Hva vil du Jon Helgheim?

Det er hinsides hvor mange delinger og gjengivelser det er av Jon Helgheims «sinna» utbrudd iht hetsen mot denne Masud Gharahkhani, denne iranske mannen som nå er er såkalt påtroppende stortingspresident her til lands. Etter å ha fulgt Helgheim over tid så stiller jeg meg spørrende til hvorfor han kommer med dette utbruddet.

For noen dager siden hadde Helgheim et annet utbrudd, det var ift regjeringen og det faktum at vi har hatt en pandemi gående i godt over 1,5 år og nå ser det ut til at det går mot nye innstramminger i folks frihet. Han stiller spørsmål om hva er det myndighetene egentlig har drevet med.

Helgheim utbroderer at før pandemien var det varslet en rekke ganger at pandemi er det farligste og mest realistiske krisesenarioet vi står ovenfor. Han skriver om dramatiske skildringer om overbelastede sykehus, overarbeidede ansatte og avlyste arrangementer og operasjoner i helsesektoren på grunn av rekordmange innlagte.

«Når vi har hatt pandemi i 22 måneder og styrende politikere ikke har evnet å gjøre noe som helst med beredskapen, så vitner det om at vi har ubrukelige politikere», skriver han.

Helgheim hadde undersøkt selv, og den dagen han skrev dette innlegget var det totale antallet 229 innlagte koronapasienter. Et tall han mener ikke høres veldig høyt ut, i alle fall ikke etter snart to år på å forbedre kapasiteten. Han skriver at Norge har tilnærmet ingen beredskap for det farligste og mest sannsynlige scenarioet, nemlig pandemi.

Helgheim etterlyser beredskapsordning, fordi han mener at styrende politikere er ubrukelige og ikke gjør jobben sin!

Jeg påpeker at myndigheter og styrende politikere, det være både forrige og nåværende regjering har hatt et ensidig fokus på massevaksinering og tolker teksten til Helgheim slik at det kan oppfattes som om at storting og regjering ikke anser dette som en farlig pandemi. Så jeg stilte han spørsmål om det. Svaret tilbake var at jeg var helt «ute å kjøre», for han kan garantere at politikerne ikke har noen motiv for å vaksinere befolkningen uten grunn.

Så da er spørsmålet mitt: hva er motivet da for at i løpet av 22 måneder så har ikke styrende politikere økt beredskapen?

Når det gjelder «hetsen» av Masud Gharahkhani så tenker jeg at det må de jo nesten ha regnet med, både Gharahkhani selv, samtlige i Arbeiderpartiet, stortinget og regjeringen. Aller mest burde Fremskrittspartiet og ikke minst tidligere stortingsrepresentant Jon Helgheim som fungerte som sistnevnte partis innvandrings- og integreringspolitiske talsperson ha regnet med dette. Godhetsposering?

I denne saken evner Helgheim å kalle alle som kritiserer at Masud nå blir stortingspresident i Norge for kunnskapsløse, usympatiske, rasistiske, usaklige netthetserne.

Helgheim skriver: «om du lar deg provosere av at innvandrere får innflytelse i Norge, så ikke glem at problemet med innvandring i hovedsak er dårlig integrering og lav deltagelse i arbeids- og samfunnsliv, problemet er IKKE for høy deltagelse og for god integrering.

Han nevner ikke Islam.

Dette fra en mann som for bare noen måneder siden skrev på sosiale media at han hadde besøkt moskeen til Islamic Cultur Center. Jeg siterer: «Vi hadde et konstruktivt og hyggelig møte hvor en rekke vanskelige saker ble diskutert. Selv om vi står langt fra hverandre i mange av disse sakene, tror jeg samtaler og diskusjoner uten TV-kameraer er med på å øke forståelsen for hverandre»

Islamic Cultural Centre (ICC) fungerer som forløper for Taliban og Al-Quaida, og er en sunnimoské hvor den første etablerte seg i Norge i 1974 etter at innvandringen økte med store tall.

ICC har den pakistanske teologen Maluana Maududi som inspirator, og det er kjent at denne moskeen gir full støtte til flerkoneri og de har gitt ut skrifter som beskriver kvinner etter følgende syn: «Kvinner skal dekkes helt til, for kvinners øyne er en «erogen sone» som kan lede til hor. Derfor skal kvinner heller ikke bruke parfyme. Lukten kan friste menn tilutenomekteskapelig sex. Også kvinnens stemme kan lede til hor, den er «djevelens agent».

Jeg blir mer og mer usikker på Jon Helgheims intensjoner. For han som har jobbet med innvandring og integrering og påstår politikken som føres ikke fungerer så burde han jo skjønne at folk reagerer på at politisk ledelse i Norge skal ha stadig flere islamske i lederposisjoner, og stadig høyere påvirkning fra personer med islamsk bakgrunn da dette legitimerer islamske holdninger i Norge.

Nødvendigvis innehar ikke Masud Gharahkhani islamske holdninger, men forståelsen fra Helgheim ser ut til å ha uteblitt fullstendig i disse sakene.

Hva tenker dere om dette?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#jonhelgheim #covid #islam #bunnytrash

11 kommentarer
    1. Helgheim har 0 greie på islam. Da jeg forsøkte å minne han på taqiyya høvlet han meg inn og skjelte meg ut. Det var bare det at han trodde jeg var en annen. Så når en politiker ikke klarer å lese mitt navn og tro jeg er en annen så lurer jeg på hvordan han i det hele tatt kan lese noe som helst.
      At en innvandrerpolitiske talsmann overhodet ikke har lest verken Koranen eller Sunna og ikke kan noe om islams etikk så forstår vi hvorfor integreringen har gått til helvete.
      Med slike politikere, hva skal vi vel med fiender?
      At en muslim kan smile betyr ikke at islam er fred.

      1. Jeg observerte den episoden, og jeg stilte spørsmål ved det, men det spørsmålet har han enda i dag ikke svart på. Historien gjentok seg tidligere denne uken, nok en gang et spørsmål fra meg han ikke ville svare på.

      2. Hvor mange teologiske skrifter burde en flittig arbeidsmaur og skattebetalere lese seg opp på for å forstå seg i hjæl på anderledes “priming”. Grunnsanheter slik at vi sammen kan fortsette å integrere middelalderen i nutiden. Dette lynprosjektet har de jo holdt på med der nede i den sørvestre sandkassa i 2000 år. Ja å da kan vel kjerringa santens stå der i 2000 år til. Prater vi om amøbene som var forfedrene til reptilene. Og viktigheten av jakten på hvilken strand denne reptilene krabba opp på. Prater vi om “Lucy” ramla ned fra et tre i Kenya eller Sudan? Om det var Sapiens som utdanka Neandertalerne. Hva blir viktigst å ha med seg i den første bosetningen på planetene utover Mars. Litt av hvert av religion og et abonnement på Donald Duck eller billene som vi skal lage lebestift av!? Ja takk begge deler!

    2. Her skjedde det en feil.. takk for kommentar. Hadde såvidt beg😂Du over; tror Helgheim har satt seg ganske inn i trossyn..Han vokste opp i smiths venner..Har det nok ganske opp i halsen. Var mye der å leika når jeg var lita. Flott familie!!👍🤗
      Enig med det han skriver.. som du gjenga. Det handler om integreringa. Jeg kjenner Bijan😊Smiler når jeg tenker på den mannen😄. Faren til Masud. Han har gjort veldig mye for veldig mange mennesker. Han og familien er ekstremt godhjertede og veldig godt likt her i Øvre Eiker☺️ Jeg husker han veldig godt fra ungdomstiden i Vestfossen. Han var alltid der. Lyttet til ungdommen. 👍🤗🥰😄Han har værti politikken i mange år han også. Han vil det beste for alle, han har en ekstrem positiv energi som smitter over på alle😃😄Og hans hjertesak er integreringen. Han stiller krav. Vvåre nye landsmenn hører på han😄Jeg blir glad i hjertet mitt når jeg tenker på hvor glad og stolt han er over sønnen sin nå😊Ville bare dele noe hyggelig🤗🥰

      1. Det er som jeg skriver at Masud har nødvendigvis ikke islamske holdninger, men burde ikke Helgheim se at med stadig økende islamisering og problemene det har medført så vil mange føle både frykt og vantro med innføring av personer med islamsk bakgrunn i sådanne posisjoner? Hva er neste? En Afghansk statsminister i Norge. At Helgheim vet en del om Smiths venner da han er vokst opp i det underbygger nødvendigvis ikke stødig kunnskap om islam. Tvert i mot så tyder observasjoner på noe annet som Ellen Due her i kommentarfeltet er inne på. Noen uttalelser fra Helgheim som jeg også fikk med meg. Og jeg holder også ved at selv om en muslim smiler så betyr ikke det at islam er fred.

    3. Her ser man Jon Helgheim snu kappa etter vinden. Med ikke stort mer enn et døgns mellomrom greier han å formidle i det ene tilfellet mistillit til de styrende politikeres dømmekraft og avgjørelser som handler om menneskeliv, for dernest snu på flisa og nærmest hylle avgjørelsen om at en førstegenerasjon innvandrer av islamsk bakgrunn skal være stortingspresident i Norge. Og de som mener motsatt av Helgheim er ifølge han selv uvitende og dumme.

      1. Nettopp!! Der sa du det!! Og som jeg poengterer i innlegget så innehar nødvendigvis ikke denne Masud noen islamske holdninger, men det kan likevel virke skremmende for mange, spesielt de som er inneforstått med at islam faktisk er en farlig politisk ideologi.

    4. Helgheim liker å være i rampelyset, men han er ikke til å stole på. Meningene forandrer seg etter hva folket mener.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg