Leppestiftmuslim i Aftenposten.

I dag la medblogger Torjus Dølo ut et nytt innlegg under tittelen «Nazneens Drøm». I innlegget skriver han om Nazneen Khan-Østrem, muslim og kommentator i Aftenposten.

For fem dager siden postet hun en kommentar med tittelen: «Sataniske vers har åpnet dører for muslimer». Og Torjus Dølo har jo selvsagt lest Khan-Østrems ytringer i Aftenposten der det fremkommer at hun har vært på et møte med såkalte (lol) moderate muslimer som vil reformere islam.

Torjus har en fantastisk fortellerstil og får meg til å le, og jeg tenker at slike som han forstår galskapen i Khan-Østrems ytringer og kaller henne ganske enkelt for en ‘leppestiftmuslim’. Ja, for de fleste har vel møtt en leppestiftmuslim. De finnes litt overalt egentlig, ikke like mange som hijabmuslimer, men endog mange er de. Jeg ser leppestiftmuslimer som er bussjåfører, postbud, Foodora-bud og selgere. Flere jobber på stortinget, både kvinnelige og mannlige utgaver som sier de spiser pølser og drikker alkohol. En form for taqiyya. Og jeg vet om de høyt utdannede høyskolelektorene med bachelor- og mastergrader, slik som Nazneen Khan-Østrem. En leppestiftmuslim med makt.

Leppestiftmuslimer kaller seg muslimer og maler et bilde av islam som en religion som er vakker, fri og fredelig. De flyr rundt og påvirker andre mennesker til å tro at muslimer ikke er særlig annerledes enn til eksempel kristne, ateister og buddhister. Mange biter på, de ser at slike som Khan-Østrem går i skjørt, viser legger, bare armer, håret fritt, bruker maskara og leppestift. Så da kan jo ikke islam være kvinneundertrykkende, indoktrinerende og farlig. Ikke sant?

Les videre.

Jeg kjenner noen leppestiftmuslimer, og jeg gidder ganske enkelt ikke diskutere islam med sådanne. Etter en fuktig kveld på byen en gang ble et vennepar med oss hjem på nachspiel. De er muslimer fra Pakistan. Han drikker alkohol og var på stigende rus denne kvelden sammen med meg og snuppen min. Hun drikker ikke og fungerer fint som sjåfør. I løpet av kvelden oppdager han Koranene mine og kommenterer da dette. Her blir hun interessert og starter da en diskusjon med meg, og mine kort blir så lagt på bordet, jeg forakter islam og mener denne ideologien bør forbys fra det offentlige rom. Jeg mener moskeene her til lands bør nedlegges, og de som ønsker be til denne Allah kan ta bønneteppet sitt i eget hjem og bedrive knebøyninger der.

En leppestiftmuslim vet lite om islam, har ikke lest Koranen (ikke med forståelse ihvertfall) og kunnskapene går på utvalgte vers som skaper en forestilling. Hvem Muhammed er, annet enn selve profeten, Allahs sendebud vet de lite om. Til eksempel min venninne som benektet alle mine utsagn om hvem Muhammed var. En pedofil landeveisrøver, en terrorist og drapsmann som voldtok småjenter. At en av Muhammeds koner Aisha, bare var seks år da han tok henne til sin kone og brukte henne som sexleke før hun var ti år gammel benektet hun. Alt hva jeg selv har lest av galskap fra islamske bøker, deriblant koranen, det benektet hun. Det endte med at hun sa til meg at oversettelsen i mine bøker er feil, for Koranen må leses på arabisk.

Javel, der låser jo diskusjonen seg. For hvis man mener at vi ikke i 2021 kan oversette fra arabisk til engelsk eller norsk, jeg har eksempelvis Koranen i utgaver i alle disse språkene, så hvordan kan så hun vite at den norsken hun snakker er riktig hvis man på ingen måte har greid å oversette bøker riktig.

Joda, Koranen, spesielt på norsk er blitt endret og pyntet på, Koranen på arabisk er enda verre hvis den leses på det språket. Spør en ex-muslim, ikke en muslim. Jeg sa det at hvis hun mener dagens oversettelser er så dårlige så stiller jeg meg undrende til at hun faktisk har bilsertifikat. En må faktisk lese og forstå hva en leser for å kunne bestå teorieksamen.

I Pakistan snakker de Urdu. I moskeen her (jeg er nabo med en moske) lærer de Urdu og vers fra Koranen. Disse versene leser de på arabisk, og de blir ikke oversatt. De lærer å si vers som de ikke vet hva betyr. Å tale i tunger kaller jeg det for. I elleve år var jeg nabo med en tyrkisk moske, det var samme greia der. De leste koranvers på arabisk, uten å vite hva de leser. De snakker altså rent arabisk, men innholdet aner de i bunn og grunn ikke noe om. Egentlig.

Jeg betviler at Nazneen Khan-Østrem har lest og forstått Sunna og Koranen. Men hun hyller likevel islam og Muhammed. Hun sier hun er muslim og at islam er bra. Hun opptrer som en profet selv, og det er her jeg mener denne dama er farlig med sin makt og innflytelse.

Khan-Østrem er nå ny ansatt i Aftenposten og når ut til mange mennesker med sine budskap. Hun har tidligere jobbet for blant annet Klassekampen, Dagens Næringsliv og NTB. Fra 2002 til 2011 hadde hun stilling som høyskolelektor ved Journalistutdanningen på Høgskolen i Oslo, der hadde hun ansvar for islamundervisningen. Fra 2011 til 2021 hadde hun en lederstilling i Aschehoug Forlag. Hun har hatt verv i Ytringsfrihetskommisjonen, Norsk kulturråd og Den norske UNESCO-kommisjonen.

Denne leppestiftmuslimen har mange jern i ilden, og som nevnt stor påvirkningskraft til å fremstille, romantisere og villede folk til å tro at islam er «fredens» religion. Islam selv har et eget ord for dette, taqiyya. I islam står det faktisk at muslimer kan lyve for å gagne islam. Begå umoralske (for oss) handlinger for å gagne og tekkes islam. I islam er å bedrive taqiyya like vanlig som fisk i havet. Derfor mener jeg at slike leppestiftmuslimer er skumle. De kler seg tilogmed i taqiyya-stil. Men de støtter like fullt Muhammed og hans måte. En kan undre seg hva hun fortalte om taqiyya da hun skulle lære fra seg om islam da hun jobbet som høyskolelektor.

Khan-Østrem har skrevet flere bøker, deriblant boka «Min hellige krig» der hun skriver personlige ytringer om blant annet islam. I boken hyller hun svartkledde iranske kvinner i burka og med gevær i hendene under revolusjonen, antisemitten Luis Farrakhan, den frafalne AKP-eren og konvertitten til islam, Trond Ali Lindstad, og den norskpakistanske talspersonen for Islamsk Råd, Zahid Mukhtar.

Hun støtter Palestina og med det Hamas.

Noen reagerte også på at hun fikk seg til å skrive at hun tviler på at hun er villig til å gå i døden som selvmordsbomber. Hun skriver «tviler», hun er altså ikke sikker (s.273). Creepy!

Blant hennes ytringer har hun uttalt at hun er fascinert av organisasjonen «Hizb ut-Tahrir» som faktisk er et verdensomspennende religionsfascistisk nettverk der de blant annet arbeider for en islamsk verden styrt av sharia og de har oppfordret til vold mot ikke-muslimer. Altså, dama er rett og slett ikke god!

Leser man seg opp om Nazneen Khan-Østrem så vil man finne mye, da særlig i hennes bok «Min Hellige Krig». Man finner at hun opplever fascinasjon, en form for felleskap med og forståelse for totalitære og voldelige krefter, både innen politikk og islam.

Khan-Østrem sier at hun er politisk aktiv på venstresiden og at hun ønsker seg et annet samfunn her til lands. Jeg sier at den dama må gås i sømmene, folk må være bevisste og oppmerksomme på hva hun kan få seg til å ytre gjennom sine kanaler, hva hun kan bruke sin nå nye posisjon i Aftenposten til.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#nazneenkhanøstrem #nazneen #khanøstrem #islam #aftenposten #torjusdølo #bunnytrash

4 kommentarer
      1. Religion er trøbbel og innvandringspolitikken er helt bakvendt. Hvorfor er det innvandrere dom utgjør risiko og fare som blir prioritert? Det er hinsides..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg