Hvorfor stopper byen opp pga helt vanlig snøvær??

I dag skulle snuppen min og jeg sammen med et vennepar til Sverige på handletur. Vi skulle dra via Sandefjord med båten over til Strømstad. På båtturen over skulle vi handle litt på taxfree, og vi hadde bestilt buffet i båtrestauranten slik at vi skulle fråtse i god måt på overturen. Men slik ble det ikke. Fra Drammen ble en stor mengde biler liggende bak to brøytebiler som lå i begge feltene. Der det er fartsgrense 100 km/t ble vi liggende i 40. Brøytebilene kjørte ikke av i noen sidelommer langs veien slik at trafikken ikke hopet seg opp og kom seg videre. På grunn av det ble tiden for knapp og vi måtte ringe og ombestille turen til en annen dag. Så måtte vi snu og dra hjem til Drammen igjen.

Jeg husker da snøen kom for fullt forrige vinter, så kom ikke bussene, de ble veeeeldig forsinket eller kansellerte, det var 1-2 timer venting på taxi, og togene stoppet også opp. Altså hele byen stoppet opp. Tromsø fikk cirka samme mengde snø som Drammen, men på bilder som ble lagt ut på nettet så var det helt ryddig og ordnet i Tromsø, rene «jul i Skomakergata», mens Drammen var i blinkende kaos og «nedlagt».

Tilbake i Drammen i dag tok jeg buss 3 til Åssiden for å besøke et vennepar. Det gikk greit. Men da jeg skulle hjem ble jeg stående i en halvtime i snøværet. Mens jeg ventet leste jeg på nettet om kansellerte bussturer i Drammen. Skulle tro det var ekstreme tilstander her. Heldigvis var ikke «min» buss kansellert, men «bare» 20 minutter forsinket. På halvveien hjemover dukket det plutselig opp en buss nr 3 til, som da kjørte foran oss. Så resten av veien kjørte to busser samme rute. Den ene tom. Hva er vitsen med det? Jeg skjønner ikke greia i området her..

Hvorfor er man så lite forberedt på vinter og snø? Hvorfor blir det slike sjokktilstander.? Vinteren kommer hvert år. Dette er ikke noen ny unntakstilstand. Det er helt vanlig snøvær. What the fuck Brakar og Drammen??!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#snø #vinter #brøyting #buss #brakar #drammen

4 kommentarer
    1. At vinteren kommer hvert år er like sikkert som at det er jul hvert år! Hvorfor folk ikke er forberedt på disse tingene forstår ikke jeg… Skulle nesten ikke tro vi bor i vinterlandet Norge, og er “født med ski på beina”…!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg