Klarte ikke holde kjeft i dag heller!

For uvaksinerte og for helsetjenesten, er pandemien ikke over, sier assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad som har tjent mange millioner på covidpandemien og bevart sin rolle hvor han er styremedlem og har en verdifull aksjepost i et selskap som lobbyerer aktivt for å påvirke helseberedskapen i Norge. Covid19 har økt hans formue med flere titalls millioner. Ikke engang på gjenåpningsdagen for Norge skulle vi få fred for han.

For få dager siden sa assisterende direktør og vaksinesjef i Folkehelseinsituttet, Geir Bukholm, at vi nå kan sammenligne coronaviruset med influensa. Samtidig er sengene fulle på intensivavdelingen ved Oslo Universitetssykehus og flere pasienter er underveis. Intensivpasienter med covid fyller sengene og er minst like syke som de har vært gjennom pandemien.

Espen Rostrup Nakstad sier at et økt antall pasienter med covid-19 kan bli den nye normalen de neste vintrene. I tillegg til influensa. Han regner med at flere smittes med RS-virus og ber oss holde oss hjemme hvis vi blir syke denne høsten og vinteren.

Og for all del, det må sies at denne grådig utspekulerte kynikeren som får enorme penger i kassa for sine utspill, anbefaler oss å ta influensavaksine også denne høsten. Spesielt de som ikke har tatt covid-19 vaksine, bør definitivt vurdere å ta den tilføyer han.

Nakstad sier mye, det har han gjort gjennom hele pandemien, med et hånlig smil i ansiktet. Kvalm ble jeg når han nærmest gjorde narr av Svein Østvik i Debatten. Han visste jo at Østvik ikke har noen faglig kompetanse og at han ville være alene som meningsmotstander. Det han ikke hadde regnet med var at Svein Østvik fikk avslørt Nakstad som løgner. Nakstad fortalte samme løgnen to ganger under samme sending. Med arroganse og hovmod.

Nå står altså denne mannen på gjenåpningsdagen i Norge og ytrer at pandemien er over for disse såkalte «fullvaksinerte», men ikke for uvaksinerte og helsearbeidere. Han fortsetter å skille, skape segregering, stigmatisering og splittelser for grupper i befolkningen som samfunnet består av, med det samme «lure» smilet.

Jeg synes det er trist at en mann som Espen Rostrup Nakstad kan stå å bestemme hvilke sykdommer jeg skal få, men slik er det blitt, så da får jeg bare stå i det når det skjer og satse på at jeg ikke dør. I mellomtiden skal jeg nå kose meg best mulig!

Riktig fin lørdag alle sammen 😘

Følg gjerne:

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#lørdag #helg #nakstad #pandemi #virus #vaksinerte #fullvaksinerte #uvaksinerte #segregering #influensa #covid #splittelse #stigmatisering gjenåpning #norge #bunnytrash

14 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg. Med såkalte vaksiner for alt som er så får ikke kroppen en sjanse for å bygge opp et snev av eget immunforsvar heller. Nei man skal være litt selektiv i hva man vaksinerer seg mot. Har jo hysteriet rundt både svineinfluensa og fugleinfluensaen friskt i minnet.

      1. Tatt mange vaksiner jeg, men at disse folka nå tror at vi ikke har fått med oss at de anbefaler disse c19 og influensavaksinene, da blir det for dumt. Har knapt hørt om noe annet i 2021.

        1. Til “Fullvaksinert”: Seriøst? Må man forklare det for deg? Så på hvilken måte bestemmer du hva barna dine får spise hjemme hos deg? Eller hva de får gjøre eller ei? Må du få svaret på? Vær så god: for du eier makten til å bestemme det og håndheve det, akkurat slik alle de som har bestemt om folkas skjebner gjennom omtrent to år, og komplett uten gyldig lovhjemmel (bare anbefalinger med politi rund hjørnet)… er svaret fyldestgjørende nok?

    2. Jeg er såkalt fullvaksinert, men kroppen har ikke dannet antistoffer å snakke om likevel, så egentlig regner jeg meg vel nesten som uvaksinert, selv om jeg har mottatt mine to stikk. Nå står det tredje stikket for døren om noen uker, så da blir det kanskje bedre. At landet åpner igjen nå er jeg ikke noen fan av for å si det veldig varsomt. For det betyr at jeg må være enda mer forsiktig enn jeg har vært til nå, mens alle andre kan begynne å leve “normalt” igjen. Ja, ja, det er mitt lodd i livet. Jeg unner alle denne gleden, vi er jo alle leie nå. Men det at man ikke lenger skal trenge å ta særskilte hensyn betyr jo at for enkelte av oss blir livet hakket farligere å leve. Så ja, noen har bestemt at jeg skal leve farlig fremover. Riktig spennende tider i alle fall 😉
      Ha en strålende herlig lørdag ♥

    3. Nakstad har vært med på å vedta inngripende tiltak med udokumentert effekt. Det er ikke avgjørende om han fatter vedtak rettet mot et spesifikt selskap, men om tjenestemannen har en egeninteresse i det vedtaket som fattes, hvilket er en selvfølge at han har. Med styreverv og aksjer i et selskap som epiguard var Nakstad den siste som skulle vært med å vedta beslutninger under pandemien. En slu rev den mannen.

      1. Helt klart! Dette var en situasjon han var fullt klar over i en årrekke før unntakstilstand i Norge. Her skulle han trådt tilbake og latt noen andre overta, men situasjonen ga han jo store muligheter for gevinst av dimensjoner. Den som intet våger, intet vinner. Det norske folk har jo funnet seg i dette hele veien.

    4. Men for all del.. Kred til Nakstad for oppkommet av denne så spektakulære twisten å la influensaen ta over i hht å holde folket i fryktens grep enda litt lenger! – Jeg mener.. Selv ikke jeg, i mine aller mest paranoide øyeblikk, så muligheten for at den her kunne komme!..

      Men nå kom jeg jo på at jeg har gjemt å gratulere- og ønske velkommen inn i de immunes rekker, i det du vitterlig har vært eksponert for smitten uten at viruset gjorde det minste fortred karantenetiden igjennom

      1. Må sies at nå er ikke jeg den som har det største behovet for overdreven klemming og intimitet. Ei er jeg slik at jeg sitter oppi ansiktet på folk, roper, skriker og fråder slik at basselusker og spytt reiser over grenseland, men takk – nå får vi se hva dette RS-viruset finner på fremover 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg