«I morgen» er ikke for alltid, ta imot de små gleder som byr seg.

I dag vekket snuppen min meg. Jeg våkner jo hver time om natten av Osas, det er min hverdag det, eller «hvernatt». Så det er jo ironisk at jeg hadde fått sove et par timer i strekk uten å våkne, så ble jeg vekket. Men opp måtte jeg da, så..

Først bar det av gårde til hudlegen til behandling, så videre til fastlegen. Som jeg fortalte i et nylig innlegg så hadde jeg en grusom natt for et par netter siden. Jeg hadde 5-6 kvelninger i løpet av natta, og det er mer enn før. Men de to nettene etter har vært «normale» med cirka 70 pustestopp i timen på cirka 25 sekunder hver gang, og fysisk oppvåkning cirka hver time. Allmenntilstanden har vært dårligere i det siste også, og i går var jeg helt skjelven. Men i dag har formen vært bedre på dagtid også.

Som sagt så har jeg hatt en «normal» natt, ingen kvelninger, ikke noen skjelvinger eller kvalme i dag. Føler meg litt «ute av meg selv», men det er ubetydelig i forhold til i går. Det hjelper mye å ikke være alene om dagen også, så slipper jeg tankekjøret. Snuppen min hadde fri fra jobb i dag. Lucky me!

Etter jeg hadde vært hos legen dro snuppen min og jeg til Oslo, til vår venninne som ligger på Rikshospitalet. Hun var blid og glad. Har fullført første del av intensiv cellegift behandling. Jeg er stolt av henne!

Rart det der hvordan enkelte sutrer for litt hodepine eller vondt i ei tå, mens andre går med kroniske smerter hele livet, kjemper mot kreft og går på cellegift uten å beklage seg engang.

Jeg vet jeg skriver mye om hvordan jeg selv har det med diagnosene mine, men jeg føler ikke at jeg sutrer. Jeg skriver en blogg om livet mitt, om mine tanker, meninger og følelser. Dere som leser gjør det frivillig. Jeg sitter ikke å klager når jeg får besøk, jeg sender ikke meldinger til familie og venner og «akker» meg. Selv om jeg skjønner at det egentlig ikke er noe galt i det. Med så stygge og urettferdige sykdommer mange mennesker blir utsatt for, så synes jeg det er helt greit å beklage seg litt, å «kreve» litt omtanke og oppmerksomhet.

Etter Osloturen dro snuppen min og jeg rett hjem igjen til jentene våre. Nå har vi alle spist middag og inntatt sofaen. Dette har vært en bra dag!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#syk #psyk #osas #cfs #angst #skjelving #panikkangst #frykt #redsel #dødsangst #utmattet #utslitt #smerter #søvnapne #kvalme #kvelninger #feeling #lege #riksen #rikshospitalet #leukemi #blodsykdom #blodkreft #kreft #cellegift #rikshospitalet #urettferdighet #kjærlighet #omtanke #omsorg #venner #livet #jatillivet ❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg