Kimchi Sushi, Svelvik.


I dag har min lille familie og jeg vært en tur i dette nydelige været og besøkt Svelvik hvor snuppen min er opprinnelig fra. Svelvik er et vakkert sted, men der er ikke mye liv. Så i disse dager er der greit å være når det likevel ikke er mye liv noen steder.


Spisestedene har åpne for Take Away, og da der er kommet et par nye steder passet det seg fint at de har fått Kimchi Sushi, for sushi er mat som er greit å ta med på tur. Både snuppen min og jeg elsker sushi, så vi bestilte oss noen biter hver for å ta med oss ned til Batteriøya hvor det også er hyggelig å være for jentene våre.


Beskjeden vi fikk var at det skulle ta et kvarter. Det tok noe lengre tid, og vi kjente vi begynte å bli utålmodige. Når man er eneste kunder og det i tillegg tar lang tid så er det et dårlig varsel. Vi hadde bestilt et lite brett på 8 biter hver, begge brettene var det samme, og alle bitene det samme. Så dette burde ikke tatt tid i det hele tatt.


Vi hadde bestilt Kimchi Special som er makibiter bestående av Fritert Scampi, laks, avokado, ørretrogn, spirer, chillimajones og terriyakisaus. Disse smakene sammen forstår jeg, for dette kunne blitt veldig godt. Men flere biter gikk i oppløsning bare jeg så på dem. Chillimajonesen var «sprøytet» over på meget udelikat vis. Der var to sammenkrøllede små flak med ingefær til hver rett og en wasabi «dott» mindre enn en ert. Opplevelsen ble en skuffelse. Det som var mest skuffende var at risen var som om den var kokt i sjøvann fra havet. Alt smakte saltsjø.


For 50 kroner mer kunne vi begge fått dobbelt så mange biter på de beste sushibarene i Drammen. Vi ville også fått mye mer tilbehør og et bedre og mer smakfullt måltid. Jeg tenker at de i Svelvik kommer mye billigere og bedre ut av det hvis de tar buss til Drammen og henter Sushi her. For eksempel på No.1 Sushi i Tollbugata.


Kimchi Sushi i Svelvik var så skuffende at jeg vil ikke gi dem en andre sjans engang. Dette var deres sushi spesialrett. Skulle egentlig bedt om pengene tilbake, men jeg ønsker dem heller bare lykke til og gir dem terningkast 2.

Ellers vil jeg si at vi alle har hatt en fin dag i Svelvik i dag, så tross Kimchi Sushi så har vi storkoset oss.

Takk for titten folkens og kos dere masse videre 🥰


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kimchi #sushi #svelvik

2 kommentarer
    1. Da jeg så bildene, måtte jeg bare rase ned til slutten for å få med meg konklusjonen av dette måltidet, da bare bildene viste at disse maki-bitene har fint lite til felles med de vi har i restauranten (haha)

      1. I dag ser vi på siden til dette stedet at enkelte skryter av maten på dette stedet. Jeg tenker de enten er bekjente av de som driver, eller aldri har spist god sushi.. er i hvertfall innteressant at vår kommentar på siden deres ikke blir godkjent og vist offentlig..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg