Leter dere etter rasisme med lukkede ører? Bruker dere lupe og lupelampe, eller hva skjer??

Grunnen til at jeg spør er at jeg stadig vekk ser i media, i samfunnet og også rundt meg selv, i mitt liv, at rasismekortet blir dratt frem og brukt overalt i alle sammenhenger. I de merkeligste og utroligste sammenhenger.

Jeg leste om et teaterstykke som jeg aldri hadde hørt om før, og som faktisk heller av mine spurte venner hadde hørt om. Ingen av oss hadde hørt om denne skolerevyen som plutselig skapte sterke reaksjoner.

Det var altså Stovner skole og «Stovnerrevyen». En skole hvor cirka 95 prosent av elevene har minoritetsbakgrunn, som da altså raljerte med satire og humor rundt egen bakgrunn og kultur, og dermed ble utskjelt for å være rasister.

Kritikken elevene har fått av medelever og på sosiale medier er garantert en konsekvens av et kanskje enda mer kjent teaterstykke – Black Box sitt «Ways of seeing». Mens Black Box ble kritisert av høyresiden, har Stovnerrevyen nå blitt kritisert av ytre venstre og av konservative muslimer.

Leter folk med ondt øye og lupe etter rasister?

Vi mennesker er forskjellige og vi reagerer ulikt. Som innvandring- og islamkritiker er jeg også opptatt av rasisme, hat og hets. Når det gjelder kvinner, homofile, muslimer og hvem det måtte være, når det faktisk finner sted. Hvorfor skal jeg forakte homohets og godta muslimhets? At noen er vokst opp med foreldre som sverger til islam og er islamister betyr nødvendigvis ikke at barna deres er islamister. Jeg har muslimske venner som ikke er muslimer på annet vis enn at de er født inn i det. Hyggelige mennesker og gode venner. Jeg har muslimske venner som ikke er religiøse i det hele tatt, like lite som jeg var kristen de 35 årene før jeg meldte meg ut av statskirken.

Men innvandring- og islamkritiker er jeg. Vi ser at flesteparten av innvandrere fra muslimske land er «hjernevasket» med islam og ukulturer. Det er farlig, og når jeg sier det så drar folk frem rasistkortet. Jeg er rasist for det jeg mener, i følge ganske mange. Selv om jeg driter i hudfarge, selv om jeg ikke støtter noen religion, selv om jeg har venner jeg omgås fra hele verden.

Det handler om å slå ned på fremmedkulturelles ikke-ønske om integrering, ulovligheter, ukultur, religiøs fanatisme og kriminalitet. Det handler om å redusere vold, voldtekt, hat og hets. Og for å gjøre det kan ikke disse tema være tabu. Det må kunne diskuteres og bli belyst uten at rasismekortet skal dras frem i tide og utide. Det gagner ingen, det knebler debatten og er rasistisk mot de som våger og tør snakke om dette.

Nylig leste jeg om disse tre endene av sjokolade. Dette var rett før påske at en matvarekjede trakk tilbake, altså sluttet å selge «Andetrioen» som var inspirert av H. C. Andersens eventyr. De tre endene hadde forskjellige farger. Det var en brun and, en gul and og en mørkebrun and med rosa flekker. På emballasjen sto det skrevet at endene har navnene «Fluffy», «Crispy» og «Ugly». Sistnevnte var den mørk brune.

Etter rasismebeskyldninger valgte matvarekjeden å trekke tilbake sjokoladeendene. Jeg synes det er helt idiotisk! Vi snakker om en sjokoladeand, et godteri, en brun påskeand med rosa flekker. Må vi nå være forsiktige med hvilke farger barna skal få male påskeeggene sine? Blir det forbudt å selge biff på butikker? Hvor langt skal dette få lov til å utarte seg??

En kan spørre seg selv om hvordan det er mulig å være så politisk korrekt at man ikke engang kan kalle en mørk sjokolade «Ugly» uten å få rasismebeskyldninger kastet etter seg. Men slik er det, jeg fikk selv slike beskyldninger etter å ha brukt en brun tommel ned 👎🏾 på et arrangement på Facebook.

«Jeg er asiatisk, og jeg blir ikke støtt av den gule anden, selv om den gule anden hadde blitt kalt «Ugly»,» skrev en kvinne i kommentarfeltet under denne saken. Jeg må si at om anden hadde vært hvit så hadde ikke jeg brydd meg heller. Jeg hadde aldri tenkt rase eller rasisme i det hele tatt. Men hvis der hadde vært en hvit and så hadde det vært større sjanse for at jeg hadde kjøpt, for jeg elsker hvit sjokolade, gul er jeg mer skeptisk til.

Ooooops, nå blir jeg vel kalt rasist igjen. For det er jo blitt slik. Folk leter etter rasisme med lukkede ører. Man kan nesten ikke kalle en spade for en spade lengre. Håper det finnes et par vettuge politikere igjen i hvert fall her i vårt land, Norge, noen som kan ordne litt opp i dette. Listhaug, Gjedde… noen..

For nå følger stadig flere folk med. Med lupe og lupelampe gjør de seg klare til å hyle «rasist», intetanende om hvor rasistisk det faktisk er!!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#rasisme #rasist #politikk #rasismekort #hat #hets #mobbing #kvinner #homofile #muslimer #religion #ideologi #islam #islamister #muhammedanere #jihadister #kristen #kristendom #ukultur #kriminalitet #innvandring #innvandringskritikk #iskamkritikk #teater #homohets #muslimhets #stovnerrevyen #blackbox #black #white #yellow #red #brown #hudfarge #integrering #fanatisme #and #ender #fluffy #crispy #ugly #sjokolade #påskegodter #påske #godterier #politisk #politiskkorrekt #vold #voldtekt #gjengkriminalitet #ghetto #ghettotilstander #kniv #knivstikking #machete #ran #erna #solberg #fremskrittspartiet #sylvi #listhaug #frp #2019 #norge

 

6 kommentarer
    1. Galskap er vanskelig å stoppe! Og politisk korrekthet et galskap i høyeste potens! Facebook er blitt en del av kneblinngen av islam kritisk ytringsfrihet !

    2. I følge deisse hjernedaude suppehuene er eg rasistisk og krenkande mot meg sjølv.
      Eg kallar framleis meg sjølv, og mitt folk for sigøynerar, og det er jo som kjent ikkje lov lengre, då det er både rasistisk og krenkande.
      Til dags dato, er der ingen av dei hatefulle rasistane, som har kunna svara meg på, med kva rett dei har, til å stjele identiteten frå oss. Det er krenkande det. I tillegg er det hatefullt og undertrykkande.
      Når eg spør korleis dei ville likt å få forbod mot å verta kalla norsk, men måtte kallast skandinav, då vrir dei seg som ormar, spidda på ein pinne, og vil ikkje svara.
      Patetiske nepehaud er kva dei er.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg

Follow