten ned, si fra at nok er nok!

Stem riktig, godt valg!


Jeg har noen temagrupper som oppdateres etterhvert som det legges ut nye innlegg på denne bloggen. Håper dere vil være med der, og forhåpentlig like og dele innlegg slik at de når ut til flest mulig.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#stortingsvalg #bunnytrash

6 kommentarer
      1. Vet ikke helt hvor demokratisk dette demokraturet vi lever i er, men jeg vet at folk liker å kalle det demokrati, og noen tror at det er hva Norge er, men det til side så tror jeg egentlig vi alle vet det endelige resultatet. Men jeg er spent på hvilke partier som havner over/under sperregrensen.

    1. Jeg har ikke lov å stemme siden jeg ikke er norsk statsborger ennå. Har dog sterke politiske meninger og har derfor ganske lenge vært medlem i FRP. Etter at partiet ble med i gutteklubben Grei, skuffet de så inntil de grader at jeg meldte meg ut. I mars hørte jeg faktisk for første gang om Demokratene, så saumfarer partiprogrammet og bestemte meg at “de her ønsker jeg å støtte” og har meldt meg inn som medlem.
      Neste valg håper jeg å kunne stemme på dem for har bestemt å søke om norsk statsborgerskap etter 20 år i landet. Koster faktisk flesk om man ikke tilhører den gruppen som får statsborgerskapet slengt etter seg.
      Ønsker alle norsk et godt valg.

    2. Det som skjer, det skjer, men eg er stygt redd for at det ikkje går heilt min veg 😥, og eg trur du og eg er på same linja. D har så longt ingen inne, men det kan komme.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg