Legger dere merke til meg i Oljefondet?!

Dette er noe jeg har gledet meg til i et helt år, et år og én måned faktisk. Det var 15 november i fjor at jeg tilbragte en hel dag sammen med Veslemøy og Harald Zwart. Og teamet foran og bak kamera.

Det var en spesiell opplevelse for meg å få være med på dette, det var mer interessant og lærerikt enn noen av mine andre statistoppdrag. Her var jeg mer inkludert i alt som skjedde, og jeg sto mye bak kamera med produsent Veslemøy Zwart, forfatter Tom Gulbrandsen og regissør Harald Zwart. De var kjempehyggelige, og tro meg, det er spesielt bare å få henge med den gjengen der en hel dag. Veslemøy lærte meg et par «fattigtriks» for min rolle, og Harald ga meg instruksjoner for scenen min. Så jeg har jobbet med og for «The Zwarts», bokstavelig talt. Og det gjør jeg glatt igjen får jeg muligheten. Alle tiders mennesker.

Teamet var ikke så stort som andre produksjoner jeg har vært med i. Reklamen «Ringvirkninger» for DNB var vi 123 statister. Her var vi en neve. Så da ble alle ansett som en samlet gruppe og vi dro blant annet på restauranten «Et Glass» og spiste middag. Vanligvis er det slik at statistene er for seg, og skuespillerne og crewet er for seg. Ikke denne gangen.

Vi snakker altså om en komedieserie som heter «Oljefondet». Den er på ti episoder og har premiere i morgen (16. desember) på Dplay (TV Norge). Her om dagen skulle jeg møte noen på bensinstasjonen bortenfor hvor vi bor. Plutselig skvatt jeg til da jeg så en billboard-tavle med poster av «Oljefondet» og premieredatoen. Endelig!!!

«Oljefondet» trailer: https://youtu.be/nAO2Ztbm0Vg

Jeg var innspilt i fire scener den dagen. Tre scener er jeg «forbipasserende». Også har jeg og en annen en «egen» scene. Vi er fylliker/uteliggere på Oslo S. Vi er ute av oss selv, triste, blakke, uten røyk og alkohol. Så kommer disse seks velstående, forfinede, arrogante, overlegne, vakre snobbene fra Oljefondet og stiller seg rett ved oss med sine flotte parfymer, vin og cognac som de har kjøpt på tax-free. Det som er spennende nå er hvor mye som er tatt med, og hvor mye som er klippet vekk. Jeg håper virkelig scenen fra Oslo S er med, det hadde vært utrolig konge!

Serien handler om situasjonene som oppstår når man skal passe på denne ufattelige store pengebingen med sparepengene til det norske folk. De seks personene fra «Oljefondet» er Thomas «Fingern» Gullestad, Kathrine Thorborg Johansen, Karoline Krüger, Elias Holmen Sørensen, Jon Niklas Rønning og Evelyn Rasmussen Osazuwa.

Kathrine Thorborg Johansen og Karoline Krüger hilste jeg på. Og jeg vekslet noen ord med Krüger som viste seg til å være en riktig festlig dame. Karakteren hun gjør i serien har mye kroppspråk og er veldig vittig. Mye på grunn av henne også at jeg har gledet meg til denne utgivelsen. Jeg tror denne serien blir rasende festlig og Krüger kommer til å overraske mange.

(Meg som uteligger/fyllik i Oljefondet)

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#oljefondet #tvserie #serie #tvnorge #dplay #innspilling #opptak #statist #skuespiller #fyllik #uteligger #thomasgullestad #fingern #kathrinethorborgjohansen #karolinekrüger #krüger #eliasholmesørensen #ringvirkninger #dnb #jonniklasrønning #komedie #humor #evelynrasmussenosazuwa #osazuwa #veslemøyzwart #tomgulbrandsen #veslemøyruudzwart #haraldzwart #haraldjohanzwart #zwart #oslo #etglass #motionblur #motionblurfilms #motionblurfilmsas #oslos #oslo

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg