Hverdagsfjas fuck the world 😂


NĂ„r dagen starter med pling pĂ„ mobilen fra banken min om at fellesutgiftene pĂ„ leiligheten er trukket, og det gjĂžr at jeg brĂ„vĂ„kner og ikke fĂ„r sove igjen. Da er det booket for en rar og annerledes dag. Det er velkomment uansett, setter pris pĂ„ alle avbrekk fra «ensformigheten» vi lever i nĂ„ 😝

Det er januar og fĂžrste mĂ„ned i Ă„ret denne regningen betales, og jeg reagerer med vantro pĂ„ at regningen er 250 kroner mer enn fellesutgiftene har vĂŠrt. Rask hoderegning forteller meg at hvis det skal betales 250 kroner mer i mĂ„neden sĂ„ blir det 3000 kroner i Ă„ret. Det er mye! 😡

Jeg hisser meg litt opp fordi jeg er pĂ„ ingen mĂ„ter blitt varslet om dette. SĂ„ jeg kaster meg pĂ„ telefonen til de som har med dette Ă„ gjĂžre og er egentlig klar for Ă„ skjelle dem ut litt. Men jeg vet bedre, sĂ„ jeg starter med Ă„ presentere meg, forteller hvor jeg bor og hva jeg reagerer pĂ„. SĂ„ da fĂ„r jeg vite at fellesutgiftene ikke er gĂ„tt opp, men at jeg blir trukket Ă„rskontingent i januar for mitt medlemskap i Nedre Buskerud Boligbyggelag 😂

SĂ„ gĂ„r det en stund sĂ„ plinger det to ganger til pĂ„ mobilen, og jeg kikker. Begge meldingene var fra Skattetetaten. OppgjĂžr om tilbakebetaling av skattepenger đŸ˜±

Jeg fikk for en uke eller to siden melding om at en endring i et lovverk (eller et eller annet som har tilbakevirkende kraft) gjĂžr at jeg har tilgode penger fra skatteoppgjĂžr i 2015 og 2016. Det var, og er jo hyggelig, og jeg har vĂŠrt spent pĂ„ om det ville bli en sum som har noen reell betydning. SĂ„ i dag fikk jeg vite summen. Jeg fikk tilbake 780 kroner tilsammen. Woohooo đŸ€‘

Rett etter kommer snuppen min med posten, og der var et brev – til meg. Brevet var fra Vestre Viken Sykehus. Jeg har fĂ„tt time til sĂžvnregistrering. Jeg har ventet i et og et halvt Ă„r pĂ„ denne 😳

For det fĂžrste tar det meste slike ting noen mĂ„neder, sĂ„ kom korona og da stoppet alt opp. Det ble rĂžd beredskap pĂ„ sykehuset, behandlinger og operasjoner stoppet opp og sykehuset ble «tomt» 😱

Men nĂ„ altsĂ„ er det gulgrĂžnn beredskap, helt snĂ„lt! Aldri gjennom dette Ă„ret som har vĂŠrt har de hatt sĂ„ mange syke som nĂ„. Titalls pasienter, sykepleiere og leger er smittet av Covid19. Da sender de meg innkallelse?! Ironisk og bakvendt, men nok om det. Jeg har fĂ„tt sĂžvnregistrering, og det koster meg 345 kroner đŸ€Ș

Pussig dag. Regnestykket blir at jeg fĂ„r tilbake 780 kroner pĂ„ skatten, betalte 250 for NBBO medlemskap, og 345 kroner til sykehuset. Da sitter jeg igjen med 185 kroner. Lucky me đŸ‘đŸŸ

Da kan jeg ta meg to halvlitere pĂ„ byen, nei faen, puben er stengt. Da blir det kino da. Nei faen, det er stengt der ogsĂ„. Biff pĂ„ Dreggen, stengt der ogsĂ„. Hmm
 ikke mye gĂžy Ă„ ha for de penga. Da blir det brĂžd, melk, fiskekaker og hockeypulver 😂

Fin fin dag til dere alle, send meg gjerne noen ord i kommentarfeltet her. Da hadde jeg blitt glad. Vi trenger smĂ„ gleder i hverdagen nĂ„ 😘


FÞlg Bunny Trash pÄ MeWe: Link!!

FÞlg Bunny Trash pÄ Facebook: Link!!

#nbbo #skatteetaten #vestreviken #hverdagsliv #hverdag #hockeypulver #ftw

2 kommentarer
    1. Hihi du Roger du Roger ,ler litt og koser meg nĂ„r jeg leser bloggen din. Noen ganger blir jeg litt sint ,andre ganger lei meg og som i dag ja da ler jeg litt 😅 takk for at du deler dine tanker med oss, setter veldig pris pĂ„ det 👍👏 HĂ„per du og snuppen og jentene har det helt topp 👍 klem fra oss tobeinte og firbeinte i skauen đŸ€Ș

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg